در حال حاضر خرید خانه به اندازه ی اجاره کردن مقرون به صرفه نیست. تنها دو شهر از این قاعده مستثنی می باشند

Submitted on ی., 04/14/2019 - 19:06

با توجه به آخرین گزارش هافپست کانادا، اگرچه کانادایی ها تمایل به خرید خانه دارند و می خواهند مالک خانه باشند، گزارش رویال بانک این حقیقت را آشکار می سازد که خرید خانه در یک شهر بزرگ به اندازه ی اجاره کردن خانه مقرون به صرفه نیست. تفاوت بین خرید خانه و اجاره ی خانه هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

ارزیابی آر بی سی از استطاعت خرید خانه در سال گذشته نشان می دهد که برای صاحبان کاندو/آپارتمان شرایط پرداخت سه برابر نسبت به مالکان خانه سخت تر شده است در مورد کاندو و آپارتمان اختلاف بین اجاره و مالکیت نیز به بالاترین سطح خود رسیده است.

در شهرهای بزرگ کشور هزینه ی نگهداری یک آپارتمان دو خوابه به مراتب بیشتر از هزینه ی اجاره ی همان آپارتمان در همان منطقه است. برای مثال در تورنتو هزینه ی اضافی شامل ۱۱۳۸ دلار در ماه را شامل می شود و در ونکوور هزینه ی ۱۵۵۳ دلار، در مونترال هزینه ی ۹۰۴ دلار را باید بیشتر پرداخت.

Craig Wright and Robert Hogue کارشناسان اقتصادی آر بی سی ، به این نکته اشاره کرده اند که این دلیل نمی شود که اجاره خانه در شهرهای کانادا بالا نرود. در حقیقت در سه سال گذشته اجاره ها در ونکوور به میزان متوسط ۶/۴٪، در تورنتو ۴/۴٪ و در ویکتوریا ۷/۶٪ افزایش داشته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در مطالعه ای که آر بی سی بر روی ۱۴ شهر کانادا انجام داد تنها دو شهر از این قاعده مستثنی می باشد: ساسکاچوان و وینی پیگ که در این دو شهر خرید آپارتمان حتی ارزانتر از اجاره بهای آن در می آید.

این دو کارشناس اقتصادی برآورد کرده اند که تقاضای بسیار برای خرید کاندو و آپارتمان باعث شده است که قیمت ها افزایش یابد و در نتیجه توانایی ساکنان نواحی شهری برای خرید کاندو و آپارتمان شدیداٌ پایین آمده است.

این گزارش می گوید اگر از زاویه ی دیگر به عمق این مشکل نگاه کنیم می فهمیم که در سال های اخیر اختلاف بین خرید خانه و اجاره ی خانه بیشتر و بیشتر می شود.

آنچنانکه در نمودار زیر می بینید، در سال های بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ این اختلاف در تورنتو به ۱۴۰٪ رسید. در شهر ونکوور اختلاف به ۱۱۹٪ و در مونترال به ۴۲٪ رسید.

این دو کارشناس ابراز داشتند که این تحلیل به معنای پیشنهاد خرید یا اجاره ی خانه نیست زیرا که خریدن یا اجاره کردن مبنی بر نظر و دیدگاه فرد است. هر کسی خود می داند که با توجه به شرایطش چگونه تصمیم گیری کند.

اگرچه در محیطی که نرخ بهره رو به افزایش است، حداقل در حال حاضر، اجاره کردن خانه از خریدن آپارتمان ایمن تر است. اگر از نقطه نظر قرض نگاه کنیم، هزینه ی خرید خانه و پرداخت بهره هر روز بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین افرادی که هنوز مصمم به خرید خانه هستند بهتر است که مدتی اجاره نشینی کنند و برای مدتی بتوانند پول پس انداز کنند و کم کم بتوانند پیش پرداخت خانه را بپردازند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز