بازار املاک پیشرفت خوبی داشته است. آیا ترودو با مالیات گرفتن از خانه های خالی از سکنه آب سرد بر بازار داغ املاک خواهد ریخت؟

Submitted on ی., 12/01/2019 - 20:01

اطلاعات حاصله از انجمن مشاوران املاک کانادا (CREA) نشان داد که فروش خانه در سطح ملی در ماه اکتبر امسال افزایش داشته است و تا ۱۲/۹٪ نسبت به همین زمان در سال گذشته بالا رفته است که یک افزایش متوالی بعد از ۵٪ افزایش در ماه آگوست و ۱۵/۵٪ افزایش در ماه سپتامبر به حساب می آید.

در سطح ملی بر خلاف کاهش قیمت خانه در بی سی و آلبرتا شاخص قیمت ملی خانه به میزان ۱/۷۷٪ بالا رفته است و متوسط قیمت به ۶۳۳۶۰۰ دلار رسیده است. در این اثنا، محدوده ی جی تی ای به میزان ۵/۶٪ بالا رفته است و قیمت در اوتاوا بیش ازهمه جا افزایش داشته است و به افزایشی دو رقمی رسیده است و میزان این افزایش ۱۰/۲۵٪ می باشد.

اما بنا بر گزارش وب سایت اقتصادی واقع در نیویورک بنام Mansion Global، حزب لیبرال ترودو برنده ی انتخابات بوده است ولی آیا ترودو به قولی که به طرفداران
خود داده است، پایبند می ماند و مالیات یک درصدی از خانه های خالی را در سطح ملی اجرا می کند؟

یک منبع حزب لیبرال که نخواست نامش فاش شود، گفت: معیارهای بی سی برای اجرای «مالیات بر خانه های خالی و زمین خواری» ثابت کرده است که بسیار مؤثر می باشد و سرمایه گذاری های خارجی بر روی املاک را محدود می کند. بنابراین سیاست حزب لیبرال به دیدگاه بی سی در مورد مالیات از خانه های خالی از سکنه متکی می باشد.

در آغاز سال ۲۰۱۶، بی سی برای خریداران خارجی سیاستی اعمال کرد که شامل ۲٪ جریمه برای زمین خواری و خانه های خالی می شد که که تا حد زیادی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارجی ها را در کشور مهار کرده است.

بعلاوه، در آغاز تابستان سال ۲۰۱۷ ونکوور برای خانه های از خانه های خالی که بیش از ۶ ماه در طی یک سال خالی از سکنه بوده اند ، مالیات وضع کرد. وبسایت رسمی دولت ونکوور گزارش می دهد که صاحبان خانه سالانه ۱٪ از قیمت ملک را باید مالیات بپردازند. این کار ونکوور را اولین شهری ساخت که در کشور برای خانه های خالی از سکنه مالیات پرداخت می کنند.

آیا ترودو سیاست مالیات خانه های خالی از سکنه را در کل کانادا به اجرا در خواهد آورد؟ اگر این سیاست به اجرا درآید، آب سردی بر بازار تازه ترمیم یافته ی بازار املاک کانادا نمی ریزد؟

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در ماه سپتامبر امسال در انتخابات دولت فدرال، ترودو نخست وزیر کانادا گفت اگر رأی بیاورد و مجدد انتخاب شود، مالیات سالانه ی ۱٪ را برای خانه های خالی از سکنه و
مالکان غیر کانادایی در سطح کشور به اجرا در خواهد آورد.

Romana King، مدیر کمپانی Zolo که شرکت مورتگیج آنلاین کانادایی می باشد، گفت بازار املاک ونکوور از زمانیکه مالیات برای خانه های خالی وضع شده است، به طور چشمگیری آرام شده است.

این روزها ترودو سرگرم سامان دادن به کابینه اش است اما در مورد قولی که در مورد خانه های خالی از سکنه داده است، حرفی نزده است. اگرچه King پیش بینی کرده است که
ترودو این سیاست را طی چند ماه آینده اعمال خواهد کرد. بعد از اینکه سیاست مالیات بر خانه های خالی به اجرا درآمد، نرخ مالیات حتی ممکن است تا ۱٪ افزایش یابد که باید بین یک درصد تا ۵ درصد باشد.

King ، گفت «اگر ترودو نظرش را عوض کند من بسیار متعجب خواهم شد. این طرح باید مرحله به مرحله اجرا شود که شامل تشویقی برای خریداران دست اول می شود».

Mansion Global از دفتر Trudeau سوال کرده بود ، اما طرف مقابل پاسخ نداد. بعد از انتخابات، روزنامه ی نشنال پست در کانادا به این نکته اشاره کرد که بزرگترین
بازنده در این انتخابات هیچکس به جز خریداران خارجی نخواهند بود.

Rebekah Young، کارشناس اقتصادی اسکوشیا بانک به این نکته اشاره کرد که مالیات خانه های خالی برای صاحبخانه های خارجی مشکل ایجاد خواهد کرد و بر روی سرمایه گذاری آنها تأثیر خواهد گذاشت و ممکن است مقداری درآمد مالیاتی را برای دولت به ارمغان بیاورد اما تأثیر اقتصادی در مقیاس بزرگ نخواهد داشت.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز