به زودی قانون جدید محدودیت مقدار الکل مجاز نوشیدنی ها در کانادا اجرا خواهد شد

Submitted on Mon, 05/27/2019 - 17:01

به زودی قانون جدید محدودیت مقدار الکل مجاز نوشیدنی ها در کانادا اجرا خواهد شد
وزیر سلامت فدرال در ایمیلی اعلام کرد قانون جدید محدودیت میزان الکل در نوشیدنی های کافئین دار و شیرین از امروز به طور رسمی اجرا خواهد شد. برندهای نوشیدنی شیرین مانند FCKD UP و FOUR LOKO که تا پیش از این تا 11.9% الکل به نوشیدنی های خود می افزودند، از این به بعد تنها مجاز به افزودن 4.5% الکل به نوشیدنی ها هستند.

وزیر سلامت، Ginette Petitpas Taylor، سال گذشته خواستار اقدام فوری برای کاهش الکل موجود در این نوشیدنی ها در جهت کاهش مضرات این محصولات شد. وی در مصاحبه ای گفت: "مراقبت از سلامتی مردم کانادا اولین اولویت برای دولت است. من عمیقا در مورد افزایش الکل و شکر در نوشیدنی ها و مشاهده جوانانی که پس از مصرف این محصولات به بیمارستان می آیند، نگران هستم."

اولین اقدامات برای وضع این قانون پس از فوت دختر 14 ساله ای به نام Athena Gervais، از اهالی کبک شروع شد. جسد آتنا 3 روز پس از اعلام مفقودی در رودخانه پشت مدرسه پیدا شد.

طبق گزارشات آتنا و دوستانش در روزی که وی مفقود شد چندین بطری نوشیدنی FCKD UP به همراه نهار نوشیده بودند. پزشکی قانونی علت مرگ آتنا را، میزان بالای الکل و شکر نوشیدنی اعلام کرد. طبق گزارشات، آتنا و دوستانش در آن روز تنها در 30 دقیقه، معادل 12 لیوان نوشیدنی نوشیده بودند.

آتنا تنها قربانی این محصولات نبود. کریسمس سال گذشته، Pierre Parent از اهالی Drummondville، پس از اینکه 2 قوطی FOUR LOKO را با کافئین و قرص سرماخوردگی مصرف کرد نیز جان خود را از دست داد.

تورنتو در صدر بهترین مقصد توریستی دانشجویان در آمریکای شمالی قرار گرفت
مطابق خبری که توسط Tourism Toronto منتشر شده است، توریست ها سالیانه 9 میلیارد دلار به اقتصاد این شهر کمک میکنند. بخش بزرگی از جمعیت توریست تورنتو را معلمان، دانش آموزان و دانشجویان از سراسر جهان تشکیل می دهند.

مطابق لیست منتشر شده توسط Student and Youth Travel Association، در سال 2019 تورنتو اولین شهر در آمریکای شمالی به عنوان مقصدی برای معلمان، دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

همچنین تورنتو رکورد تعداد میزبانی ملاقات های بین المللی را در میان شهرهای آمریکای شمالی در سال 2018 شکست. مطابق گزارش منتشر شده توسط International Congress and Conventions Association City، تورنتو میزبان 86400 گردهمایی بین المللی بوده است، که بیشتر از هر شهری در آمریکای شمالی در طول تاریخ است.

تاکنون تورنتو تنها شهری در کانادا است که به طور سالیانه شاهد افزایش تعداد میزبانی برای جلسات بین المللی بوده است.

اخیرا القاب زیادی به این شهر داده شده است. ماه فوریه، تورنتو به عنوان بهترین شهر در کانادا برای پیدا کردن عشق انتخاب شد. دو ماه بعد نیز تورنتو در جایگاه سیزدهم بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی قرارگرفت.

همچنین مطابق گزارش منتشر شده توسط Global Wealth Migration تورنتو در رده سیزدهمین شهر متمول در جهان نیز قرار گرفت. تورنتو تنها شهری از کانادا است که در این رده بندی قرار دارد.

بزرگترین اپیدمی تورنتو، جوانان با لیوان قهوه!
وقتی حرف از مشکلات امروزی شهر تورنتو که نیاز به رسیدگی فوری دارد می شود، ذهن همه به سمت مسائل مختلفی چون بی خانمان ها، سرخک، و بحران مسکن می رود. اما Mike Colle، یکی از اعضای شورای شهر تورنتو معتقد است بزرگترین اپیدمی در شهر تورنتو، جوانان نسل جدید با لیوان های قهوه هستند.

درست است. در جلسه کمیته محیط زیست و ساختار شهری، Colle بیان داشت یکی از بزرگترین مشکلات شهر که لازم است به آن رسیدگی شود، اصلاح عادت غلط جوانان در مورد استفاده از قهوه بیرون بر است. وی گفت این عادت که جوانان یک لیوان کاغذی یا پلاستیکی پر از قهوه در دست می گیرند و در خیابان های شهر رفت و آمد می کنند، باید اصلاح شود.

وی با مقایسه تورنتو و ایتالیا اذعان داشت لازم است جوانان شیوه ایتالیایی را در پیش بگیرند. یعنی وقتی قهوه می خرند، قهوه در لیوان شیشه ای سرو شده در همان مکان نوشیده شود، و هنگامی که به خیابان می روند دستانشان آزاد باشد. استدلال او بر این مبناست که شما هیچگاه یک ایتالیایی را نه در تورنتو و نه در هیچ کجای دیگر نمی بینید که با لیوان قهوه در دستش راه برود.

علاوه بر این، وی در صدد است یک برنامه آموزشی برای جوانانی که با لیوان قهوه در خیابان راه می روند، بگذارد تا به آن ها کمک کند این عادت را کنار بگذارند. نکته بسیار جالب ماجرا اینجاست که ظاهرا کمیته نیز با سخنان Colle موافق است.

کمیته اعلام کرد می توانند کمپین آموزشی و تبلیغاتی به راه بیندازند تا مردم در لیوان شیشه ای و در یک مکان مشخص از نوشیدن قهوه خود لذت ببرند.

بسیاری از افراد از این موضوع شگفت زده و گیج شده اند و بیان داشتند این تنها نسل جدید نیست که از قهوه بیرون بر استفاده می کند.

به طور کلی، در حالی که استفاده از لیوان های یک بار مصرف غیرقابل بازیافت یکی از مشکلات زیست محیطی است، ولی مطمئنا بزرگترین اپیدمی قرن نیست که نیاز به حل بحران داشته باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز