ترودو: رایزنی‌های ترامپ در گفتگو با چین کارساز بود / چین: کانادا ساده لوحانه به آمریکا متکی نباشد

Submitted on جمعه, 07/05/2019 - 16:59

چین با انتشار بیانیه ای به کانادا هشدار داد که فشارهای آمریکا در رفع تنش پکن و اتاوا موثر نیست و کانادا نباید نسبت به حمایت‌های آمریکا ساده لوحانه برخورد

چین با انتشار بیانیه ای به کانادا هشدار داد که فشارهای آمریکا در رفع تنش پکن و اتاوا موثر نیست و کانادا نباید نسبت به حمایت‌های آمریکا ساده لوحانه برخورد کند.

به نقل از سی تی وی، این درحالی است که پیش از این ترودو گفته بود رایزنی‌ها و حمایت‌های ترامپ در گفتگو با چین کارساز بوده و اطمینان دارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مسئله سرنوشت دو تبعه کانادایی زندانی شده را با همتای چینی خود مطرح کرده است.

اما «گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این خبر طی یک نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: کانادا نباید ساده لوحانه فکر کند با گردهم آوردن چند متحد می تواند این کشور را تحت فشار قرار دهد و کارش را به نتیجه برساند.

وی افزود: درست است آمریکایی‌ها در این رابطه کمی تلاش کردند ولی در واقع این مشکل چین و کانادا است .

«شوانگ» بدون ذکر مسائل پیش آمده بین دو کشور و مسئله دستگیری یکی از مدیران ارشد هواویی تصریح کرد: کانادا خودش می‌داند مسئله دو کشور چیست و ما امیدواریم در اسرع وقت اقدامات لازم را برای از سرگیری روابط مطلوب دو جانبه انجام دهد.
بیشتر بخوانید:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: چین یک کشور قانونمدار است و نهاد‌های قضایی ما پرونده‌های مختلف را به طور مستقل و کاملا مطابق با قانون بررسی می‌کنند.

گفتنی است ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در خصوص حمایت‌های واشنگتن از تلاش‌های اتاوا برای آزادسازی اتباع بازداشت شده کانادا در چین اطمینان داد.

سران دو کشور در دیدار پایان هفته گذشته نیز در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، توافق کردند مذاکرات خود را برای حل اختلافات تجاری و پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور از سر گیرند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز