بازار املاک در جی تی ای داغ تر شده است. کدام خانه ها با چه قیمتی بیشترین مشتری را دارند؟

Submitted on Mon, 11/04/2019 - 17:57

فایننشال پست کانادا گزارش داد، ماه سپتامبر باید بهترین ماه برای بازار املاک در سال جاری باشد در ونکوور در منطقه ای مشهور در ماه سپتامبر فروش خانه به اوج رسید، حجم فروش تا ۴۶/۳٪ نسبت به سال گذشته بالا رفت اما قیمت انواع خانه کاهش داشت و نسبت به سال گذشته ۷/۳٪ پایین افتاد.

برعکس در جی تی ای، که شامل تورنتو نیز می شود، ماه سپتامبر «‌ ماه پر ثمری » بود. نه تنها حجم فروش نسبت به سال گذشته ۲۲٪ افزایش داشت بلکه قیمت خانه نیز به آرامی تا ۵/۲٪ افزایش داشت.

بنا به گزارش فایننشیال پست کانادا، اگر ملکی را بر حسب قیمت در جی تی ای تجزیه کنید، پدیده ی جالبی را خواهید دید، خانه های با قیمت یک میلیون بیشترین مشتری را دارند.

تحلیلگر فایننشیال پست گفت در ماه سپتامبر در جی تی ای فروش خانه های ارزان فعال نبوده است و حجم فروش خانه های با قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار ۴/۵٪ کاهش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، فروش خانه های گران قیمت مانند خانه هایی که قیمتشان بیش از ۲ میلیون دلار است همچنین خوب بوده است و حجم فروش نسبت به سال گذشته ۳۱٪ افزایش داشته است.

بیشتر خانه هایی که خواهان زیادی دارند در بازار خانه های یک میلیونی هستند. بیشترین خانه ها ی فروخته شده بین ۱/۲۵ میلیون تا ۱/۷۵ میلیون دلار است که حجم فروش آن بیش از ۵۰٪ بوده است..

همچنین خانه های ۹۰۰ هزار دلار تا ۱/۲۵ میلیون دلار فروش خوبی داشته اند و حجم فروش نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰٪ بوده است.

Tsur Somerville، استاد اقتصاد و املاک در دانشگاه UBC ( University of British Columbia ) گفت که توجه به این نکته جالب است که جهش ناگهانی در فروش در شهرهای تورنتو و ونکوور در دوره ای اتفاق افتاد که پایه های اساسی اقتصاد تغییر آنچنانی نداشته است.

کارشناسان دیگر اعتقاد دارند که قیمت خانه های نیمه متصل، متصل و آپارتمان/کاندو درشهرهایی مانند تورنتو دلالت براین دارد که بازار کم کم به تعادل می رسد.

Benjamin Tal، کارشناس ارشد CIBC World Markets همچنین اعتقاد دارد که حداقل در محدوده ی جی تی ای، تعدیل درمورد خانه های ارزان از جمله خانه های مستقل،
نیمه مستقل و متصل بالاخره پایان یافته است. تقاضای طولانی سرکوب شده ی خریداران تورنتو شروع به ظهور کرد و هنگامی که خریداران به سوی بازار روانه شدند زمانی بود که فروش و قیمت خانه بالا رفت.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز