تخمین 2.7 میلیارد دلار گردش مالی محصولات خوراکی ماریجوانای کانادا

Submitted on چ., 06/05/2019 - 20:59

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Deloitte تهیه شده است بیش از نیمی از نسل آینده محصولات ماریجوانای کانادا خوراکی هستند و گردش مالی آن نیز سالانه بیش از 2.7...

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Deloitte تهیه شده است بیش از نیمی از نسل آینده محصولات ماریجوانای کانادا خوراکی هستند و گردش مالی آن نیز سالانه بیش از 2.7 میلیارد دلار خواهد بود.

به نقل از سی تی وی نیوز، این گزارش نشان می دهد با تصویب نهایی مقررات محصولات خوراکی مصارف تفریحی و پزشکی این خوراکی ها نیز تا 6 میلیارد دلار گردش مالی داشته باشند.

این نتایج بر اساس نظرسنجی Deloitte از 2 هزار کانادایی حاصل شده و نشان میدهد مصرف کنندگان ماریجوانا دنبال گلهای خشک، روعن و دانه های خوراکی آن هستند.

Jennifer Lee، رئیس کشوری ماریجوانای Deloitte Canada، در این رابطه گفت: اولین موج مصرف قانونی ماریجوانا که از اکتبر سال گذشته شروع شد ، محدود به یکسری از محصولات بود ولی با قانونی شده خوراکی های ماریجوانا در اینده ما دارای مجموعه ها و فرمتهای وسیعی در این رابطه خواهیم بود.
شرکتهای تولیدکننده ماریجوانا معتدند مصرف کنندگان ماریجوانا فقط شامل علاقمند به سیگار نیستند و تولید خوراکی ها و نوشابه های جدید نیز مشتری های زیادی دارند.

دولت فدرال درصدد است از 17 اکتبر 2019 قوانین مصرف خوراکی های ماریجوانا را به اجرا بگذارد.

بنابر ارزیابی Deloitte، با تصویب این قانون حدود 1.6 میلیارد دلار برای خوراکی های ماریجوانا صرف خواهد از جمله 529 میلیون دلار برای خرید نوشیدنی ها، 140 میلیون دلار برای کنستانتره و 116 میلیون دلار برای کپسولها خرید داروهای موضعی نیز 174 میلیون دلار براورد شده اند.

گفتنی است استفاده از ماریجوانا از سال ۱۹۲۳ در کانادا ممنوع شد ولی 17 اکتبر 2018 مجلس کانادا مصرف ماریجوانا در این کشور را آزاد کرد و کانادا عملاً دومین کشور جهان پس از آمریکا شد که مصرف این ماده مخدر در آن آزاد شده است. سال 2001 نیز استفاده پزشکی از آن آزاد شد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز