بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

Submitted on جمعه, 08/03/2018 - 21:05

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی
تورنتو- MoneySense، اخیرا اسامی 25 شهر برتر کانادا برای زندگی در سال 2018 را منتشر کرد. جالب اینکه شهر اوکویل – انتاریو در صدر قرار گرفته است. نشریه اینترنتی که اکثرا مقالات و گزارش های اقتصادی و مالی را منتشر می کند، 415 شهر کانادا را بر اساس 10 فاکتور مجزا، از جمله وضعیت اقتصادی، هزینه زندگی، میزان رشد جمعیت، مالیات ها، رفت و آمد، میزان جرم و جنایت، آب و هوا، دسترسی به خدمات درمانی، امکانات رفاهی و فرهنگی دسته بندی کرده است.

از نظر کارشناسان MoneySense، شهر اوکویل به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری، جمعیت در حال رشد، پایین بودن میزان جرم و جنایت و بالا بودن درآمد، بهترین شهر کانادا برای زندگی است. نرخ بیکاری در این شهر 5.7 درصد و میانگین درآمد خانوار 161 هزار و 540 دلار است. از نظر آنان، اوکویل بهترین مکان برای زندگی نومهاجران، سومین شهر برتر برای زندگی پس از دوران بازنشستگی و پنجمین شهر برتر برای بزرگ کردن بچه ها می باشد.

نکته جالب دیگر، ارتقای 14 پله ای رتبه اوکویل در مقایسه با جدول سال 2017 می باشد. تورنتو در جمع 25 شهر برتر، مکان شانزدهم را اشغال کرد. اما کلگری در جمع 415 شهر کانادا رتبه سی ام، ونکوور هشتاد و هشتم و مونترال 241 را به خود اختصاص دادند.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی در سال 2018 به ترتیب عبارتند از:

اوکویل، اتاوا و راسل (هر سه در انتاریو)، سنت برونو دی مونتراویل (کبک)، لاکومب (آلبرتا)، میلتون (انتاریو)، کنمور (آلبرتا)، وستمونت و سنت لامبرت (هر دو در کبک)، هالتون هیلز (انتاریو)، کمرز و رید دیر (هر دو در آلبرتا)، مونت رویال (کبک)، ساگین شورز (انتاریو)، فورت سنت جان (بریتیش کلمبیا)، تورنتو (انتاریو)، لویس (کبک)، کینگ (انتاریو)، سنت آلبرت (آلبرتا)، ویسلر (بریتیش کلمبیا)، نیشن (انتاریو)، بانیویل (آلبرتا)، نیومارکت و نیو تکومست (هر دو در انتاریو) و بالاخره ویتبی (انتاریو)

کاهش ارزش ملک و املاک در بری انتاریو و ضرر پیش خریدکنندگان
بری/انتاریو- مدتی است شاهد علائم بهبودی در بازار املاک و مستغلات تورنتو هستیم. اما این اتفاق برای خریداران بار اول، از جمله عبید میرزا و نامزدش ساپنا سنگ، که در فوریه 2017 خانه ای در حال ساخت را پیش خرید کردند، خیلی دیر رخ داد. آنها معتقدند ارزش خانه ای که هنوز تمام هم نشده، در حال حاضر 100 هزار دلار کمتر از 639 هزار و 900 دلاری است که با پرداخت آن موافقت کرده اند.

تاخیر در ساخت و ساز نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که میرزا با آن روبروست؛ سازنده ملک یعنی Colony Park Homes، در ابتدا تاریخ 11 سپتامبر 2017 را به عنوان closing date تعیین کرده بود، اما آن را به 10 آوریل 2018 و سپس اواسط آگوست 2018 تغییر داد. این مساله باعث شده میرزا و نامزدش دو بار روز عروسی شان را به تاخیر بیندازند. زوج 29 ساله هم اکنون نزد خانواده های خود در برمپتون و وان زندگی می کنند، اما می خواهند هرچه زودتر زندگی زناشویی را در خانه شان آغاز کنند. میرزا و نامزدش یکی از صدها خریدار بار اول می باشند که خانه ای را پیش خرید کرده و هم اکنون با کاهش ارزش ملک شان روبرو شده اند.

گئوف هالفورد، دبیر Barrie and District Association of Realtors می گوید: برای افرادی که خانه شان را در اوج گرانی پیش خرید کردند متاسف هستم. ولی مسلما اگر 100 هزار دلار به ارزش ملک افزوده می شد، گله و شکایتی در میان نبود!

برای خریداران اول، کاهش ارزش ملک تنها چالشی نیست که از سال گذشته به این سو با آن روبرو شده اند. تست فشار که برای تعیین صلاحیت دریافت وام مسکن انجام می شود، به همراه افزایش تدریجی نرخ بهره، مشکل ساز بوده است. میرزا و سینگ برای خرید ملک مورد نظر خود، مجبور شدند به وام دهنده غیربانکی مراجعه کنند. این موسسات مالی برای تشخیص واجد شرایط بودن متقاضی دریافت وام، معیارهای نسبتا پایین تری تعیین کرده، اما در عوض بهره بالاتری را مطالبه می کنند.

از اول آگوست؛ ثبت اثر انگشت و عکس متقاضیان ویزای کانادا از اروپا، آفریقا و خاورمیانه
اتاوا- بر طبق بیانیه رسانه ای وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، دولت فدرال با هدف تضمین امنیت کانادایی ها و یکپارچگی سیستم مهاجرتی، از اول آگوست 2018، اتباع کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه متقاضی دریافت ویزای توریستی، اجازه کار یا تحصیل یا اقامت دائم کانادا ملزم به ارائه اثر انگشت و عکس یا به اصطلاح مشخصه های بیومتریک، می باشند.


در بخشی از بیانیه دولت آمده است:

ثبت دقیق هویت، بخش مهمی از تصمیمات مهاجرتی است و به حفظ امنیت کانادایی ها کمک می کند. به مدت بیش از 20 سال، مشخصه های بیومتریک (اثر انگشت و عکس) در غربالگری متقاضی مهاجرت و تصمیم گیری در کانادا نقش داشتند.

کانادا در حال حاضر مشخصه های بیومتریک کلیه متقاضیان پناهندگی در داخل و خارج کشور و همچنین افرادی که حکم اخراج شان از کانادا صادر شده و اتباع 30 کشور جهان که برای دریافت ویزای اقامت موقت، مجوز کار و یا تحصیل اقدام می کنند را جمع آوری می نماید.

غربالگری این مشخصه ها کارآیی خود را در حفاظت و تامین امنیت کانادایی ها و یکپارچگی سیستم مهاجرتی، ثابت کرده است. تایید نظام مند اثر انگشت به ماموران آژانس خدمات مرزی اجازه می دهد که ضمن تایید هویت مسافر، ترافیک ورودی و خروجی در مبادی مرزی را بهتر مدیریت نمایند.

لازم به ذکر است که بیش از 70 کشور جهان در سیستم مهاجرتی خود از مشخصه های بیومتریک مسافران استفاده می کنند. انگلستان، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند و همچنین 26 کشور عضو شنگن و چند کشور دیگر جهان از جمله ژاپن، آفریقای جنوبی و هند، برنامه مشابه را به اجرا گذاشته اند.

کانادا هر سال پذیرای میلیون ها گردشگر بوده و صدها هزار دانشجو، کارگر و افراد مقیم را می پذیرد. کانادایی ها اهمیت اقتصادی مهاجرت و سفر به کشورشان را درک می کنند. دولت کانادا با توسعه برنامه ثبت مشخصه های بیومتریک، ورود به کانادا را تسهیل کرده و با تایید سریع و دقیق هویت متقاضی ورود، یکپارچگی سیستم مهاجرتی را حفظ می کند. نکته مهم اینکه افراد دارای اقامت دائم کانادا فقط هر 10 سال یک بار ملزم به ارائه اثر انگشت و عکس می باشند.

ثروت سه خانواده کانادایی برابر مجموع دارایی ساکنان سه استان
تورنتو- بر طبق گزارش جدید مرکز سیاست های جایگزین کانادا (CCPA)، که از سال 1999 دارایی خالص 87 خانواده ثروتمند کانادایی را با دارایی خانواده های معمولی مقایسه می کند، ثروت کمتر از 90 خانواده تقریبا معادل کل دارایی ساکنان نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و جزیره پرینس اداوارد است. دیوید مک دونالد از کارشناسان ارشد اقتصادی مرکز مورد اشاره و یکی از تنظیم کنندگان گزارش جدید می گوید: خانواده های با ثروت موروثی، از بیشترین تمکن و ارث و میراث برخوردار هستند و در عین حال کمترین مالیات را می پردازند.

متوسط دارایی دودمان های کانادایی به طور میانگین 3 میلیارد دلار می باشد. در حالی که میانگین دارایی خالص 300 هزار دلار است. با اینکه ارزش خالص این خانواده ها در فاصله 2012 تا 2016، معادل 800 میلیون دلار (37 درصد) افزایش پیدا کرده است، اما میانگین ارزش خالص سایر کانادایی ها در همین دوره زمانی 37 هزار دلار (15 درصد) افزایش یافته است. ارزش خالص، ارزش کل دارایی های خانواده منهای بدهی و تعهدات مالی دیگر است.

در گزارش مورد اشاره نابرابری ثروت با استفاده از اطلاعات موجود درباره ثروتمندترین دودمان های کانادا و داده های اداره آمار مربوط به ارزش خالص خانوار تجزیه و تحلیل شده است. مک دونالد معتقد است در حالی که اکثر بحث های فعلی بر روی شکاف رو به رشد بین درآمد آن 1 درصد ممتاز جامعه و سایر اقشار متمرکز شده است، نابرابری ثروت نیز به همان اندازه نگران کننده است. نابرابری ثروت، نتیجه جانبی نابرابری درآمد است. مسلما هر چه بیشتر درآمد کسب کنید، بیشتر می توانید آن را ذخیره کرده و سریع تر دارایی خالص خود را افزایش بدهید.

یکی از دودمان های ثروتمند کانادا خانواده وستون است. گیلن وستون و پسرش، مالک گروه Loblaw یکی از ثروتمندترین خانواده های کانادا می باشد. بد نیست بدانید که حداقل یک عضو خانواده در 9 خاندان ثروتمند کانادا، جزو مدیران اجرایی ارشد کانادا می باشد و بالاترین دستمزدها را دریافت می کند. این لیست شامل خانواده وستون، خانواده هندرسون (بنیانگذار Holt Renfrew) و Saputos بنیانگذار امپراطوری تولید پنیر می باشد.

کانادا تنها کشور عضو گروه هفت (G7) است که بر ارث و میراث مالیات تعیین نکرده است. از نظر مک دونالد یکی از راهکارها برای کاهش شکاف، دریافت مالیات بر ارث است. مالیاتی که یک بار و در هنگام دریافت ارثیه توسط وارث پرداخت می شود. راهکار بعدی افزایش مالیات بر ارزش افزوده است که می تواند به کاهش شکاف کمک کرده و بودجه لازم برای ارائه برنامه های حمایتی و ایجاد فرصت های بهتر برای خانواده های کم درآمد و متوسط را تامین کند.

کمک داوطلبانه شهرهای دیگر به تورنتو برای حل بحران اسکان پناهجویان
تورنتو- پس از هشدارهای مستمر شهرداری تورنتو در مورد معضل اسکان پناهجویان و درخواست کمک از دولت های استانی و فدرال، حداقل 6 شهر انتاریو آمادگی خود را برای پذیرش تعدادی از پناهجویان اعلام کرده اند. اوایل ماه جاری، جان توری (شهردار تورنتو) با تماس تلفنی با شهرداران سایر شهرهای انتاریو، درخواست کمک کرد. وی در عین حال اطمینان داد که کلیه هزینه های مربوطه توسط شهرداری تورنتو یا دولت فدرال پوشش داده خواهد شد. ناتاشا فیتزسیمینز، سخنگوی شهرداری تورنتو گفت: در کل، هزینه اقامت در هتل، به جز چند مورد استثناء، تا پایان سپتامبر توسط دولت فدرال پرداخت می شود و شهرداری تورنتو سایر هزینه ها، از جمله هزینه انتقال پناهجویان را تقبل خواهد کرد.

تا به این لحظه، هشت منطقه در انتاریو که شامل 19 شهرداری می باشد، برای پذیرش تعدادی از پناهجویان اعلام آمادگی کرده، اما 5 شهرداری انصراف داده اند. برخی از شهرهایی که درخواست کمک را رد کرده اند عبارتند از: اتاوا، کینگستون و بری. مسوولین این شهرها ادعا می کنند که با مشکل کمبود اقامتگاه موقت روبرو می باشند. برخی از شهرها، از جمله Thunder Bay و Chatham-Kent مایل به پذیرش مهاجران بیشتر هستند، اما در عین حال می خواهند پناهجویانی که می پذیرند، مناسب نیاز بازار کار محلی باشند. داگلاس موری از مسوولین شهری تاندر بی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما در شهرمان فرصت شغلی داریم، اما سوال این است که مهارت های کدام یک از پناهجویان با نیازهای بازار کار همخوانی دارد؟

مسوولین Chatham-Kent نیز به دنبال جذب افرادی هستند که مایل به اقامت طولانی مدت در شهر باشند. مسوولین شهرهای همیلتون، برمپتون، کالدن و میسی ساگا، تمایل خود را برای پذیرش پناهجویان ابراز کرده اند. برای مثال همیلتون از 7 آگوست، 50 خانواده پناهجو را اسکان خواهد داد.

معرفی اپلیکیشن جدید برای گزارش کمبود پارکینگ دوچرخه در تورنتو
تورنتو- شهرداری تورنتو با همکاری Civic Tech Toronto و Code، اپلیکیشنی به نام BikeSpace را برای کمک به دوچرخه سواران راه اندازی کرده است. این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده که داده ها و اطلاعات دریافتی از دوچرخه سواران در مورد مناطقی که با بیشترین کمبود پارکینگ دوچرخه روبرو هستند را با هدف بهبود وضعیت پارکینگ در اختیار مسوولین شهری، صاحبان بیزنس و مدیران املاک قرار می دهد. استفاده از BikeSpace بسیار آسان می باشد. به گفته مسوولین، این اپلیکیشن، اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نکرده و برای آنان پروفایل خلق نمی کند. بلکه اطلاعات جمع آوری شده تنها محدود به مشکلات پارکینگ دوچرخه خواهد بود. شهرداری امیدوار است که با تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، بخشی از کمبود پارکینگ دوچرخه در سطح شهر را برطرف نماید.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز