ببخشید! همه دندان هایتان را کشیدم!

Submitted on Mon, 04/16/2018 - 13:06

تورنتو- این حرفی بود که جراح دندانپزشک فورد مور (ساکن نیومارکت) به لی شواردر پس از به هوش آمدن از عمل جراحی دندان در بیمارستان Southlake Regional Health Centre، زد. شواردر که از پزشک مورد اشاره شکایت و ادعای خسارت کرده، در حالی که چشم هایش از اشک پر شده، آنچه بر وی گذشت را برای خبرنگار Toronto Star شرح داد. او می گوید: از شنیدن این حرف شوکه شده بودم. نمی دانستم چه بگویم. به گریه افتادم.

همسر لی، انید، این تجربه را به کابوس تشبیه کرد و گفت که هر روز وقت اش را برای درست کردن غذاهایی صرف می کند تا شوهرش بتواند بدون دندان آن را بخورد.

13 فوریه 2015، لی شواردر 65 ساله به بیمارستان رفت تا همه 14 دندان بالایی و دو کیست با عمل جراحی خارج شوند. او به دلیل خرابی دندان هایش در نتیجه مصرف داروی ضد صرع به جراحی دندان نیاز پیدا کرده بود. اما دکتر مور، با بی توجهی هفت دندان پایین لی را نیز کشید.

در دادخواستی که از سوی وی به دادگاه ارائه شده، از مسوولین بیمارستان و دکتر مور شکایت شده است. لی معتقد است که مسوولین بیمارستان قطعا می بایست از فقدان مهارت و تخصص دکتر مور مطلع بودند. اما با بی توجهی و استخدام کادر ناکارآمد، سبب روبرو شدن بیمار با این مشکل جدی شدند.

در پایین گزارش پیشرفت روزانه بیمار پس از عمل جراحی، دست نوشته دکتر مور دیده می شود، که نوشته: اشتباها همه دندان های بیمار را کشیدم. چند بار از او عذرخواهی کردم. واقعا متاسف ام. به آنها گفتم که هزینه ساخت دندان مصنوعی را می پردازم.

اما میزان آسیب وارده به فک پایین لی آنقدر زیاد است که نمی تواند دندان مصنوعی پایینی بگذارد. بنابراین فقط دندان مصنوعی بالایی را دریافت کرد. اما آن را فقط چند ساعت در روز می تواند در دهان بگذارد.

در دادخواست، مجموعا 1 میلیون دلار خسارت درخواست شده است.

بازداشت کانادایی بشردوست در نپال به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان!
نپال- کانادایی ها معمولا در جهان به عنوان انسان هایی خوب شناخته می شوند. اگر در سفر خارج از کشور بگویید که کانادایی هستید، معمولا با شما به احترام رفتار می شود. بخصوص اگر کانادایی باشید که در یک کشور دیگر برای اهداف انساندوستانه یا برای یک سازمان غیرانتفاعی کار کنید.

اما یک کانادایی که اتفاقا به همین منظور در Kavrepalanchowk نپال بسر می برد، به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان بازداشت شده است. پیتر جان دالگلیش پس از مشاهده شدن با دو پسر 12 و 14 ساله در اتاق اش، بازداشت شد. دو قربانی کودک و نوجوان نجات داده شده و دالگلیش به کاتماندو (پایتخت نپال) منتقل شد.

او موسس بنیاد Himalayan Community Foundation، می باشد. سازمانی که جهت کمک به اقشار فقیر و خانواده های محروم و فراهم کردن امکان تحصیل فرزندان آنها تلاش می کند.

دالگلیش همچنین از سال 2010 تا 2014 به عنوان نماینده Un-Habitat Country در افغانستان خدمت کرده بود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز