تسلا از دولت انتاریو شکایت کرد

Submitted on چ., 08/22/2018 - 20:00

تسلا از دولت انتاریو شکایت کرد
شرکت تسلا موتور کانادا از دولت انتاریو شکایت می کند و ادعا می کند که "زیان قابل ملاحظه ای را متحمل شده است" و به دلیل لغو برنامه ی تخفیف در فروش خودروهای برقی، مشتریان خود را از دست داده است.

مشتریان شرکت های دیگر هنوز هم واجد شرایط تخفیف در خرید ماشین های برقی هستند.

در اواسط ماه جولای، نخست وزیر داگ فورد در انتاریو برنامه ی تخفیف در خرید ماشین های برقی و هیدروژنی در برنامه های سیستم تجارت کربن (cap-and-trade system) را که توسط دولت قبلی لیبرال تصویب شده بود، برداشت. این برنامه به مشتریان امکان این را میداد که برای خرید خودروهای واجد شرایط، تا سقف 14000دلار، 75000 دلار وام بگیرند.

هنگامی که استان EHVIP را لغو کرد، وعده داد که خودروهای مشتریانی که قبل از 10 سپتامبر سفارش خود را ثبت کرده اند و خودرو را خریداری نموده اند تحویل میدهد.

شرکت تسلا کانادا معتقد است که دولت "به طور عمدی و خودسرانه" مشتریانش را رد کرد، در حالی که قبلش هیچ هشدار و یا فرصتی به آنها نداده بود.

تصمیم ناگهانی وزیر حمل و نقل صدها نفر از مشتریان انتاریویی تسلا کانادا را در موقعیتی غیرمنصفانه قرار داد و پس از انکه سفارش خودرو داده بودند دیگر واجد شرایط تخفیف طبق انتظاری که داشتند نبودند.

سخنگوی وزارت حمل و نقل ذکر کرد که از درخواست بازرسی قضایی مطلع است.

افرادی که وسایل نقلیه برقی را از BMW ،Audi ،Fiat-Chrysler ،Ford ،General Motors ،Hyundai ،Kia ،Nissan و Volkswagen خریداری می کنند، شامل آن نمیشوند.

تسلا کانادا درخواست داده است که پرونده دعوی فورا فرا خوانده شود. چرا که آسیب غیر قابل تعمیم و جبران ناپذیر روز به روز بیشتر میشود.

برنامه EHVIP به شدت با سود حاصل از برنامه سیستم تجارت کربن انتاریو (cap-and-trade system)، که دولت فورد در تابستان امسال نيز کنار گذاشته بود، تأمين میشد.

دولت فورد گفته است که لغو cap-and-trade کمک خواهد کرد که به هدف خود در دستیابی به قیمت بنزین با لیتری 10 سنت و صرفه جویی 1.9 میلیارد دلار در سال برای خانوار و کسب و کار انتاریو دست یابد.

متخصصان معتقدند که خرید آنلاین ماری جوانا مشکلات مربوط به حریم خصوصی را افزایش میدهد
متخصصان معتقدند خرید آنلاین ماریجوانا به معنای دادن مقدار خطرناکی اطلاعات شخصی است.

خریدارانی که میخواهند به صورت آنلاین ماریجوانا خریداری کنند باید بتوانند بر اساس قوانین از امنیت اطلاعات شخصی شان مطمئن باشند. زیرا که لو رفتن اطلاعات میتواند باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شود.

متخصصان امنیت از اهمیت این مساله میگویند:
"ما باید مواظب این موارد باشیم، یعنی باید مطمین شویم که از این اطلاعات سوء استفاده و یا برای اهداف دیگر استفاده نشود، از نظر فنی این اطلاعات نباید برای اهداف دیگر استفاده شود" Ann Cavoukian مسئول سابق امنیت اطلاعات انتاریو در مصاحبه این این موارد را اعلام کرد.

فروشگاه های آنلاین از مشتریانشان مدرک شناسایی رسمی درخواست میکنند
طبق اعلام دولت افراد بالای 19 سال برای خرید ماری جوانا باید از سایت های اینترنتی استفاده کنند زیرا که فروشگاه های خرده فروشی تا آوریل شروع به کار نخواهند کرد. در حال حاضر افراد میتوانند با دادن اطلاعاتی مثل اسم، ایمیل و آدرس تحویل و اطلاعات پرداخت، ماری جوانا را خریداری کنند. در حال حاضر حتی کاربران میتوانند به عنوان مهمان و بدون ایجاد اکانت محصولشان را خریداری کنند.

Scott Blodgett سخنگوی وزارت اقتصاد اعلام کرده که خریداران باید مدرک رسمی که سنشان روی آن ذکر شده به مسئول تحویل نشان دهند. وبسایت ها نیز باید امنیت اطلاعات را تضمین کنند.

ارائه رضایت نامه برای جمع آوری اطلاعات شخصی لازم است
قوانین اینگونه ایجاب میکند که اطلاعات شخصی فقط با اطلاعات قبلی جمع آوری شوند، به این معنی که باید اعلام شود: چرایی حمع آوری اطلاعات، چگونه استفاده خواهند شد، با چه کسانی ممکن است به اشتراک گذاشته شوند و این که برای چه مدت نگه داری خواهند شد.

موارد استثنا
در مواردی که فردی مظنون به مجرم بودن است، پلیس میتواند بعد از دریافت حکم، اطلاعات شخصی آن فرد را دریافت کند. اما این اتفاق در موارد خیلی معدود رخ خواهد داد.

ترودو رسما اعلام کرد که در انتخابات سال آینده شرکت خواهد کرد
جاستین ترودو در انتخابات فدرال سال 2019 نیز نامزد خواهد شد.

رهبر حزب لیبرال کاندیداتوری خود را به صورت رسمی در مهمانی یکشنبه اعلام کرد.

جمعیت حاضر هنگامی که ترودو باور خود به "سیاست مثبت" را اعلام کرد او را تشویق کردند. ترودو همچنین بر علیه رهبر حزب محافظه کار Andre Scheer نیز صحبت کرد و او را متهم به تشویش افکار عمومی با ایجاد تفرقه و ترس کرد.

رهبر لیبرال همچنین اعلام کرد که تمایل دارد در موارد حساسی مثل حفاظت از اقیانوس های کانادا، بالا بردن سطح زندگی برای مردم و کم کردن فاصله طبقاتی میان ثروتمند و فقیر نیز وارد شود.

ترودو اولین بار در سال 2008 به عنوان نماینده Papineau انتخاب شد، و در سال های 2011 و 2015 نیز دوباره انتخاب شد.

حزب لیبرال حدود 50 سال است که برتری خود در انتخابات را حفظ کرده است، به جز سال های 2006 تا 2008 که Bloc Quebecois قدرت را در دست داشت.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز