بیت کوین سقوط کرد / سامسونگ تراشه های ویژه تولید بیت‌ کوین عرضه می‌کند / فیس‌بوک تبلیغ بیت کوین را ممنوع کرد

Submitted on جمعه, 02/02/2018 - 19:45

تا چند روز پیش از آغاز سال ۲۰۱۸ قیمت بیت‌ کوین رکورد ۲۰ هزار دلار را شکسته بود و در این محدوده سیر می‌کرد، اما طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت این ارز مجازی با سقوط ۱۶ درصدی به زیر ۸ هزار دلار رسیده است.

هم اکنون هر توکن بیت‌ کوین ۷ هزار و ۹۸۲ دلار داد و ستد می‌شود و مجموع کل ارزش بازار بیت ‌کوین ‌ها حدود ۱۳۴ میلیارد دلار است. دیگر ارز‌های مجازی نظیر اتریوم و ریپل نیز به ترتیب ۲۸.۷ و ۳۵.۱ درصد سقوط کرده است و به ۸۰۰ و ۰.۶ دلار رسیدند. طی روز‌های گذشته شاهد کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری حجم بازار خود بوده‌اند. به طور کلی از ابتدای سال جاری تا کنون ارزش کل بیت‌ کوین‌ های موجود در بازار ۷۲ میلیارد دلار سقوط کرده و از بالای ۲۰۰ میلیارد دلار به ۱۳۴ میلیارد دلار کنونی رسیده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط قیمت بیت‌ کوین اعلام مقامات هندی مبنی بر اقدام برای قانونمند کردن بیشتر معاملات بیت ‌کوین در این کشور است. وزارت اقتصاد هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ارز‌های مجازی در این کشور غیرقانونی بوده و دولت این کشور قصد دارد معاملات آن‌ها را به طور کامل متوقف کند.

شرکت فیس‌بوک نیز اعلام کرده است که تبلیغ هرگونه ارز مجازی در صفحات خود را ممنوع کرده است، میک‌کرک کارشناس توسعه کمی و داده مؤسسه سایفرکپیتال معتقد است انبوه اخبار درباره اقدام قانونی برای ارز‌های مجازی باعث تشدید هراس و بحران در بازار جهانی شده است.

اما در این میان خبر میرسد که شرکت کره ای سامسونگ تراشه های رایانه ای ویژه تولید واحدهای پول مجازی همچون بیت‌ کوین به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت کره ای سامسونگ تراشه های رایانه ای ویژه تولید واحدهای پول مجازی همچون بیت ‌کوین به بازار عرضه خواهد کرد.

فرایند تولید واحدهای پول مجازی از جمله بیت کوین توسط خود کاربران صورت می گیرد. آنها با استفاده از رایانه های خود دست به تولید واحدهای پول مجازی مانند بیت کوین می زنند. به این فرایند استخراج (Mining) و به کاربر معدنچی یا (Miner) گفته می شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز