جان توری: تورنتو ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتر را ندارد!

Submitted on جمعه, 06/29/2018 - 18:59

جان توری: تورنتو ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتر را ندارد!
تورنتو- شهردار تورنتو با ارسال نامه ای به دولت فدرال اعلام کرد که پناهگاه های افراد بی خانمان در تورنتو، گنجایش پناهجویان بیشتر را ندارد. توری در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار CP24 قرار گرفته است، ضمن تاکید بر تمایل شورای شهر تورنتو برای پذیرش پناهجویانی که تورنتو را برای زندگی انتخاب می کنند، به تکمیل شدن ظرفیت پناهگاه ها اشاره کرد.

توری از دولت های فدرال و انتاریو می خواهد که بودجه و امکانات بیشتری را در اختیار شهرداری تورنتو قرار بدهند. توری گفت: شهرمان سابقه طولانی در استقبال از تازه واردین دارد. ما همچنان از سیاست های دولت فدرال برای پذیرش پناهجویان حمایت می کنیم. اما مسوولیت دولت فدرال در قبال پناهجویان با عبور آنها از مرز پایان نمی پذیرد. ما دیگر به تنهایی قادر به تامین سرپناه برای پناهجویان نیستیم.

توری تاکید کرد که صدها پناهجویی که به طور موقت در خوابگاه های دانشجویی کالج های هامبر و سنتنیال تورنتو اسکان داده شده اند، در پایان ماه آگوست و قبل از بازگشت دانشجویان، مجبور به تخلیه خوابگاه شده و آواره خواهند شد. هم اکنون حدود 600 پناهجو (از جمله 200 کودک) در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده اند.

نگرانی کارفرمایان کانادایی از قانونی شدن ماری جوانا
آلبرتا- بیش از نیمی از شرکت ها و سازمان های کانادایی، یعنی 52 درصد نگران پیامدهای قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا در محل کار می باشند. آنها نگران تامین امنیت کارکنان به دلیل حضور کارکنان تحت تاثیر مواد مخدر در محل کار و افزایش مصرف ماری جوانا در داخل و خارج از محیط های کاری می باشند. آنها همچنین روش های تشخیص مصرف ماری جوانا در محل کار را مبهم و ناکارآمد می دانند.

با اینکه لایحه قانونی شدن ماری جوانا در کانادا، توسط دولت فدرال به تصویب رسیده است، اما دولت های استانی اختیار تدوین سیاست ها و مقررات خاص برای تضمین امنیت کارکنان و محل کار را خواهند داشت. برای مثال دولت آلبرتا سیاست ها و تدابیری را برای دور نگه داشتن ماری جوانا از دسترس کودکان، محافظت از سلامت عمومی جامعه، تضمین امنیت جاده ها، معابر و اماکن عمومی و در نهایت محدود نمودن بازار سیاه ماری جوانا، در نظر گرفته است.

اتوبوس رایگان از تورنتو به تنها پارک حفاظت شده شهری کانادا
تورنتو- سرویس اتوبوس یا شاتل رایگان از تورنتو به مقصد Rouge National Urban park آغاز شده است.

اتوبوس TD Rouge Express، از 30 جون الی یکشنبه 30 سپتامبر، دو بار در روزهای شنبه، یکشنبه و ایام تعطیل (ساعت 9 صبح و سپس 11 صبح) از ایستگاه TTC واقع در College Str. عازم پارک شده و در ساعت 12:30 دقیقه و 4:30 دقیقه بعد از ظهر از پارک به ایستگاه باز می گردد.

اتوبوس دوم از NEC North York (واقع در شماره 784 خیابان Sheppard East، جنب ایستگاه ساب وی Bessarion ) حرکت خواهد کرد. ساعت حرکت این اتوبوس از تورنتو به پارک 9:25 دقیقه صبح و ساعت بازگشت 3 بعد از ظهر خواهد بود.

هر چند سرویس رایگان می باشد، اما برای رزرو صندلی به صورت آنلاین می بایست شماره کردیت کارت را وارد نمایید.

Rouge Park، دارای 1 هزار و 700 گونه گیاهی و حیوانی می باشد. تاریخچه زندگی بشر در این پارک به 10 هزار سال قبل باز می گردد.

کمک مالی دولت لیبرال به گروه تندرو اسلامی
اتاوا- دولت لیبرال ترودو به یک گروه تندروی اسلامی که علنا خواستار نابودی اسرائیل می باشد، کمک مالی تحت عنوان Canada Summer Jobs Grant اعطا می کند. رهبر حزب محافظه کار کانادا، با این استدلال که گروه اسلامی Islamic Humanitarian Service عملا به نفرت پراکنی بر علیه اسرائیل دامن می زند، با انتقاد شدید از دولت ترودو خواستار لغو شدن کمک مالی شده است.

طی دو سال گذشته، دولت فدرال با پرداخت 50 هزار دلار کمک مالی دولتی به این سازمان موافقت کرده است. هرچند بایستی تاکید کرد که در دوران زمامداری محافظه کاران استیون هارپر بر کانادا نیز پیتر برید، نماینده سابق مجلس فدرال از حوزه انتخاباتی مربوطه، موافقت دولت هارپر با پرداخت 5 هزار و 966 دلار کمک مالی به سازمان اسلامی برای اجرای برنامه Canada Summer Jobs را به دست آورده بود.

شیخ شفیق هدی، روحانی شیعه و مدیر سازمان مورد اشاره در سخنرانی که 9 جون 2018 به مناسبت روز قدس ایراد کرد، خواستار نابودی قدرت های غاصب از جمله آمریکا و صهیونیست های اسرائیلی شد. هدی در بخشی از سخنانش گفت: سربازان شما در همان کیسه های حمل جنازه که شما برای فلسطینی ها تدارک دیده اید، فلسطین را ترک خواهند کرد.

لازم به ذکر است که استیون بلانی، وزیر سابق امنیت عمومی کانادا (در دولت هارپر) نیز اختصاص بودجه به سازمان اسلامی افراط گرا را محکوم کرده است.

آماده باشید؛ کالاهای وارداتی به کانادا گران می شوند!
اتاوا- با اعمال تعرفه گمرکی بر روی کالاهای وارداتی ساخت آمریکا در کانادا از اول جولای 2018 به نشانه مقابله به مثل با تعرفه های سنگین تعیین شده از سوی آمریکا، کانادایی ها مجبور می شوند مبلغ بیشتری را بابت خرید کالاهای وارداتی بپردازند. چرا؟ چون برخی از کالاهایی که دولت فدرال قصد تعیین تعرفه بر روی آنها را دارد به آسانی قابل جایگزین شدن با نوع غیرآمریکایی نیستند و کالای ساخته شده در آسیا و اروپا، چنانچه کانادا با این کشورها موافقتنامه تجارت آزاد نداشته باشد، مشمول تعرفه خواهند بود.

لیست دقیق کالاهای وارداتی مشمول مالیات به زودی اعلام می شود. اما پیش بینی می شود که کالاهایی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و برخی از کالاهای مصرفی مانند قهوه، خودکار، کاغذ توالت و مواد غذایی، با افزایش قیمت 10 درصدی (معادل تعرفه تعیین شده) روبرو شوند.

کانادایی ها خریداران خارجی را عامل گرانی مسکن می دانند
تورنتو- مسوولین سازمان مسکن و وام مسکن کانادا (CMHC) می گوید که بسیاری از متقاضیان خرید خانه در تورنتو، ونکوور و مونترال خریداران خارجی را در افزایش بی رویه قیمت مسکن مقصر می دانند. نظرسنجی CMHC از 30 هزار کانادایی که اخیرا اقدام به خرید کرده اند نشان می دهد که 68 درصد از شرکت کنندگان در ونکوور، 48 درصد در تورنتو و 42 درصد در مونترال چنین عقیده ای داشتند.

این نتیجه در حالی حاصل شده که اداره آمار کانادا سهم خریداران خارجی در بازار مسکن ونکوور را 4.8 درصد و بازار مسکن تورنتو را 3.4 درصد اعلام کرده است.

رویکرد شرم آور؛ محرومیت کودکان دارای ناتوانی جسمی انتاریو از حضور در مدرسه!
تورنتو- دست اندرکاران یک گروه حامی دانش آموزان استثنایی (ناتوان جسمی)، در گزارشی تکان دهنده ادعا کردند که در مدارس انتاریو از دانش آموزان استثنایی خواسته می شود که به جای حضور در مدرسه یا شرکت در فعالیت های فوق برنامه، در خانه بمانند. البته در گزارش سالانه People for Education به علت آن اشاره نشده است. هرچند برخی از مسوولین علت این درخواست را حفظ امنیت دانش آموزان استثنایی و همچنین همکلاسی های آنها ذکر می کنند.

دست اندرکاران گروه مورد اشاره، از سال 2014 و پس از دریافت شکایات متعدد از سوی والدین، تحقیقات خود را آغاز کرده و طی 4 سال گذشته شاهد افزایش تعداد مدیران مدارس ابتدایی و دبیرستانی بودند که از دانش آموزان استثنایی می خواهند در خانه بمانند.

از 1 هزار و 200 مدیر شرکت کننده در نظرسنجی امسال، 58 درصد از مسوولین مدارس ابتدایی و 48 درصد از مسوولین دبیرستان های دولتی، چنین درخواستی را از دانش آموزان ناتوان جسمی داشتند. این تعداد در سال 2014 به ترتیب 48 و 40 درصد بود.

البته این رویکرد تنها به انتاریو محدود نمی شود. آنی کیدر، مدیر ارشد People for Educationld این نوع برخورد با دانش آموزان استثنایی را با توجه به افزایش بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت انتاریو برای آموزش دانش آموزان استثنایی و رسیدن آن به 1 میلیارد دلار طی 10 سال آینده، عجیب می داند.

سازمان متبوع او از داگ فورد، رئیس دولت جدید انتاریو، می خواهد که بودجه و منابع انسانی و مالی بیشتری را در اختیار مربیان مقطع آمادگی قرار داده و ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان را تسریع نماید.

اجرای مقررات سختگیرانه در کانادا برای رانندگی تحت تاثیر الکل و مواد مخدر
9 ساعت قبل اخبار, اخبار کانادا دیدگاه‌ها برای اجرای مقررات سختگیرانه در کانادا برای رانندگی تحت تاثیر الکل و مواد مخدر بسته هستند
اتاوا- دولت فدرال برای برخورد با رانندگان متخلف، بخصوص رانندگانی که تحت تاثیرالکل و مواد مخدر پشت فرمان می نشینند، سختگیرانه ترین مقررات را وضع کرده و به اجرا می گذارد. بر اساس قوانین جدید، اختیارات بیشتر به پلیس برای انجام تست های جاده ای و وارد کردن اتهام کیفری به رانندگانی که میزان الکل یا مخدر موجود در خون شان برابر یا بالاتر از حد مجاز می باشد، واگذار شده است.

لایحه C-46، تحت عنوان Impaired Driving Act مستقیما با قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا در کانادا مرتبط است. اما علیرغم تصویب قوانین جدید، چند ماه زمان لازم است تا ادارات پلیس کانادا بتوانند نیروهای خود را برای انجام آزمایش و تشخیص جرم، آموزش بدهند. در اینجا به 4 تغییر جدید در قانون راهنمایی و رانندگی اشاره می شود:

انجام تصادفی تست تنفسی جاده ای
بر اساس قانون جدید، پلیس می تواند به صورت تصادفی یا رندوم اتومبیل ها را متوقف کرده و تست تنفسی از راننده به عمل آورد. در حالی که قبل از این تست تنفسی تنها در صورت استشمام بوی الکل از دهان راننده، یا نشانه های دیگر، انجام می شد. پلیس در صورت مشاهده قوطی یا شیشه الکل در داخل اتومبیل نیز می توانست تست تنفسی را به عمل آورد.

تعیین حداکثر مجاز برای میزان THC موجود در خون
THC ماده روان گردان یا مخدر موجود در ماری جوانا می باشد. رانندگانی که میزان THC موجود در خون آنها بالاتر از حد مجاز باشد، به شرح زیر جریمه می شوند:

رانندگی با THC به میزان 2 ng و 5 ng : حداکثر 1 هزار دلار
رانندگی با THC بالای 5 ng: بار اول : حداکثر 1 هزار دلار
بار دوم: 30 روز زندان

بار سوم: 120 روز زندان

جریمه رانندگی با THC بالای 2.5 ng و میزان الکل بالای 50 میلی گرم در 100 میلی لیتر خون همانند مورد شماره 2 تعیین شده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز