خانه های تورنتو بیش از حد گران هستند و این ۸ شهر درجه دو پذیرای مالکان خانه ی بیشتری هستند

Submitted on جمعه, 05/31/2019 - 20:02

Insiders اعلام کرد که آخرین روند در بازار املاک کانادا این است که قشر جوان در شهرهای بزرگ در حال کوچ به شهرهای اطراف هستند تا اینکه بتوانند خانه بخرند زیرا که قیمت خانه بسیار گران است و بازار املاک در این شهرها به سرعت رونق گرفته است.

در اونتاریو ۸ شهر از ده شهر به اصطلاح شهرهای درجه دو در حال رشد هستند. این شهرها به این ترتیب هستند:
Windsor, London, Kitchener-Waterloo-Cambridge, Kingston, Niagara/St. Catharines, Hamilton, Belleville/Trenton and Guelph.


Danielle and her boyfriend bought a house in a small town near Windsor, Ontario. (Dax Melmer/The Canadian Press)

با توجه به خبر آژانس خبری کانادا، Danielle Bacci کارمند بانک و ۲۶ ساله به همراه دوست پسرش اخیراً تورنتو را ترک کرده اند و همسایگی جی تی ای را انتخاب نکرده اند. این زوج تصمیم گرفته اند به Windsor نقل مکان کنند. هم اکنون دنی ال تنها برای رسیدن به محل کار خود لازم است ۱۵ دقیقه طی کند زیرا که وی کاری در Leamington پیدا کرده است که در شهر همسایگی ویندزور می باشد.

دنی ال گفت « ما تصمیم گرفته ایم که اگر می خواهیم به مکانی دور برویم باید شغلمان را عوض کنیم و اگر شغلمان را حفظ کنیم و خانه ای در شهری دیگر بخریم هر روز باید زمان زیادی را در رفت و آمد باشیم ضمن اینکه هزینه هایمان بالا می رود.»

به گزارش تورنتوپرشنز، هم اکنون خریدارانی که برای بار اول خانه می خرند مانند دنی ال،‌به مکان های دور تر نقل مکان می کنند زیر که می خواهند از هزینه های بالایی که شهرهای بزرگ دارند خلاص شوند.

دنی ال و دوست پسرش Andre Portovedo به راحتی می توانند یک خانه ی نیمه متصل به بزرگی ۱۵۰۰ اسکویر فیت در Kingsville که در ۳۶۰ کیلومتری تورنتو واقع است، بخرند در حالیکه
این خانه از یک آپارتمان یک خوابه در تورنتو ارزان تر است.

دنی ال گفت که جمع دوستانش به شهرهای هامیلتون و بری نقل مکان کرده اند و یکی از دوستانش که در تورنتو اطاقی کرایه کرده است در انتظار از راه رسیدن یک پیش پرداخت بزرگ است تا اینکه بتواند خانه ای در تورنتو بخرد. دنی ال در بین دوستانش اولین کسی بود که به ویندزور کوچ کرد و علاقه ی دیگران را برای کوچ به شهرهای دیگر برانگیخت. والدین دوست پسرش همچنین در نظر دارند که به ویندزور نقل مکان کنند زیرا که آنها می توانند با پول فروش خانه شان سه خانه در ویندزور بخرند

Phil Soper، مدیر مشاوران املاک شرکت Royal LePage گفت که روند کوچ از مرکز شهر و زندگی در شهرهای اطراف رو به افزایش است. بسیاری از مردم می خواهند از هیجانات شهر دور باشند. اگر بتوانند شغلی پیدا کنند از شهرهای اطراف نیز دورتر می روند.

در بی سی شهرهای درجه دو Hope Valley and Kamloops می باشند.

با توجه به گزارش ها، سه چهارم جمعیت کانادا در حومه ی شهر زندگی می کنند و باید روزانه رانندگی کنند. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، جمعیت حومه ی شهری به میزان ۱۷٪‌ افزایش داشته است در حالیکه افزایش جمعیت شهرهای دورتر ۲۰٪ بوده است.

Soper اشاره کرد که بعضی از شرکت ها با این تغییرات هماهنگ شده اند و دفاتر خود را در این شهرها باز کرده اند و از تکنولوژی استفاده می کنند تا کار را برای کسانی که تخصص دارند و در شهرهای دورتر هستند راحت تر کنند.

همزمان نظر سنجی نشان می دهد که جمعیت وسیعی از خریداران خانه در کانادا در سه بازار اصلی مشاوران املاک درباره ی اینکه آیا می توانند پیش پرداخت خانه را تهیه کنند،‌ نگران هستند. در تورنتو دو سوم خریداران، ونکوور ۵۸٪ و مونترال ۶۰٪ نگران تهیه پیش پرداخت خانه هستند. قیمت بالای خانه ها فرزندان بالغ را وادار به زندگی با والدین کرده است و برای پدر و مادرها به علت وجود فرزندان مقدور نیست که به خانه های کوچک تر نقل مکان کنند. حتی اگر والدین بخواهند به جای کوچک تر نقل مکان کنند باز برایشان پر هزینه است از این رو والدین به همراه فرزندان به شهرهای درجه دو می روند.

Christopher Alexander، نایب رئیس شرکت مشاور املاک ریمکس گفت که کوچ به شهرهای دورتر کار خوبی است زیرا که کمبود خانه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور، جوانان را به خرید خانه های ارزان سوق می دهد. و اینکه جوانان برای خود خانه ای بخرند سرمایه گذاری خوبی است و اگر بتوانند شغلی در شهری دیگر پیدا کنند، می توانند خانه ای در همان شهر بخرند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز