درخواست ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی معتبر/اخبار کانادا

Submitted on ی., 02/17/2019 - 12:42

درخواست ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی معتبر
دولت کانادا اعلام داشت از این پس دانشجویان خارجی که خواستار دریافت ویزای کار و اقامت در کانادا پس از اتمام تحصیل خود می باشند، پس از دریافت نامه فارغ التحصیلی خود شش ماه فرصت داشته جهت دریافت ویزای کار PGWP بدون نیاز به مدرک تحصیلی معتبر اقدام نمایند، که در واقع دو برابر زمان معمول 90 روزه PGWP دارای مدرک معتبر زمان خواهد برد، اما در نهایت متقاضیان دیگر نگران منقضی شدن ویزای تحصیلی خود نخواهند بود.

با این حال، بنا بر گفته وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مدرک تحصیلی متقاضیان می بایست حتما در طی 180 روز جهت اخذ ویزا اعتبار یابد.

ویزای کار پس از تحصیل چیست؟
ویزای کار پس از تحصیل در واقع یک open work permit بوده که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد به مدت 3 سال پس از تکمیل تحصیلات خود در کانادا اقامت داشته و در شغل دلخواه خود مشغول به کار گردند.

یکی از شرایط لازم جهت اخذ این ویزا، به طول انجامیدن برنامه تحصیلی حداقل به مدت هشت ماه بوده، و یکی از مزایای آن، این است که فارغ التحصیلان بین المللی نیازی به داشتن پیشنهاد کاری در کانادا به هنگام درخواست این ویزا نداشته و افراد دارای PGWP نیز قادر به اشتغال در هر موقعیت شغلی و تغییر شغل خود در صورت لزوم خواهند بود.

شایان ذکر است که بنا بر گفته IRCC افراد دارای مهارت شغلی کلاس A ،B یا صفر واجد شرایط، همچنین می توانند جهت اخذ ویزای اقامت دائم نیز اقدام نمایند.

هشدار دولت کانادا به شهروندان برای سفر به هائیتی به دلیل ناآرامی های اخیر
دولت فدرال بیانیه جدیدی در مورد هائیتی صادر کرده است و به مردم هشدار داد تا از سفر به هائیتی اجتناب کنند. به گفته ی دولت ناآرامی در هائیتی افزایش یافته و کانادایی ها باید از سفر به این کشور کارائیبی جدا خودداری کنند زیرا امکان کشته شدنشان وجود دارد.

جاستین تردو، نخست وزیر، روز جمعه در اتاوا به خبرنگاران اظهار کرد که دولت عمیقا نگران اتفاقاتی که در هائیتی رخ میدهد، میباشد.

Global Affairs اعلام کرده است که به دلیل ناآرامی ها در سراسر کشور، در اوایل روز پنج شنبه برای مشکلات به وجود آمده در هائیتی جلسه مشاوره ای برگزار میکند.

همچنین این بیانیه هشدار می دهد که وضعیت امنیتی می تواند به سرعت از این بدتر هم شود و این که مردم باید هرچه زودتر آنجا را ترک کنند.

بیش از 100 کانادایی قادر به ترک هائیتی نیستند چرا که معترضان به دلیل فشار آوردن به رئیس جمهور Jovenel Moise برای اینکه استعفا بدهد بزرگراه ها در سراسر کشور را مسدود کرده اند. جاده ها امن نیستند و فقط میتوان با بالگرد به فرودگاه رفت.

معترضان به دلیل افزایش نرخ تورم وفساد دولتی و همچنین ناتوانی دولت در پیگیری اختلاسگران چند میلیاردی خشمگین هستند.

ترودو ابراز کرد: "ما به گردشگران کانادایی که در حال حاضر در هائیتی هستند و میخواهند به دلیل این وضعیت بحرانی وارد کانادا شوند کمک کردیم.

وی بیان کرد ما در حال همکاری با آنها هستیم، Global Affairs Canada و همه نیروهای دیپلماتیک ما در این زمینه بسیار تلاش میکنند.

Air Transat می گوید 111 شهروند کبکی در یک هتل گیر کرده اند، زیرا به دلیل اعتراضات نمیتوانند به فرودگاه پورتو پرنس برسند.

Global Affairs Canada اعلام کرد که مشاوران ما در هائیتی افرادی را برای کمک به شهروندان کانادایی در اختیار دارند.

افزایش امضاهای جمع شده برای اجباری کردن واکسن در مدارس بریتیش کلمبیا
بعد از اینکه دولت واشنگتون شرایط بحرانی راجع به اپیدمی سرخک را در 25 ژانویه اعلام کرد، و دو مورد سرخک نیز در ونکوور در هفته گذشته تایید شد، بنابرین یک فرد ساکن ونکوور شروع به جمع آوری امضا برای اجباری کردن واکسن در بریتیش کلمبیا کرده است.

در این دادخواست نوشته شده توسط Katie Mary ذکر شده که در حال حاضر ارائه گزارش واکسن ها برای ثبت نام کودکان در مدارس اجباری نیست.

او میگوید سیاست های کنونی بدین گونه است "اگر یک بیماری که با واکسن قابل پیشگیری است اپیدمی شود، از افرادی که واکسن نزده اند خواسته میشود (اجبار نمی شود) که در خانه بمانند."

بزرگترین مشکل اما این است که "بیشتر بیماری های ده روز دوره پنهان دارند که در آن فرد میتواند بدون داشتن علائمی بیماری را منتقل کند."

او توضیح می دهد که این مسئله، "کودکان ضعیف (بیماران سرطانی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی) را در خطر قرار میدهد."

او میگوید که تعداد اپیدمی ها هر سال بیشتر میشود، و می نویسد "اکنون زمان آن است که به ریشه کن کردن این بیماری های قابل پیشگیری بازگردیم و از ایالتمان حفاظت کنیم. ما والدین، دوستان و خانواده های دانش آموزان بریتیش کلمبیا درخواست می کنیم تا شرایط ثبت نام فعلی تغییر و واکسیناسیون اجباری شود- به جز در مواردی که دلیل پزشکی دارند."

تاکنون، 14210 نفر این فرم را امضا کرده اند.

روز چهارشنبه، دومین مورد سرخک نیز در ونکوور تایید شد.

Althea Hayden در کنفرانس خبری گفت که فرد مورد نظر کم سن و سال بوده است.

پلیس کلگری در خصوص دزدان پلیس نما در این ایالت هشدار می دهد
هفته گذشته دو سارق در لباس پلیس درب خانه ای در منطقه Renfrew Dr در کلگری، ظاهر گشته و با معرفی خود به عنوان پلیس به زور وارد خانه گشته اند.

گرچه هیچ چیز مطابق نقشه آنان پیش نرفته و ساکنین خانه به دیدن نشان پلیس آنان مبادرت ورزیده که به درگیری کوتاه و در نهایت گریختن سارقین از صحنه منجر گشته، البته هم اکنون این رخداد تحت بررسی و تحقیقات پلیس می باشد.

بنا به باور پلیس این اتفاق حادثه ای تصادفی بوده، اما با این حال از مردم کلگری درخواست نموده چنانچه از صحت ادعای مامورین پلیس مطمئن نمی باشند، به نمایش نشان پلیس آنان مبادرت ورزند.

مامورین پلیس نیز می بایست نشان خود را در همه حال به همراه داشته و به محض درخواست شهروندان در اختیار آنان قرار دهند.

لازم به ذکر است که شهروندان می توانند با تماس با 911 یا به شماره اضطراری CPS یعنی 1234-266-403 از صحت هویت مامورین پلیس اطمینان حاصل نمایند.

14 درصد از سوسیس های کانادایی حاوی انواع گوشتی هستند که برروی برچسب ها ذکر نشده است
احتمال اینکه هات داگ از گوشتی غیر از گوشتی که شما فکر میکنید تهیه شده باشد دور از انتظار نیست. علاوه بر این اخیرا شاهد تولید سوسیس هایی با "انواع گوشت قید نشده بر روی برچسب" هستیم.

بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه گلف، 14 درصد از نمونه های سوسیس های آزمایش شده حاوی محصولات گوشتی قید نشده بودند. در حالی که 97 درصد سوسیس ها شامل انواع استاندارد هستند. این امر مبین این اصل است که 3 درصد سوسیس ها حاوی فراورده گوشتی قید نشده هستند.

بررسی های انجام شده در سال گذشته تحت نظارت اداره بازرسی مواد غذایی کانادا (Canadian Food Inspection Agency)، تخلف در برچسب گذاری گوشت در سوسیس را به میزان 20 نشان داد. طبق این مطالعه با استفاده از DNA بارکدینگ و PCR دیجیتال (واکنش زنجیره ای پلیمراز) شفاف سازی شد که برای تولید سوسیس در کانادا از گوشت گوساله، خوک، مرغ، بوقلمون و اسب استفاده شده است.

این مطالعه اخیر شامل آزمایش بر روی بیش از 100 نوع محصول سوسیس "تک گونه" است که از سطح بازارهای خرده فروشی کانادا جمع آوری شده است. در این سری آزمایشات شناسایی گونه های جدید (گوسفند و بز) و همچنین شناسایی گونه های تولید شده از گوشت گوساله، خوک، مرغ، بوقلمون و اسب مورد هدف قرار گرفته بود.

نتایج نشان داد که پنج نمونه از سوسیس ها حاوی گوشت گوساله، سه نمونه از آنها حاوی گوشت مرغ و دو نمونه از آنها حاوی گوشت بوقلمون در واقع گونه های غیر استاندارد بودند. این آزمایش همچنین وجود گوشت گوسفندی قید نشده بر روی برچسب را در پنج نمونه تایید کرد.

بنابراین در حالی که این آمار مربوط به اولین تحقیق انجام شده می باشد، بدیهی است که هنوز هم حجم کثیری از سوسیس های غیر استاندارد در سبدهای عرضه محصول کانادا مشاهده می شود. در واقع این امر طرف دیگر این قضیه می باشد که نگران کننده است.

اداره بازرسی مواد غذایی کانادا به دنبال نظارت بیشتر در خصوص این موضوع است.

ساختمان های آسمان خراش تورنتو به باغ های عمودی تبدیل می شوند
تورنتو شهری سبز پوش است که در حال حاضر بیش از 10 میلیون اصله درختچه، 26 درصد سطح این شهر را پوشانده است. John Tory شهردار این شهر برای انتاریو طرح های جالبی در نظر گرفته است. وی قصد دارد محیط زیست تورنتو را به یک طبیعت سبز بکر تبدیل کند. در این راستا شرکت معماری Brisbin Brook Beynon با شیوه ای غیر متعارف درصدد کمک به Tory برای نیل به هدف وی می باشد.

این شرکت توانایی ساخت یک برج 27 طبقه سرسبز عمودی با الگو برداری از برج های مسکونی ساخته شده Bosco Verticale در میلان (سال 2014) را دارد که کاشت 11,000 اصله گیاه جلوه خاصی به ستون های ساختمان بخشیده است.

تورنتو تا سال 2020 با عنوان باغ عمودی شناخته می شود که علت این نامگذاری به فضای سبز آن ختم می شود.

احداث ساختمان هایی با بنا نهادن باغ های عمودی اهدافی را دنبال می کند که علاوه بر زینت بخشیدن به طبیعت شهر هدف هایی از جمله مبارزه با آلودگی هوا، داشتن فضای جوی سالم برای پرندگان و پدیده گرده افشانی را شامل می شود.

بسیاری از محیط های دانشگاهی و موسسات پژوهشی تورنتو را می توان به این نمای سبز مزین کرد به طوری که محیط آموزشی را با ترویج این گونه طرح ها لذت بخش کرد.

تیم تحقیقات و ساخت باغ های عمودی تورنتو را Robert Wright رئیس Faculty of Forestry در دانشگاه تورنتو و همچنین محققانی از مرکز تحقیقات و نوآوری وینلاند (Vineland Research and Innovation Centre) تشکیل می دهند که دارای تخصص در زمینه ادامه حیات گونه های درختی در مناطق شهری می باشند.

Vanden Bussche Irrigation نیز در توسعه تکنولوژی باغبانی این پروژه نقش بسزایی دارد. با این حال یک سیستم جدید برای نظارت و آبیاری 450 اصله درخت که رو به افزایش هستند طراحی شده است.

این درختچه ها که قرار است در سطح بیرونی ساختمان کاشته شوند مستقیما به سیستم نظارتی یکپارچه متصل هستند که تراکم حجم آب، مواد مغذی و شرایط جوی خارجی را اندازه گیری می کند. عواملی همچون برودت هوا، گرمای تابستان و رطوبت بر زندگی گیاه تاثیر می گذارند.

شهرداری تورنتو در نظر دارد با احداث پروژه های "بام سبز"، محیط سبز شهری رونق یابد و همچنین با همکاری Brisbin پروژه باغ عمودی که نمادی از محیط زیست پایدار بر روی بالکن ها است را گسترش دهد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز