ترامپ درخواست ملاقات با ترودو را رد کرد!

Submitted on پ., 09/27/2018 - 19:41
Videos

کانادا و ترامپ روی رینگ مذاکرات / ترامپ درخواست ملاقات با ترودو را رد کرد! (ویدیو) / پرونده ونزوئلا و درخواست کانادا
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به دلیل نارضایتی از پیمان نفتا درخواست دیدار با نخست‌وزیر جاستین ترودو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است.
به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درخواست نخست‌وزیر جاستین ترودو برای ملاقات با او در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد. ترامپ دلیل رد درخواست ترودو را نارضایتی از توافق تجارت آزاد آمریکا شمالی (نفتا) و موثر نبودن عملکرد مذاکره کننده‌های کانادایی در این باره عنوان کرد.

ترامپ گفت: «ملاقات با ترودو را نمی‌پذیرم، چون تعرفه‌های کانادا خیلی زیاد است و ترودو نمی‌خواهد از آن‌ها بگذرد و من به او گفتم فکر ملاقات را نکند و ما به اعمال مالیات بر خودرو‌های وارداتی از کانادا فکر می‌کنیم».

در پایان متن کاریکاتور امروز استار را در این رابطه ملاحظه کنید. تمامی مطالب در ارتباط با نفتا.

همزمان با این حاشیه در سازمان ملل: درخواست کانادا و 5 کشور آمریکایی برای بررسی پرونده ونزوئلا
در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، شش کشور آمریکایی با طرح ادعا‌هایی خواستار بررسی پرونده ونزوئلا در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه شده‌اند.

نقل از آسوشیتدپرس، شش کشور آمریکایی شامل کانادا، پرو، شیلی، پاراگوئه، آرژانتین و کلمبیا امروز در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی با طرح ادعای سرکوب معترضان و اقدامات ضد حقوق بشری، خواستار بررسی پرونده ونزوئلا در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه به بهانه آن چه آن‌ها «جنایت علیه بشریت» خواندند، شدند.

این نخستین بار است که گروهی از کشور‌ها در سازمان ملل خواستار رسیدگی به پرونده کیفری کشوری دیگر در دادگاه کیفری بین‌المللی می‌شوند.

لازم به ذکر است پیش از این دادگاه کیفری بین‌المللی با طرح ادعای سرکوب معترضان در ونزوئلا پرونده‌ای را در ارتباط با این کشور در دست بررسی قرار داده بود.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا: امیدوارم با عادل الجبیر ملاقات کنم تا برای حل اختلافات گفت‌وگو کنیم


وزیر خارجه کانادا
FILE PHOTO: Canadian Foreign Minister Chrystia Freeland takes part in a news conference at the Embassy of Canada in Washington, U.S., August 31, 2018. REUTERS/Chris Wattie

وزیر خارجه کانادا به رغم سردی در روابط دو کشور اعلام کرد، امیدوار است که در هفته جاری با عادل الجبیر ، همتای عربستانی خود دیدار کند.

به نقل از رویترز ، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که امیدوار است ظرف روزهای آتی در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود به منظور بررسی اختلافات دیپلماتیک میان دو کشور دیدار کند.

وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که امیدوار است در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود به منظور بررسی اختلافات دیپلماتیک میان دو کشور دیدار کند.

این اظهارات وزیر خارجه کانادا در جریان نشستی که شورای روابط خارجه نیویورک میزبان آن بود، ایراد شد.

این درحالی است که در نقطه مقابل عربستان هیچ تمایلی در این رابطه نشان نمی دهد و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به سوال مجری نشست درباره تیره شدن مناسبات ریاض و اتاوا گفت: کانادا در جایگاهی نیست که درخواست آزادی فوری زندانیان را مطرح کند، در این صورت ما نیز خواستار استقلال کبک می‌شویم.

وی افزود: کانادا می‌تواند از وضع حقوق‌بشر در عربستان انتقاد کند اما نمی‌تواند به طور مستقیم خواسته‌ای را به ما تحمیل کند.

الجبیر در خصوص یمن نیز مدعی شد: من به حل و فصل سیاسی اوضاع یمن امیدوار هستم و نگاهم مثبت است. من به عنوان یک دیپلمات نگاه مثبت‌گرایانه دارم چرا که اگر به شرایط نگاه منفی‌گرایانه داشتم دیگر دیپلمات نبودم، روزنامه نگار بودم.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز