تقلای لیبرال ها برای خرید رای؛ داروی نسخه ای رایگان برای سالمندان!

Submitted on ی., 03/25/2018 - 21:21

تورنتو- همانطور که می دانید، کتلین وین، رئیس دولت لیبرال انتاریو ناگهان مجلس را منحل کرد تا برنامه یا پلت فورم جدید خود را معرفی کند. این اقدام ناگهانی چند هفته قبل از آغاز رسمی کمپین احزاب انتاریو برای تشکیل دولت جدید صورت گرفت. البته وین از تصمیم خود دفاع کرده و آن را با انتخابات پیش رو مرتبط ندانست.


وین برنامه جدید خود را بر روی اصلاح سیستم درمانی، از جمله کاهش زمان انتظار در بیمارستان ها، متمرکز کرد و قول هایی داد تا در صورت پیروزی در انتخابات 7 ژوئن و تشکیل دولت به آن عمل کند. یکی از قول ها رایگان کردن 4 هزار و 400 داروی نسخه ای برای انتاریویی های 65 سال به بالا از آگوست 2019 می باشد.

وین می گوید که سالمندان می توانند با رایگان شدن داروهایشان به طور متوسط 240 دلار در سال پس انداز کنند. داروهای مشمول برنامه پیشنهادی، شامل داروی کلسترون، فشار خون، تیروئید، دیابت و آسم می شود.

در حال حاضر نیز سالمندان 65 ساله و مسن تر مشمول پوشش بیمه دارویی Ontario Drug Benefit Program هستند. اما طبق برنامه فعلی، بر حسب میزان درآمد و شرایط دیگر بخشی از هزینه دارو را شخصا پرداخت می کنند.

هزینه توسعه برنامه بیمه دارویی رایگان برای دولت انتاریو در سال 21-2020، حدود 575 میلیون دلار برآورد شده است.

همانطور که انتظار می رفت، اقدام لیبرال ها با واکنش منفی احزاب مخالف، از جمله حزب نیودموکرات انتاریو روبرو شد. بخصوص که برنامه اعلام شده، در واقع کاملا مشابه برنامه ای است که آندریا هوروات، رهبر حزب نیودموکرات انتاریو، قبلا اعلام کرده بود. هوروات در واکنش به برنامه لیبرال ها گفت: لیبرال ها 15 سال برای ساختن انتاریویی که می خواستند زمان داشتند. اما ترجیح دادند آن سال ها را برای کاهش بودجه بیمارستان ها، تعطیلی مدارس در محله های مختلف و فروش شرکت های دولتی از جمله Hydro One صرف کنند. واقعیت این است که اگر لیبرال ها می خواستند کاری انجام بدهند، طی 15 سال انجام می دادند.

هوروات می گوید که لیبرال ها به دنبال متقاعد کردن خانواده ها هستند، تا مردم باور کنند لیبرال ها اصلاح شده اند. آنها برنامه ای برای بهبود خدمات رسانی در مراکز درمانی، جلوگیری از بستری شدن مردم در راهروی بیمارستان ها و یا بازگرداندن Hydro One به مردم، ندارند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز