برنامه پذیرش نیروی ساسکچوان وارد مرحله جدیدی شده است

Submitted on Mon, 03/11/2019 - 22:28

برنامه پذیرش نیروی ساسکچوان وارد مرحله جدیدی شده است
ساسکچوان تا به کنون 138 دعوتنامه برای متقاضیان اقامت دائم در کانادا صادر کرده است، که از این تعداد 70 مورد از طریق اکسپرس اینتری و 68 مورد مطابق با برنامه مشاغل مورد تقاضا صادر شده است.

رده بندی اکسپرس اینتری ساسکچوان این اجازه را به دولت می دهد که افراد با مهارت های کاری مختلف را در سیستم اکسپرس اینتری فدرال معرفی کنند.

کاندیداهای اکسپرس اینتری که به شیوه استانی معرفی می شوند 600 امتیاز گرفته، در نتیجه شانس آنان برای اخذ اقامت دائم بیشتر می شود.

زیر مجموعه مشاغل مورد تقاضا به سیستم اکسپرس اینتری متصل نیست.

برای کسب اقامت دائم از طریق استان ساسکچوان، چه از طریق اکسپرس اینتری و چه از طریق برنامه مشاغل مورد تقاضا، نخست باید مشخصات خود را در برنامه نامزدهای مهاجرت به ساسکچوان (SINP) کامل کنید.

سپس به تناسب تحصیلات، مهارت ها، سابقه کاری، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، و ارتباط با ساسکچوان امتیاز کسب کرده و وارد استخر کاندیداها شده و در زیرمجموعه اکسپرس اینتری و یا مشاغل مورد تقاضا قرار می گیرید.

افرادی که قصد دارند در هر دو برنامه قرار بگیرند باید در لیست مشاغل مورد تقاضا، سابقه کاری حرفه ای و طولانی مدت داشته باشند.

برای افرادی که رتبه بالایی دارند دعوتنامه اقامت از طریق هر دو برنامه فرستاده می شود.

کاندیداهایی با امتیاز کمتر از طریق برنامه اکسپرس اینتری انتخاب می شوند. حداقل امتیاز لازم برای برنامه اکسپرس اینتری 67 و حداقل امتیاز مورد نیاز برای برنامه مشاغل مورد تقاضا 81 امتیاز می باشد.

مرحله قبلی اکسپرس اینتری 27 فوریه بود که تعداد 83 دعوتنامه از طریق این برنامه فرستاده شد، و مرحله بعدی آن در 6 مارس بود.

SINP تا به کنون 515 دعوتنامه از طریق اکسپرس اینتری و 302 مورد نیز از طریق برنامه مشاغل مورد تقاضا صادر کرده است.

وضع مرخصی درمانی جدید در اصلاحات قانون کار بریتیش کلمبیا
احتمال می رود مرخصی درمانی بدون حقوق جدید از سوی هیئت دولت بریتیش کلمبیا در قانون کار این استان عنوان گردد.

بریتیش کلمبیا در هفته گذشته با انتشار گزارشی از تغییرات جدید در اصلاحات قانون کار خبر داد. محتوای این گزارش بدین شرح است که اعضای کمیته بررسی قانون کار با اعمال هفت روز مرخصی بدون حقوق اعلام موافقت کردند. این بازه زمانی مرخصی به منزله بهبود سلامتی و رسیدگی به مشکلات خانوادگی تعریف شده است.

تا کنون این استان سالانه پنج روز مرخصی برای مشکلات خانوادگی در نظر گرفته بود. به شرح گزارشی، بریتیش‌کلمبیا و Nunavut از مناطقی به شمار می روند که برای کارمندان خود در مواقع بیماری و یا هر گونه جراحت یا آسیب سلامتی هیچگونه قوانین مرخصی وضع نکرده بودند.

در این راستا بسیاری از کسب و کارهای بزرگ قوانینی برای مرخصی درمانی کارمندان خود درنظر گرفته اند. از طرفی عدم وضع چنین قانونی در استان بریتیش‌کلمبیا، کارمندان شاغل در کسب ‌و کارهای کوچک و مشاغل پاره‌ وقت و یا موقتی در استان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

Richard Truscott از اعضای فدراسیون کانادایی تجارت آزاد (Canadian Federation of Independent Business) معتقد است قانونی شدن مرخصی بیماری کارکنان به ضرر کسب‌ و کارهای کوچک خواهد بود.

تحلیل و بررسی شش بخش
به نقل از وزارتخانه قانون استخدام در رابطه با Employment Standards Act، موضوع قوانین استانی کارمند و کارفرما از سال 1994 مورد بررسی قرار نگرفته است.

اصلاحات حاضر بر شش بخش مهم تاکید دارد: حمایت از کودکان کار، تغییر در بندهای استانداردهای استخدام، حمایت از خانواده های کارمند در مواقع مواجه با مشکلات ضروری، افزایش و حقوق مزایای متعلق به کارمندان، شفاف سازی ساعات کاری و اضافه کاری، و سرانجام رعایت عدالت برای کارکنان برکنار شده از کار.

بر حسب این اصلاحات بیشتر بر حمایت از حقوق کارکنان تمرکز شده است تا کسب و کارهای کوچک.

قابلیت بحث و انتقاد مشکلات قوانین جدید
اصلاحات تعریف شده برای مرخصی درمانی قابل بحث و انتقاد هستند. عده ای از کارفرمایان با چنین پیشنهادی مخالف هستند چرا که گمان می کنند کارکنانشان از این فرصت استفاده کرده و به هر بهانه ای در محل کار حاضر نمیشوند و خواستار تعریف قانونی برای این گونه مسائل می باشند.

کارمندان شاغل در شرکت های دارای امتیاز مرخصی درمانی تمایل به تخصیص روزهای بیشتری در این خصوص هستند اما از طرفی کارکنانی که از چنین امتیاز محروم هستند به سبب ترس از دست دادن کار با وجود بیماری باز در محل کار حاضر می گردند.

علاقمندان متمایل به اظهارنظر در مورد هر یک از بندها و اصلاحات پیشنهادی می‌توانند نظرات خود را تا تاریخ 21 مارس 2019 به آدرس ESAReview@gov.bc.ca ارسال نمایند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز