بی کفایتی شهردار تورنتو عامل افزایش خشونت مسلحانه!

Submitted on پ., 07/12/2018 - 22:15

بی کفایتی شهردار تورنتو عامل افزایش خشونت مسلحانه!
تورنتو- با افزایش خشونت های مسلحانه در تورنتو، انگشت اتهام به سوی مسوولین گرفته شده است. جنگ لفظی بین جان توری و ساندرز (فرمانده پلیس تورنتو) در یک طرف و اتحادیه ماموران پلیس در طرف دیگر بالا گرفته است. جنگ و جدل پس از ارسال نامه ای از سوی مارک هایوارد (از ماموران باسابقه اداره پلیس) به شهردار تورنتو شدت گرفت. هایوارد، توری را بی کفایت و تصمیم سال 2016 او مبنی بر لغو استراتژی مبارزه با خشونت اداره پلیس را عامل مستقیم افزایش خشونت های مسلحانه در تورنتو می داند. به گفته هایوارد، استراتژی جنجال برانگیز TAVIS، ابزارها و اختیار لازم برای مقابله با باندهای خلاف را به پلیس می داد، اما به دستور شهردار لغو شد. هایوارد همچنین ساندرز را عروسک خیمه شب بازی خطاب کرد که توسط شهردار هدایت می شود.

اداره پلیس تورنتو در واکنش به این نامه تحقیقات خود را آغاز کرده تا در صورت اثبات شدن سوء رفتار حرفه ای نگارنده نامه، با وی برخورد شود. مارک ساندرز، رئیس پلیس تورنتو با انتشار بیانیه ای خبری اعلام کرد که لغو شدن استراتژی TAVIS در راستای مدرنیزه کردن نیروهای پلیس و با توجه به 32 توصیه و پیشنهاد ارائه شده از سوی مردم و همچنین نیروهای دوره دیده و باتجربه پلیس صورت گرفت.

جان توری نیز با صدور بیانیه ای حمایت 100 درصد خود از ساندرز و هیئت مدیره پلیس تورنتو را ابراز کرد و رئیس اتحادیه پلیس تورنتو را به دلیل اصرار بی جا و مخالفت اش با اصلاح برنامه شیفت کاری ماموران، به استفاده از تاکتیک خطرناک با پیامدهای جبران ناپذیر متهم کرد. شهردار گفت: مایک مک کورماک (دبیر اتحادیه) می توانست هم پیمان ما در مبارزه با باندهای خلاف باشد، ولی متاسفانه اینگونه نشد. او در عوض کمپین برنامه ریزی شده ای را بر علیه شهرداری به راه انداخته است.

مک کورماک در مقابل اظهارات توری ساکت ننشسته و تلاش شهردار را برای منحرف کردن بحث از افزایش موج خشونت های مسلحانه در شهر، مذبوحانه توصیف کرد. وی گفت: ما طی چند ماه گذشته با تعدیل نیرو روبرو شدیم. شما نمی توانید مامورانی که در اختیار ندارید را به ماموریت بفرستید! ما منابع انسانی کافی در اختیار نداریم و شهردار هم این را می داند. برای مقابله با خشونت های مسلحانه به نیروهای بیشتر نیاز است.

در حالی که طرفین دعوی انگشت اتهام را به سوی همدیگر گرفته اند، هر روز خبر تیراندازی و کشته و مجروح شدن چند نفر در تورنتو منتشر می شود. آیا تورنتو امن است؟

حراج کراوات راب فورد به قیمت ده هزار دلار
تورنتو- کراواتی که راب فورد، شهردار سابق تورنتو، در روز 5 نوامبر 2013 در کنفرانس خبری به گردن بسته بود، در eBay به قیمت 10 هزار دلار به حراج گذاشته شد. فورد در کنفرانس خبری مورد اشاره به مصرف کوکائین اعتراف کرد.

این کراوات، قاب شده و دارای گواهی اصالت به امضای راب فورد می باشد. دستیار فورد گفت که شخص فورد در سال 2015 کراوات را در eBay به فروش گذاشت. در آن زمان 111 نفر برای خرید کراوات اقدام کردند. در نهایت برنده با پرداخت 16 هزار و 100 دلار کراوات را خرید. اما هم اکنون آن را در eBay به قیمت پایین تر به فروش گذاشته است.

کراوات جنجالی مزین به لوگوی تیم های حال حاضر و گذشته NHL (لیگ ملی هاکی) می باشد.

راب فورد 22 مارچ 2016 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ندانستن انگلیسی، چالشی بزرگ برای یکصد و سی هزار شهروند تورنتو
تورنتو- بیش از 130 هزار نفر در تورنتو انگلیسی صحبت نمی کنند و به همین دلیل با موانع و چالش های جدی روبرو می باشند.

پیتر کلاترباک، از مدیران ارشد سازمان غیرانتفاعی Social Planning Toronto با اشاره به این آمار می افزاید: تعداد این افراد قابل توجه و نیازهای آنها پیچیده است. این ها همسایه های ما هستند. تسلط به زبان انگلیسی می تواند تغییر مثبت در زندگی آنها ایجاد کند؛ از یافتن شغل مناسب گرفته تا دسترسی به خدمات و امکانات شهری.

بیکاری و فقر نزد تورنتویی هایی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، بسیار بالا می باشد. مشکل اینجاست که برای بسیاری از این شهروندان دسترسی به کلاس های زبان آسان نیست. شرکت در این کلاس ها بخصوص برای سالمندان مفید می باشد. زیرا در کنار یادگیری زبان، امکان برقراری مراودات اجتماعی را فراهم کرده و آنها را از انزوا خارج می کند.

در گزارش SPT، از دولت های فدرال، استانی و شهرداری خواسته شده تا برنامه های حمایتی خود را افزایش بدهند. برای مثال شهروندان بلافاصله پس از کسب تابعیت کانادا از شرکت در برنامه LINC یا آموزش زبان به تازه واردین که با بودجه دولت فدرال ارائه می شود، محروم می شوند. به عبارتی شرکت کنندگان مجبور می شوند بین شرکت در کلاس زبان و کسب تابعیت یکی را انتخاب کنند. مشکل بعدی، فقدان خدمات نگهداری از کودکان برای شرکت کنندگان در کلاس های ESL یا انگلیسی به عنوان زبان دوم می باشد، که از سوی دولت استان ارائه می شود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز