خانه های دست دوم به طور چشمگیری در اونتاریو کاهش قیمت نشان می دهند، در این شهرها قیمت خانه سالیانه ۱۰ درصد بالا رفته است

Submitted on س., 01/22/2019 - 20:05

آخرین اخبار مبنی بر آن است که دسامبر سال گذشته قیمت ملی خانه در کانادا برای ماه سوم پی در پی کاهش داشته است که بیشترین این کاهش در ادمونتون و ونکوور دیده می شود.

با توجه به اخبار رویترز، شاخص قیمت بانک Teranet-National Bank نشان می دهد که قیمت خانه ۰/۳ درصد از ماه نوامبر تا دسامبر کاهش داشته است. این شاخص قیمت خانه های دست دوم را نیز اندازه گرفته است.

Teranet-National Bank اشاره کرد که از ۱۱ شهر کشور در ۷ شهر قیمت خانه کاهش داشته است. ادمونتون ۱/۴ درصد کاهش قیمت و ونکوور ۱/۲ درصد کاهش قیمت داشته است. شاخص قیمت در ونکوور برای پنجمین ماه متوالی پایین بوده است. شاخص قیمت خانه در تورنتو، اوتاوا،‌مونترال و هالیفکس هر ماه کمی بالا رفته است. در میان این شهرها قیمت خانه اوتاوا ۱/۰۴ درصد و تورنتو ۰/۱۷ درصد بالا رفته است. این گزارش حاکی از آن است که آخرین روند قیمت های خانه در اکثر کلانشهر ها و بازار مستغلات کاهش چشمگیری داشته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، این گزارش می گوید که علت اینکه بازار مسکن کانادا سال گذشته ضعیف شد، قوانین سخت و بالا بردن نرخ بهره ی بانک کانادا برای پنجمین بار بود که از جولای ۲۰۱۷ اعمال شد. با توجه به گزارش Teranet، قیمت خانه ۲/۵ درصد نسبت به دسامبر سال گذشته افزایش داشته است که از سال ۲۰۰۹ کمترین افزایش سالیانه می باشد.

بر اساس فاکتور سال، بیشترین افزایش در شهر ویکتوریا رخ داده است که ۵/۹۵ درصد بوده است، سپس اوتاوا با ۵/۸۷ درصد ، مونترال با ۴/۳۷ درصد و تورنتو با ۳/۷۲ درصد شهرهای بعدی هستند که با افزایش قیمت خانه روبرو بوده اند.

Teranet همچنین شاخص قیمت را در هفت شهر در منطقه Golden Horseshoe واقع در اونتاریو را از ماه آگوست تا دسامبر سال گذشته به این ترتیب محاسبه کرده است
: Brantford (-4%), shawa (-2.1%), Barry (-2.1%), Guel House prices (-1.1%) and kitchener (-0.3%) have fallen to varying degrees.

از ماه سپتامبر تا دسامبر سال گذشته، شاخص قیمت خانه در ۵/۱ Peterborough درصد کاهش داشته است. تنها شاخص قیمت خانه در St. Catharines رکورد زد و تا ۸/۶ درصد در ۱۲ ماه گذشته بالا رفت.

سه شهر واقع در اونتاریو خارج از محدوده ی Golden Horseshoe سال گذشته افزایش قیمت چمشگیری داشته است.این افزایش به این ترتیب است:
14.7 % for Windsor, 10.7% for London, and 9.9% for Kingston.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز