بالاترین آمار سرقت خودرو مربوط به کلگری است

Submitted on ی., 09/15/2019 - 15:27

خبرهای ناخوشایند برای مالکان خودرو در کلگری، کمیسیون پلیس کلگری اعلام کرد بطور متوسط 111 وسیله نقلیه بطور هفتگی در کلگری به سرقت میرود و این بالاترین میزان سرقت خودرو در کشور است.

اما دلیل این میزان سرقت چیست؟ بر اساس گزارشات اصلی ترین عامل خود شهروندان کلگری هستند که خودروی خود را بدون سرنشین رها می کنند.

زمستان های سخت کلگری دلیل دیگر این ماجراست، چراکه شهروندان خودروی خود را بدون سرنشین روشن می گذارند تا گرم شود. طبق گفته پلیس اگر افراد این عادت خود را کنار گذارند این آمار به طور چشم گیری کاهش می یابد.

مطابق گزارش CTV News، تقریباً 7000 وسیله نقلیه در سال 2018 در کلگری سرقت شده یا سعی در سرقت شدن آنها شده است. گرچه در سال 2019 پیشرفت کمی حاصل شده است، اما این پیشرفت کافی نبوده است. بر اساس این گزارش عوامل دیگری نظیر به زور وارد شدن و تجارت مواد مخدر دلیل شایع بودن سرقت خودرو در کلگری است به طوری که حتی برخی از خودرو ها از خود نمایندگی ها به سرقت می روند.

CBC News تصریح کرد: در 15٪ وسایل نقلیه سرقت شده در کلگری کلید در داخل خودرو بوده است. به نظر می رسد که شهروندان کار را برای سارقین راحت تر می کنند. در 85٪ از سرقت ها کلید ها هنگام دزدی از خانه یا سالن ورزشی به سرقت رفته اند.

پلیس کلگری متعهد است که با این آمار مبارزه کند. کمیسیون پلیس پیش از این درباره ممنوعیت رها کردن اتومبیل ها با کلید نیز بحث کرده است که تغییر بزرگی را در آمار سرقت خودرو ایجاد می کند.

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز