تمامی قراردادهای (پلن) تلفن همراه در کانادا ارزانتر می شود

Submitted on ش., 12/23/2017 - 16:20

تمامی قراردادهای (پلن) تلفن همراه در کانادا ارزانتر می شود

یک ورشکستگی بین ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در کانادا رو به افزایش است و این خبر خوبی برای استفاده کنندگان از تلفن می باشد. این امر موجب می گردد تا هزینه های تلفن همراه در کانادا کاهش یابد.

این بدیهی است که جایی از دنیا که جزیی از کشورهای توسعه یافته جهان است، هزینه های مربوط به تلفن گران باشد، بعنوان مثال هر ماه چیزی در حدود 80 دلار باشد.

اما سیستم های تلفن همراه در کانادا به زودی تغییر می کنند و این به دلیل وجود رقابت و خارج شدن از یک بازار انحصاری است.

برای مدت زمان طولانی این 3 شرکت بزرگ تلفن همراه در کانادا پلن های بسیار گران قیمتی را ارایه میداند که مردم به ناچار مجبور به استفاده از آنان بودند و هیچ رقابتی با یکدیگر نداشتند که همین امر موجب میشد سودهای هنگفتی برای آنان حاصل شود.

اما رفته رفته شرکت هایی در حال نفوذ در بازار هستند که قیمت تلفن همراه در کانادا بعنوان مثال در آلبرتا، بی سی را با پلن ماهیانه ده گیگابایت 50 دلار کرده است.

کمپانی راجرز برای جلوگیری از دست ندادن مصرف کنندگان پلان ده گیگابایت را با مبلغ 60 دلار در ماه ارایه داد که به خوبی نشان داد پس می شود قیمت ها را پایین تر از این رقم هم آورد.

در نهایت این رقابت آزاد است که می تواند در کاهش قیمت موثر باشد و موجب پایین آمدن قیمت ها به همراه کیفیت بالاتر می گردد و امیدوار هستیم تا رقابت آزاد رفته رفته بهتر از گذشته شکل بگیرد.

منبع: هدهد

مراقب هکرها باشید؛ آنچه باید درباره دوربین های امنیتی نه چندان امن کانادا بدانید
58 دقیقه قبل اخبار, اخبار کانادا ارسال نظر
تورنتو- مسوولین یک مطب دندانپزشکی در تورنتو نمی دانستند که تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته در اتاق انتظار، به صورت آنلاین بر روی یک وب سایت در حال پخش است. کاربر با وارد شدن به این سایت می تواند عبور و مرور بیماران، کارمندان در حین کار و مهم تر اینکه اطلاعاتی که منشی وارد کامپیوتر می کرد را از طریق هک کردن دوربین wireless مشاهده کند.

هنگامی که خبرنگاران
Global News
، مسوولین کلینیک را از پخش شدن تصاویر ضبط شده در اینترنت مطلع کردند، آنان بلافاصله اقدام کرده و تصویربرداری با دوربین را متوقف کردند. آنان دوربین مداربسته را در ماه اکتبر و پس از وارد شدن دزدان به مطب، نصب کرده ولی کد رمز را از کد پیش فرض یا
default
تغییر نداده بودند.

در این وب سایت، همچنین محوطه داخل کلیسایی در انتاریو و مردمانی که در آن مشغول عبادت بودند و همچنین آدرس دقیق چند منزل و مکان کسب و کار در انتاریو، بریتیش کلمبیا و نووا اسکوشیا را نشان می داد.

این مساله می تواند تجاوز جدی به حریم خصوصی بیماران و مردم تلقی شود. این دوربین های غیر امن، می توانند راه را برای مزاحم های اینترنتی هموار کنند. خطر امنیتی دوربین های وایرلس بسیار جدی است.

وب سایت هایی مانند
Shodan Nestcamdirectory،
با میزبانی آمریکا و همچنین وب سایت Insecam در روسیه، در حال حاضر به هزاران دوربین در سراسر جهان و بیش از 400 دوربین مداربسته در کانادا، دسترسی دارند و تصاویر آن را به صورت زنده در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

موسس یا موسسان این سایت ها، هدف از این اقدام را بیان می کنند. در اطلاعیه هشداری که در وب سایت منتشر شده، آمده است: هشدار می دهیم رمز عبور دوربین های امنیتی خود را عوض کنید، در غیر اینصورت ما تصاویر اتاق خواب یا پذیرایی شما را برای عموم پخش می کنیم و از این راه درآمد نیز داریم!

آنا کاووکیان، ناظر حریم خصوصی، اعلام کرد: واقعیت این است که بسیاری از کاربران هنوز نام کاربری و کد رمز سیستم نظارتی خود را از حالت پیش فرض خارج نکرده اند، بنابراین امکان دسترسی به آنها برای هر کس وجود دارد.

کارشناسان امنیتی و حریم خصوصی می گویند افزایش استفاده از دوربین های بی سیم
(wireless)
با رواج دستگاه های خانگی متصل به اینترنت بیشتر شده است. این دستگاه ها شامل مانیتورهای اتاق کودک، تلویزیون های هوشمند و حتی لوازم خانگی مانند یخچال هستند.

رواج استفاده از تجهیزات خانگی متصل به اینترنت که IoT نیز خوانده می شوند، در کانادا در حال افزایش است. به پیش بینی کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC، میزان استفاده از این تجهیزات تا سال 2021 به 60 درصد خواهد رسید.

روش محافظت از خود در برابر هک شدن دستگاه های خانگی متصل به اینترنت
منبع: ایران جوان

دو هزار و هجده، سالی به مراتب بدتر برای فروشگاه های کانادایی

تورنتو- بخش خرده فروشی در کانادا، سال بسیار بدی را پشت سر گذاشت. ما طی سال 2017 شاهد ورشکستگی دو فروشگاه عمده یعنی
Toys “R” Us Canada و Sears Canada بودیم.

اخبار مربوط به تعطیلی قریب الوقوع فروشگاه های
Sears
در سراسر کشور، بی کار شدن 12 هزار نفر، عدم پرداخت مزایا به کارکنان علیرغم پرداخت پاداش های هنگفت به مدیران ارشد و آغاز فروش ورشکستگی یا
liquidation Sale
شوک بزرگی به بخش خرده فروشی کشور وارد کرد.

متاسفانه اینطور که به نظر می رسد، دوران فاجعه بار برای بخش خرده فروشی کانادا پایان نیافته و در سال 2018 بدتر نیز خواهد شد.

یکی از دلایل تضعیف شدن بخش خرده فروشی، تغییر عادات و شیوه خرید از سوی مصرف کنندگان کانادایی است. رواج خرید آنلاین، بقای فروشگاه های فیزیکی را به مخاطره انداخته است.

نسل جوان کانادا، نه تنها اکثر خریدهایش را به صورت آنلاین و با استفاده از گوشی تلفن انجام می دهد، بلکه راه و رسم آن را به والدین خود نیز یاد داده است. توجه داشته باشید که 4 نفر از هر 10 فرد جوان کانادایی، همچنان نزد والدین خود زندگی می کند. بنابراین سرایت عادت ها و رفتارهای نسل جوان به نسل قبل اتفاق عجیبی نیست.

تجهیزاتی مانند اسپیکرهای هوشمند
Echo و Alexa
، خرید آنلاین را به مراتب سریع تر و آسان تر کرده اند. زیرا خریداران دیگر مجبور نیستند برای خرید روی دکمه خاص کلیک کنند. کافی است به
Alexa
بگویند چه می خواهند، تا آن را برایشان سفارش بدهد.

تحلیلگران اقتصادی در کانادا، سال 2018 را سالی پرتلاطم برای اقتصاد کشور پیش بینی می کنند. کارشناسان
RBC،
رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 را 1.9 درصد پیش بینی می کنند که به مراتب کمتر از رشد 2.9 درصدی طی سال جاری است. البته این 1.9 درصد تنها در صورتی محقق می شود که شوک ناگهانی خارجی (از جمله ابطال پیمان تجاری
NAFTA)
به اقتصاد کشور وارد نشود. در صورت ابطال موافقتنامه تجاری، خرده فروشی های کانادایی سالانه بین 4 میلیارد تا 21 میلیارد دلار ضرر خواهند دید.

منبع: ایران جوان

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز