خرید و فروش بعد از ۵ ماه در جی تی ای پایین آمد ولی قیمت خانه ۳.۵ درصد افزایش یافت

Submitted on جمعه, 12/07/2018 - 16:38

طبق گزارش ماهانه منتشر شده توسط هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TREB) ، در ماه نوامبر امسال ۶٬۲۵۴ مجموعه ی خانه های مختلف در منطقه GTA
وجود دارد. حجم معاملات ملکی در مقایسه با سال قبل 14.7٪ کاهش یافته است. این اولین کاهش بعد از رونق پنج ماهه ی بازار است. نرخ معاملات ملکی در ماه اکتبر سالانه 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، این افزایش در ماه سپتامبر 1.9 درصد ، در ماه آگوست 8.5 درصد،
در ماه ژوئیه 18.6 درصد و در ماه ژوئن 2.4 درصد بوده است.

به گزارش تورنتو پرشتز، در مقایسه ماهانه، بعد از فراز و نشیب بازار،‌خرید و فروش در ماه نوامبر ۳.۴ درصد نسبت به ماه اکتبر کاهش داشته است.

زمان کاهش خرید و فروش خانه در جی تی ای از ماه می آغاز شده است و این کاهش ۲۲/۲ درصد نسبت به ماه می سال گذشته بوده است.

بنا بر گزارش خانه ی املاک Property Bureau) قیمت ها کماکان رو به افزایش است قیمت فروش انواع گوناگون خانه در ماه نوامبر ۷۸۸٬۳۴۵ دلار بوده است که به میزان ۳/۵ درصد نسبت به نوامبر سال گذشته افزایش قیمت داشته است. بعد از فراز و نشیب قیمت های فصلی، متوسط قیمت فروش خانه در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر با ۰.۸ درصد کاهش روبرو بوده است.
(HPI)با این حال، علاوه بر تأثیر نوع معامله در قیمت، قیمت خانه MLS ماه نوامبر نیز در مقایسه زمان مشابه سال قبل، 2.7٪ افزایش داشته است.

چیزی که قابل توجه است این است که اگرچه فروش انواع خانه به طور کلی کاهش داشته است ولی ماه نوامبر دومین ماهی بوده است که بعد از اکتبر قیمت تمامی انواع خانه بالا رفته است که این اتفاق در ارتباط با چند ماه گذشته می باشد:

Garry Bhaura در گزارش مطبوعاتی گفت که لیست جدید خانه برای فروش در ماه نوامبر ۱۰٬۵۳۴ بوده است که ۲۶/۱ درصد کاهش داشته است.
تعداد خانه در لیست فروش در سال گذشته ۱۴٬۲۶۰ بوده است. بازار خرید خانه نیز به میزان ۹/۸ درصد کاهش داشته است که تمامی آنها در افزایش
قیمت خانه تأثیر داشته است. این وضعیت در ماه سپتامبر و اکتبرنیز مشاهده می شود. به توجه با محدودیت خانه بازار فروش خانه در جی تی ای هنوز بازار خوبی برای فروش نیست. خریداران هنوز ممکن است پیشنهاداتی برای خانه ی مورد نظر خود از طرف خریداران دریافت کنند و حتی با ورود به سال جدید قیمت ها کمی بالاتر می رود.

جیسون مرکر رئیس تحلیل بازار املاک و مستغلات تورنتو در نشریه ی گزارش ماهانه می گوید: قیمت کاندو و خانه های نیمه متصل بیشترین افزایش را داشته است.
اگرچه در ماه نوامبرقیمت انواع خانه افزایش داشته است، قیمت کاندو و خانه های نیمه متصل بیشترین افزایش را داشته است.قیمت کاندو به ۵۵۶٬۷۲۳ رسیده است که ۷/۵ درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته است.متوسط قیمت خانه های نیمه متصل ۷۹۱٬۷۶۰ دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت کاندو و خانه های نیمه متصل بیشتر از ۱.۳ درصد نیست. این ۱.۳ درصد که افزایش قیمت خانه های غیرمتصل است. مرکر همچنین ابراز داشت که در پاسخ فشاری که قوانین مرتگیج بر مردم متحمل کرده است که تست استرس از جمله ی آن است، مردم برای خرید کاندو و خانه های نیمه متصل تمایل بیشتری نشان می دهند.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز