تایید یک مورد هپاتیت آ در یکی از کیوسک های غذای ایستگاه یونیون

Submitted on س., 06/12/2018 - 22:09
Videos

تایید یک مورد هپاتیت آ در یکی از کیوسک های غذای ایستگاه یونیون
تورنتو- آژانس بهداشت عمومی تورنتو به افرادی که از یکی از کیوسک های واقع در ایستگاه یونیون غذا تهیه کرده اند، در مورد احتمال ابتلا به هپاتیت A هشدار داد.

بر اساس بیانیه سازمان مورد اشاره، افرادی که در فاصله 14 تا 29 می و همچنین 8 و 9 جون سال جاری، از Calii Love Kiosk واقع در Union Station غذا تهیه کرده اند، ممکن است به ویروس هپاتیت A آلوده شده باشند. کارشناسان سازمان در عین حال ریسک ابتلا را پایین اعلام کردند.

ابتلای یکی از کارکنان این کیوسک به هپاتیت A تایید شده است. او در سفر خارج از کشور به ویروس آلوده شده بود.

هپاتیت A، می تواند سبب عفونت کبد شده و عوارض آن بین چند روز تا چند ماه ادامه دارد. علائم ابتلا عبارتند از تب، احساس خستگی، بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ، ادرار تیره، معده درد و یرقان.

وزارت بهداشت کانادا کلینیک واکسیناسیون رایگان هپاتیت A را برای افرادی که در روزهای 8 و 9 جون، از این کیوسک غذا تهیه کرده اند، دایر کرده است. این واکسن در فاصله 14 روز پس از سرایت ویروس، به میزان قابل توجه موثر می باشد.

این کلینیک چهارشنبه 13 جون از ساعت 3 بعد از ظهر تا 7 عصر و پنجشنبه 14 جون از نیمروز تا 6 عصر در Metro Hall واقع در شماره 55 خیابان John دایر خواهد بود.

امکان سفارش اوبر اکس یا لیفت از فرودگاه پیرسون تورنتو
تورنتو- مسوولین Airport Authority کلانشهر تورنتو (GTAA)، خبر اجرای پروژه آزمایشی را اعلام کردند که بر اساس آن مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو می توانند از امروز، از فرودگاه UberX یا Lyft سفارش بدهند.

تا قبل از این مسافران می توانستند با Uber یا Lyft به فرودگا بروند، اما مقررات فرودگاه اجازه برداشتن مسافر از فرودگاه پیرسون را نمی داد. البته UberBlack از این ممنوعیت معاف بود.

به گزارش Uber، هزینه سفر از فرودگاه پیرسون به ایستگاه یونیون تورنتو 33 دلار، از فرودگاه به Liberty Village حداقل 30 دلار و هزینه سفر به نورت یورک نیز حداقل 27 دلار تعیین شده است.

کاهش محبوبیت فیسبوک – نوجوانان دسته دسته فیسبوک را ترک می‌کنند
یافته‌های یک پژوهش جدید از بنیاد پژوهشی PEW نشان می‌دهد که گرایش نوجوانان به سمت فیسبوک کاهشی چشمگیر پیدا کرده و این گروه سنی در عوض به شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون و روی آورده‌اند. بر این اساس، در سال 2018 تنها 51 درصد از شهروندان ایالات متحده که در گروه سنی 13 تا 17 سال قرار دارند، گفته‌اند که از فیسبوک استفاده می‌کنند. این در حالیست که در پژوهشی مشابه که در سال 2015 انجام شد، این مقدار 71 درصد بود و فیسبوک، در جایگاه پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی قرار داشت.

در پژوهش امسال، استفاده از فیسبوک، همچنین در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، به طرز چشمگیری پایین بود، به این ترتیب که 85 درصد نوجوانان گفتند که از استفاده می‌کنند، 69 درصد به اینستاگرام گرایش نشان دادند و 69 درصد را به عنوان شبکه‌ برگزیده‌ خود معرفی کردند. در پژوهش سال 2015، این میزان برای اینستاگرام 52 درصد و برای اسنپ‌چت، 41 درصد گزارش شده بود. سایت در این پژوهش گنجانده نشده بود.

پژوهش حاضر، همچنین نشان داد که ارتباطی میان استفاده از این شبکه اجتماعی در میان نوجوانان، و درآمد خانوادگی آنها وجود دارد. به این ترتیب، 70 درصد از کاربران این سایت، از خانواده‌هایی هستند که درآمد سالیانه‌ کمتر از 30 هزار دلار دارند، در حالی که 36 درصد از خانواده‌هایی هستند که درآمد سالانه‌شان بالاتر از 75 هزار دلار است.

در میان نوجوانانی که در این پژوهش شرکت کردند، در پاسخ به این پرسش که کدام شبکه اجتماعی را بیشتر استفاده می‌کنند، تنها 10 درصد را به عنوان پاسخ ارائه دادند. در این میان، 35 درصد این نوجوانان ، 32 درصد و 15 درصد نیز اینستاگرام را به عنوان شبکه‌هایی که اکثرا به آنها مراجعه می‌کنند، ذکر کردند. البته لازم است بدانید که شبکه‌ اینستاگرام هم در مالکیت شرکت گرداننده‌ قرار دارد. در اینجا نیز، نوجوانانی که از خانواده‌های کم درآمد بودند، بخش اعظم گروهی را تشکیل می‌دادند که را به عنوان پرمراجعه‌ترین شبکه‌ اجتماعی برگزیده بودند.

این پژوهش که Teens, Social Media & Technology 2018 نام گرفته، همچنین یافته‌های جالبی درباره ارتباط میان جنسیت نژاد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. بر این اساس، دختران با 42 درصد، بیشتر نسبت به استفاده از تمایل نشان می‌دهند (این میزان برای پسران 29 درصد است)، در حالی‌ که پسران با 39 درصد، اقبال بیشتری به دارند. همچنین، نوجوانان سیاهپوست با 26 درصد، نسبت به نوجوانان سفیدپوست (7 درصد)، کشش بیشتری به سوی نشان می‌دهند. در سوی دیگر، نوجوانان سفیدپوست با 41 درصد، گرایش قابل توجهی به نشان می‌دهند و این در حالیست که میزان این گرایش در میان سیاهپوستان 23 درصد و در میان نوجوانان یا لاتین‌تبار، 29 درصد است.

این نخستین بار نیست که یافته‌های یک پژوهش، کاهش محبوبیت فیسبوک در میان نوجوانان را نشان می‌دهد. در یک مطالعه‌ مشابه که توسط یک کمپانی e Marketing یا در ماه فوریه انجام شد، نشان داد که تعداد کاربران این وبسایت در گروه سنی 12 تا 17 سال نسبت به سال گذشته، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

آقای تحلیلگر تبلیغات آنلاین درباره‌ این یافته‌ها می‌گوید: .

شبکه‌های اجتماعی برای حضور و حفظ کاربران نوجوانشان تلاش زیادی می کنند. علت این است که حضور این کاربران، جذابیت این شبکه ها را برای دیگر کاربران، و به این ترتیب، برای آنها که قصد تبلیغات در این سایت‌ها را دارند، افزایش می دهد. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که تغییر گروه سنی کاربران فیسبوک از نوجوانان به بزرگسالان، خطر بزرگی برای موجودیت فیسبوک محسوب می‌شود. بعضی حتی این خطر را مهم تر از قائله موسوم به رسوایی Cambridge Analytics می دانند که به خاطر آن، خالق فیسبوک، مجبور شد به کنگره آمریکا رفته و به پرسش‌ها پاسخ دهد.

اما علیرغم خروج گسترده نوجوانان از فیسبوک، این شبکه‌ اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر، همچنان به عنوان بزرگترین پایگاه اجتماعی آنلاین شناخته می‌شود.

میلیونر مسلمان که تمام دارایی اش را بخشید، تسلیم سرطان شد
استرالیا- علی بنت، در سال 2015 مبتلا به سرطان تشخیص داده شد. اما از شنیدن این خبر ناگوار ناامید نشد و باقی عمرش را صرف ایجاد تغییر مثبت در جهان کرد. به بنت گفته شد که حداکثر 7 ماه دیگر زنده است، اما پیش بینی پزشکان اشتباه بود و بنت بیش از دو سال زنده ماند. او اوایل هفته گذشته تسلیم سرطان شد و جانش را از دست داد. بنت سال های آخر عمرش را صرف کمک به مسلمانان محروم و فقیر در سراسر جهان کرد.

او تا قبل از بیمار شدن، از زندگی تجملی و همه امکانات رفاهی، از جمله چند دستگاه اتومبیل اسپورت گرانقیمت، لباس ها و خانه قصرمانند برخوردار بود.

علی در فیلم مستند کوتاهی که در YouTube منتشر کرد، بیماری اش را توصیف کرد.

او بلافاصله بیزنس اش را فروخت و به کشور آفریقایی توگو سفر کرد. کشوری که 55 درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند. این کشور دارای جمعیت بزرگی از مسلمانان است. بین 12 تا 20 درصد از مردم توگو مسلمان هستند. بنت در آن کشور یک مسجد و یک مدرسه برای کودکان محروم ساخت و بنیاد خیریه Muslims Around The World را راه اندازی کرد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز