بدهکاری 165 میلیون دلاری دولت به 270 هزار بازنشسته در کانادا

Submitted on Mon, 11/05/2018 - 19:34

بدهکاری 165 میلیون دلاری دولت به 270 هزار بازنشسته در کانادا
دولت فدرال تایید کرد به دلیل خطای محاسباتی مبلغی بالغ بر 165 میلیون دلار به حدود 270 هزار نفر از بازنشستگان و نیروهای ارتشی و پلیسی (RCMP)پرداخت نشده است.

به نقل از سی تی وی، بر اساس بیانیه منتشر شده در این رابطه، Veterans Affairs Minister Seamus O’Regan تایید کرد که بین سال‌های 2003 تا 2010، به دلیل اشکال در محاسبه پرداختی‌های برخی از بازنشستگان و مستمربگیران اشتباه رخ داده است.


Minister of Veterans Affairs Seamus O'Regan rises during question period in the House of Commons on Parliament Hill in Ottawa on Thursday, Sept. 27, 2018. THE CANADIAN PRESS/Adrian Wyld

بنابر این گزارش که از سوی Veterans Ombudsman’s office به وزارت مربوطه اطلاع داده شده است، Ombudsman Guy Parent دریافته است که طی سال‌های 2003 تا 2010 هرماه مبلغی کمتر از حقوق واقعی بازنشستگان جنگ و یا بازماندگانشان به 270 هزار نفر پرداخته می‌شده است.

سموس اورگان (Seamus O’Regan)، وزیر Veterans Affairs در این رابطه گفت: با توجه به اینکه خطای محاسباتی ثابت شده است خسارات وارده به زنان و مردانی که طلبکار هستند پرداخت خواهد شد.

وی که در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده است تصریح کرد: بنابر اسناد ارائه شده توسط دپارتمان مربوطه جمعا 165 میلیون دلار در جریان این خطا جا به جا شده است.
اکثر بازنشستگان و افرادی که درگیر این موضوع هستند هر کدام چند صد دلار و نهایتا دو هزار دلار دریافت خواهند کرد.

بنابر این بیانیه علت بروز این اشتباه به دلیل تعداد افراد بوده و تا قبل از سال 2020 تمام پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است به گفته دفتر ombudsman’s office این خطا در جریان محاسبات Veterans Affairs Canada مشخص و بلافاصله در رابطه با جبران آن اقدام به عمل آمد.

سموس اورگان ضمن تشکر از عوامل معلوم شدن این خطا اظهار امیدواری کرد کلیه کسانیکه (بازنشستگان) به این دلیل دچار ضرر شده‌اند احقاق حق شوند.

Ombudsman Guy Parent نیز بیان کرد که عدم پرداخت حقوق این بازنشستگان نه تنها روی زندگی خودشان بلکه روی خانواده‌هایشان تاثیر منفی دارد و باید زودتر به وضع آنها رسیدگی شود.

برخورد دو هواپیمای کوچک بر فراز آسمان اتاوا حادثه آفرید!
دو هواپیمای کوچک روز گذشته یکشنبه (چهارم نوامبر) بر فراز آسمان اتاوا برخورد کردند که در این تصادف هوایی یکی از دو هواپیما در منطقه‌ای غیرمسکونی سقوط کرده و خلبان 82 ساله‌اش کشته شد.

به نقل از سی تی وی، خلبان هواپیمای دو موتوره دیگر پس از این حادثه به اتاوا بازگشت و دقایقی بعد گزارش حادثه را به مقامات مسئول اطلاع داد.

بر همین اساس مکالمات بین خلبان و برج کنترل (ترافیک فرودگاه) به منظور بررسی جزئیات این حادثه و عوامل بروز آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


برخورد دو هواپیما آسمان اتاوا
Transportation Safety Board officials speak with police as they work at the site of a small plane crash in the Carp area of Ottawa on Sunday, Nov. 4, 2018. THE CANADIAN PRESS / Justin Tang

خلبان این هواپیما گفت:

این حادثه بر فراز آسمان اتاوا و نزدیک فرودگاه Carp رخ داد ولی در واقع پیش از آن هواپیمای ما از زیر مورد برخورد (هواپیمای دیگر) قرار گرفت.

با بررسی مکالمات برج کنترل با خلبان مشخص شد، خلبان و برج کنترل در آرامش با هم مشغول گفتگو هستند. در آن زمان هیچ کدام از هواپیماها خبر از سرنوشت هواپیما(و وقوع حادثه) را ندارد.

به گفته شاهدان عینی هواپیمای کوچکتر 150 Cessna زمانیکه آتش گرفت و سقوط کرد در فاصله 25 کیلومتری غرب اتاوا دیده می‌شد. بعد از آن خلبان 82 ساله آن نیز کشته شد.

به دنبال این حادثه خلبان هواپیمای بزرگتر به برج کنترل اطلاع می‌دهد که به دلیل صدمات وارد شده توسط هواپیمای دیگر باید به فرودگاه Smiths Falls-Montague برگردد.

او افزود: من یک شانس آوردم و چرخ‌هایم قفل نشد.

با راهنمایی برج کنترل هواپیمای دیگر به فرودگاه بین‌المللی اتاوا (Ottawa International Airport) جایی که سایر هواپیماها مراقب بودند حادثه‌ای دیگر رخ ندهند، فرود آمد.

خلبان در نهایت با هدایت برج کنترل و رعایت احتیاط کامل در فرودگاه اتاوا فرود می‌آید.

خلبان و سرنشین این هواپیما یک پدر(خلبان) و پسر(همراه) بودند که بنابر گزارش هیات رسیدگی به این حادثه (Transportation Safety Board) این دو نفر درپی این حادثه دچار هیچگونه آسیبی نشده‌اند.

آمریکا تحریم‌های علیه ایران را بازگرداند / کاهش صادرات نفت / جزئیات تحریم‌ها / سوئیفت دسترسی برخی بانکها را تعلیق کرد
ایالات متحده آمریکا بطور رسمی از صبح دوشنبه پنجم نوامبر تمامی تحریم‌های علیه ایران را بازگرداند. به نقل از یورو نیوز، این تحریم‌ها که به اعتقاد ایالات متحده آمریکا سخت‌ترین تحریم‌های علیه ایران است بطور ویژه صادرات نفت ایران و تبادلات مالی را هدف قرار داده.

تحریم‌های علیه ایران دوشنبه پنج‌نوامبر

انتظار می رود که چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه و احتمالا چند کشور دیگر که همگی واردکننده نفت از ایران هستند، معافیت‌های موقتی برای خرید نفت از ایران دریافت کنند. با این حال این کشورها باید پول نفت خریداری شده از ایران را در حساب ویژه‌ای نگهداری کنند.
همچنین بر اساس تازه‌ترین خبرها ایتالیا نیز توانسته است معافیت موقت واردات نفت از ایران دریافت کند که خبر مهمی برای تهران به شمار می رود چرا که با این معافیت ایران حساب یورویی در اروپا خواهد داشت.

با انعطاف حداقلی آمریکا در برابر کشورهای خریدار نفت ایران، قیمت نفت در روزهای گذشته رو به کاهش نهاد و روز دوشنبه به ۷۲.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال جاری از برجام بطور یک طرفه خارج شد و آن را بدترین توافق تاریخ خواند. با این حال دیگر طرف‌های این توافق تا کنون به آن پایبند بوده‌اند و کشورهای اروپایی در تلاشند سازوکاری برای حفظ روابط اقتصادی و مالی با تهران ایجاد کنند تا همچنان تهران به برجام پایبند بماند.

در حالیکه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز دوشنبه (۵ نوامبر) جزئیات دور تازه تحریم‌های علیه ایران را اعلام کرد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می‌گوید که تحریم‌های جدیدی نیز در راه است.
آقای بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: ما قصد داریم تحریم‌هایی فراتر از این را اعمال کنیم. ما به این سطح از تحریم‌ها اکتفا نمی‌کنیم.

بخش حمل و نقل شامل شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی ملی ایران «ایران ایر»، کشتیرانی و همچنین سازمان انرژی اتمی و زیرمجموعه های آن، بانک‌ها و بخش نفت در لیست جدید تحریم‌های علیه ایران قرار دارند.

واشنگتن ضمن انتشار بیانیه رسمی در مورد جزئیات تحریم‌های علیه ایران اعلام کرد که ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران از جمله ۲۰۰ نفر در بخش کشتیرانی و حمل و نقل و انرژی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این تحریم‌ها ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های تابعه آنها و در مجموع ۷۰ موسسه مالی، هواپیمایی ایران ایر و ۶۵ فروند هواپیمای این شرکت و همچنین سازمان انرژی اتمی و ۲۳ شرکت وابسته به آن را شامل می‌شود.
بانک‌های ایرانی تحریم شده از سوی ایالات متحده

بانک ملی و بانک‌های وابسته به آن از جمله بانک آریان و بانک کارگشایی همچنین بانک کشاورزی بانک قوامین، بانک آینده، بانک صنعت و معدن، بانک سپه و بانک صادرات، بانک تجارت ایران و اروپا (مرکزیت آلمان)، پست بانک، بانک تجارت، بانک دی و موسسات مالی وابسته به آن از جمله موسسات مالی و بانک‌هایی هستند که در لیست جدید تحریم‌ها قرار دادند.

سرمایه‌گذاری غدیر و ۹۲ شرکت تابعه آن از جمله نهادهایی است که در لیست تحریم‌های علیه ایران قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که تحریم‌های علیه ایران برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح هسته ای و جلوگیری از فعالیت‌های موشکی بالستیک و تحرکات تهران در منطقه اعمال می‌شود.

هرچند که برخی اقتصاددانان معتقند این تحریم‌ها مستقیما مردم ایران هدف قرار داده است.
سوئیفت دسترسی شماری از بانک‌های ایرانی را تعلیق کرد

سوئیفت، شرکت خدمات پیام‌رسان مالی واقع در بلژیک نیز اعلام کرد که دسترسی شماری از بانک‌های ایرانی را به سیستم خود تعلیق کرده است.

مقامات سوئیفت گفته‌اند این تصمیم را به منظور «حفظ ثبات و یکپارچگی سیستم مالی» خود گرفته‌اند.

۱۱ هزار نهاد مالی از ۲۰۰ کشور جهان از طریق سیستم سوئیفت با یکدیگر در ارتباط هستند.

هرچند در بیانیه‌ای کوتاه که این شرکت منتشر کرده، اشاره‌ای به نام بانک‌های ایرانی و تحریم‌های علیه ایران نشده است.
همزمان با آغاز دور تازه تحریم‌ها محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: تحریم‌های علیه ایران واشنگتن را تنها گذاشته است.

ظریف روز دوشنبه ۵ نوامبر همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که این تحریم‌ها «نتیجه عکس» داده و واشنگتن را «تنها» گذاشته است.

آقای ظریف در واکنش به این اقدام آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز آمریکا با اعمال تحریم‌های علیه ایران که مردم عادی را مورد هدف قرارداده در برابر دادگاه عالی سازمان ملل و شورای امنیت ایستاده است. با این حال قلدری آمریکا نتیجه عکس داده است. نه تنها به این دلیل که برجام مهم است بلکه به این خاطر که دنیا نمی تواند اجازه دهد ترامپ و دار و دسته اش، نظم جهانی را به هم بریزند. این آمریکا است که تنها شده است و نه ایران.»
وزیر امور خارجه ایران همزمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه یو‌اس‌ای تودی گفت در صورتی که آمریکا رویکردش را تغییر دهد، امکان مذاکره وجود دارد.

آقای ظریف با اشاره به لزوم فراهم شدن «زیرساخت برای یک گفتگوی دو جانبه» با آمریکا گفت: « اعتماد متقابل پیش‌شرط مذاکره نیست اما برای آغاز مذاکرات احترام دو جانبه از سوی طرفین لازم است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: دولت کنونی آمریکا نه تنها خود قوانین بین‌المللی را زیر پانهاده است بلکه از جامعه بین‌المللی هم می‌خواهد که این قوانین را نقض کنند.

آقای ظریف با اشاره به سابقه ۳۹ ساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «این‌بار اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا کاملا غیرقانونی است چرا که از دیگر کشورها می‌خواهد قطعنامه شورای امنیت را زیر پا بگذارند.»

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز