تعداد کانادایی هایی که به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر در بیمارستان بستری شده اند از بیماران قلبی بیشتر است

Submitted on Mon, 06/03/2019 - 18:42

برطبق مطالعه ای جدید، تعداد کانادایی هایی که در طول روز به دلیل صدمات ناشی از مصرف الکل یا مواد مخدر بستری میشوند در مقایسه با بیمارانی که بر اثر حملات قلبی و سکته مغزی بستری شده اند بیشتر است.

این گزارش که توسط (Canadian Institute for Health Information Research (CIHI، نشریه تحقیقاتی سلامت کانادا، منتشر شده است، نشان میدهد بین آوریل2017 تا مارس 2018 تعداد 156 بیمار به علت آسیب های ناشی از مواد مخدر، از جمله الکل، ماری جوانا، کوکائین و اپیوئید، در 108 بیمارستان بستری شده اند.

با توجه به تحقیقات گروهی دیگر، روزانه در حدود 400 نفر به دلیل مصرف بالای مواد مخدر در بیمارستان های سراسر کشور بستری میشوند.

طبق گفته CIHI، روزانه ده نفر به دلیل آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

Kathleen Morris، معاون پژوهشی و تحقیقات CIHI، در کانال خبری CTV.بیان کرد: "آنچه که این تحقیق نشان می دهد این است که مصرف الکل و مواد مخدر همواره جزء مهمترین تهدید برای سلامت عمومی هستند و تأثیر زیادی بر روی مردم، خانواده ها و سیستم سلامت دارند.

وی افزود "این عوامل روی جوانان و نیروی کار تاثیر می گذارد. احتمال بستری شدن مردان بیشتر از زنان میباشد، حدود دو سوم از بیماران مرد هستند."

طبق این مطالعه 48 صفحه ای، الکل عامل اصلی بستری شدن میباشد و بعد از آن مصرف ماری جوانا و مرفین باعث بستری شدن میباشد.

Morris در ادامه بیان کرد: "گروه سنی 10 تا 19 ساله تنها گروهی بود که تعداد دختران بستری شده در اثر مصرف ماری جوانا بیشتر از پسران بود. در گروه های سنی دیگر الکل باعث بستری شدن بود."

به گفته نشریه تحقیقات سلامت، 40 درصد از کانادایی ها به دلیل وضعیت نه چندان خوب زندگی شان و مشکلات مربوط به درآمد، تحصیلات و مسکن سلامت روانشان آسیب میبیند و در بیمارستان بستری میشوند.

در حالی که مصرف مواد بر کانادایی ها در تمام سطوح درآمد تاثیر می گذارد، این مطالعه نشان می دهد که بیمارانی که مکررا به دلیل مصرف مواد یا اختلالات روحی بستری شده اند، در محله های پایین شهر زندگی می کنند.

میزان بیماران بستری شده به دلیل سوء مصرف مواد مخدر یکی از سه شاخصی است که توسط CIHI اندازه گیری شده است.

دو شاخص دیگر این مطالعه شامل تعداد دفعات بستری بیماران در بخش اورژانس به دلیل اختلالات روانی و یا اعتیاد، و نیز طول مدت بستری شدن بیماران در بیمارستان می باشد.

طبق این گزارش، حدود 10 درصد از کانادایی هایی که در بخش اورژانس برای کمک به مشکلات روانی بستری شده اند بیش از چهار بار در سال معاینه میشوند.

درآمد پایین و کمبود مسکن و اشتغال همگی تاثیر زیادی بر مصرف الکل و مواد مخدر دارند. دولت در حال تلاش برای کاهش این مشکلات میباشد.

دولت فدرال در سال 2017 متعهد شد تا در طی 10 سال 11 میلیارد دلار بودجه برای بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت روان و درمان اعتیاد و مراقبت های خانگی و اجتماعی اختصاص دهد.

این اولین گزارش از نوع خود توسط CIHI است که در جهت همکاری با دولت فدرال و استانی برای گزارش سالانه این شاخص ها است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز