بازار املاک کانادا کمی رکود کرده است و در طی یک سال قیمت ها به شدت پایین افتاده است!

Submitted on ی., 02/17/2019 - 21:01

انجمن مشاوران املاک کانادا CREA اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می دهد معاملات خانه در سراسر کانادا در ماه گذشته نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما متوسط قیمت به ۴۵۵۰۰۰ دلار تنزل یافته است و نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد کاهش داشته است.

نکات مهم بازار ملی املاک کانادا در ماه ژانویه

*حجم معاملات ملکی در سطح کشور به نسبت ٪۳/۶ در مقایسه با دسامبر سال گذشته افزایش داشته است.
*نسبت به سال گذشته حجم معاملات ٪۴ کاهش داشته است.(این کاهش فصلی نبوده است)
*قیمت متوسط خانه در سطح کشور نسبت به سال گذشته ٪۵/۵ کاهش داشته است.
*شاخص خانه ی MLS یا (HPI)نسبت به سال گذشته ٪۰/۸ کاهش داشته است.
*تعداد خانه های جدید لیست شده در ژانویه ی امسال ٪۱ افزایش داشته است.

اکثر شاخص های خانه در تورنتو افزایش داشته است
بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در ماه ژانویه ی امسال، قیمت ملی متوسط خانه نسبت به سال گذشته به میزان ٪۵/۵ کاهش داشته است که این بیشترین کاهش از ماه می ۲۰۱۸ به حساب می آید. قیمت متوسط ملی خانه هم اکنون ۴۵۵۰۰۰ دلار است اما اگر از دو بازار اصلی معاملات خانه را که جی تی ای و ونکوور می باشد چشم پوشی کنیم، متوسط قیمت خانه به ۹۵۰۰۰ دلار کاهش یافته است که حقیقتا به ۳۶۰۰۰۰ دلار رسیده است.

اما با توجه به شاخص ام ال اس شاخص دقیقتر قیمت کامپوزیت یا (MLS HPI)، در حقیقت قیمت ملی خانه نسبت به سال گذشته ٪۰/۸ افزایش یافته است اما این از ماه جون سال ۲۰۱۸ کمترین افزایش محسوب می
شود.

در شهر گلف در منطقه ی نعل اسب طلایی Golden Horseshoe که توسط (HPI) ارزیابی شده است بیشترین افزایش را شامل شده است و تا ٪۷/۲ نسبت به سال گذشته بالا رفته است. نیاگارا با افزایش ٪۷ دومین محسوب می شود ، همیلتون-برلینگتون با افزایش ٪۵ سومین، اوکویل- میلتون با افزایش ٪۳/۹ پنجمین ، جی تی ای با افزایش ٪۲/۷ ششمین ولی بری با کاهش ٪۲/۷ رتبه ی هفتم را دارد.

در بی سی و ونکوور (HPI) کاهش ٪۴/۵ درصدی بوده است و Fraser Valley کاهش ٪۰/۸ درصدی داشته است در حالیکه (HPI) در ویکتوریا نسبت به سال گذشته افزایش ٪۴/۲ درصدی داشته است. بقیه ی جزیره ی ونکوور (HPI) افزایش ٪۹/۳ درصدی داشته است.

اگر بر حسب انواع خانه حساب کنیم، آپارتمان بیشترین افزایش خانه را داشته است و این افزایش به ٪۳/۳ درصد رسیده است. تاون هاس ٪۱/۵ درصد افزایش قیمت داشته است اما خانه ی مستقل دو طبقه خیلی کم تغییر قیمت داشته است درحالیکه قیمت خانه ی مستقل بنگلو ٪۱/۱ درصد کاهش داشته است.

بیش از نیمی از بازار املاک کشور، بازاری متعادل است
با توجه به گزارش CREA و با توجه به تحلیل نسبت خانه های لیست شده ی جدید برای فروش SNL فروش خانه در ژانویه ی امسال بیش از حجم خانه های لیست شده بوده است. به نسبت ماه دسامبر سال گذشته که SNL ٪۵۵/۳ بوده است SNL در ژانویه ی امسال به ٪۵۶/۷ رسیده است. این افزایش بطئی بوده است اما هنوز می توان گفت که بازار متعادل است و نسبت به سال گذشته که SNL ٪۵۳/۵ درصد بود تفاوت فاحشی نکرده است. اگر در سراسر کانادا به بازار املاک توجه کرده باشید بیشتر از نیمی از این بازار هنوز در حال تعادل است.

با توجه به تئوری مشاوران املاک، اگر نسبت SNL به ٪۶۰ برسد، این بازار متعلق به فروشندگان می شود و اگر SNL کمتر از ٪۴۰ بشود این بازار از آن خریداران می شود و اگر SNL بین ٪۴۰ تا ٪۶۰ باشد، بدان معناست که بازار در تعادل است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز