بلندترین پل معلق خاورمیانه در پلدختر تخریب شد!

Submitted on Mon, 03/26/2018 - 18:52

شب گذشته، پل معلق «دره خزینه» که با طول ۱۱۲ متر، دو سمت دره‌ای به عمق حدود ۸۵ متر آ که یک سمتش استان لرستان و سمت دیگرش استان ایلام بود و رود سیمره در خط القعر آن جریان داشت را به هم متصل می‌کرد و به جاذبه گردشگری منطقه تبدیل شده بود ـ به دست عده‌ای ناشناس تخریب شد !

پل معلقی که سال‌ها پیش، موجبات نجات انگشتان شماری از هموطنانمان از «گرگر» را فراهم آورده و توانسته بود در قالب یک جاذبه گردشگری خود را به عموم ایرانیان معرفی کند، شب گذشته تخریب شد.


به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، پل معلق «دره خزینه» که با طول ۱۱۲ متر، دو سمت دره‌ای به عمق حدود ۸۵ متر آ که یک سمتش استان لرستان و سمت دیگرش استان ایلام بود و رود سیمره در خط القعر آن جریان داشت را به هم متصل می‌کرد و به جاذبه گردشگری منطقه تبدیل شده بود ـ به دست عده‌ای ناشناس تخریب شد و تمام!

رویدادی که علی‌محمد عزیزی، رئیس میراث فرهنگی وگردشگری پلدختر در توضیح آن به تسنیم می‌گوید: بلندترین پل معلق خاورمیانه توسط افراد ناشناس تخریب شد. شب گذشته، افراد ناشناس از ضلع غربی «ماژین» استان ایلام، پل دره خزینه را تخریب کرده و به پایین انداختند. با همکاری و هماهنگی پلیس تلاش می‌شود، عامل یا عاملان این اقدام شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه معاون فرماندار پلدختر، کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در محل پل حضور دارند، می‌افزاید: البته میراث فرهنگی متولی این پل نیست، اما بنده به اتفاق مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، روز گذشته ساعت چهار بعد از ظهر از این پل بازدید داشتیم و پل سالم بود.

روایتی که نشان می‌دهد، این پل شب گذشته تخریب شده است؛ پلی که هرچند یکی از جاذبه‌های شهرستان پلدختر و استان لرستان شناخته می‌شد و بازدید کنندگان از آن، تجربه‌ای متفاوت و البته همراه با هیجان و حتی ترس را تجربه می‌کردند، اما نه به منظور گردشگری، که برای تردد اهالی منطقه به دو سوی دره رود ساخته شده بود.

ترددی که تا سال ۱۳۸۲ متکی به «گرگر» بود و در آن سال انجام مطالعات سد کرخه موجب شد، وزارت نیرو تصمیم به جایگزینی آن با پل معلق بگیرد و این جاذبه گردشگری را به یادگار بگذارد؛ یادگاری که حالا دیگر وجود خارجی ندارد و از آنجایی که مدیران میراث تأکید دارند مسئولیتی در این خصوص ندارند، بعید نیست هرگز برنامه‌ای برای احیایش در دستور کار قرار گیرد.

اتفاقی که چه رخ دهد و چه از این پل تنها خاطراتش باقی بماند، باید پرونده گشوده شده برای تخریب این پل پی گرفته شده و به نتیجه برسد، پرونده‌ای که چون درباره تخریب یک جاذبه گردشگری است، باید رسیدگی به آن در اولویت کاری مسئولان میراث دو استان مرتبط قرار گیرد.

هوای تهران سالم شد
شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت وضعیت هوای تهران را سالم اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرد که وضعیت کیفیت هوا در روز جاری (6 فروردین‌) در وضعیت سالم قرار دارد.

بر این اساس، میانگین ۲۴ ساعته گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۸ صبح امروز با شاخص ۹۳ در شرایط سالم قرار دارد و میزان مونوکسید کربن در هوای پایتخت عدد ۱۷ را نشان می‌دهد که در وضعیت پاک قرار دارد و عدد ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز عدد ۶۷ را نشان می‌دهد که در وضعیت سالم قرار دارد.

آلودگي هوا چيست؟
در ادامه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مقایسه‌ای از شاخص کیفیت هوای تهران در پنج روز ابتدایی سال ۹۷ را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بر حسب تعداد روز منتشر کرده که نتایج نشان می‌دهد در پنج روز ابتدایی سال ۹۶، ۴ روز پاک و یک روز سالم را تجربه کردیم اما در پنج روز ابتدایی سال ۹۷، تنها یک روز پاک و دو روز سالم و دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده‌ایم.

دوشنبه ۶ فروردین | قیمت دلار به ۵۰۲۳ تومان رسید
در آخرین تحولات از بازار ارز قیمت دلار آمریکا از مرز ۵۰۰۰ تومان عبور کرده است.
به گزارش ایسنا، تحولات بازار ارز همچنان ادامه دارد و از روز گذشته نرخ‌ها دست خوش تغییراتی شده است.


قیمت دلار آمریکا برای نخستین بار از مرز ۵۰۰۰ تومان عبور کرده است تا رکورد جدیدی برای این ارز به ثبت برسد.

دلار در کنار یورو در یک ماه آخر سال گذشته با محدودیت‌های زیادی برای فروش همراه بود به طوری که بسیاری از صرافی‌ها از فروش دلار و یورو خودداری می‌کردند و اگر هم فروش داشتند در ارقام کم عرضه می‌کردند.

این مسئله باعث شده بود که افراد مسافر هم برای تهیه ارز مورد نیازشان با مشکل روبرو شوند.

در هفته‌های گذشته در بازار آزاد دو نوع ارز مشاهده می‌شد. یکی دلار بانکی و دیگری دلار آزاد که در میان دست‌فروشان و دلالان عرضه می‌شد و صرافی‌ها غالبا پشت تابلو اعلان قیمت‌هایشان قیمت دلار بانکی را نشان می‌دادند که حدود ۳۰۰ تومان با قیمت دلار آزاد متفاوت بود.

در حال حاضر نیز دلار بانکی با قیمت حدود ۴۸۰۰ تومان در بازار آزاد دیده می‌شود و قیمت دلار واقعی یا دلار آزاد ۵۰۲۳ تومان است که بالاترین قیمت تاکنون برای دلار به حساب می‌آید.

این افزایش قیمت تا حدودی برای یورو هم به وجود آمده است و قیمت یورو آزاد به ۶۱۷۰ تومان رسیده است.
همشهری

منبع
tabnak
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز