میدانیم درآمد در کانادا کمتر از آمریکاست ولی انتظار این همه تفاوت را نداشتیم!

Submitted on جمعه, 09/08/2023 - 19:01

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، کانادا برای مدت طولانی به عنوان یک استخر استعداد و سکوی پرشی برای ایالات متحده نقش ناخوشایندی داشته است. اگرچه مردم می دانند که درآمد انجام یک کار مشابه در کانادا کمتر از درآمد ایالات متحده است، اما مفهوم روشنی از میزان پایین بودن آن وجود ندارد. اندیشکده کانادایی فریزر ریسرچ اخیرا گزارشی تحقیقاتی با عنوان «مقایسه درآمد متوسط ​​اشتغال در مناطق شهری کانادا و ایالات متحده» منتشر کرده است.

مطالعه جدید میانگین درآمد شغلی ۱۴۱ منطقه بزرگ شهری در کانادا و ایالات متحده را مقایسه کرد. نتایج دلخراش است: مشاغل شهری ایالات متحده در کل از کانادا بهتر است.

این مطالعه نشان داد که کانادایی‌ها معمولاً نسبت به افرادی که در شهرهای مشابه در ایالات متحده زندگی می‌کنند، درآمد کمتری دارند. از ۱۴ کلان شهر کانادا که در این مطالعه گنجانده شده اند، تنها دو منطقه موفق به کسب نیمه بالای رتبه بندی درآمد شدند؛ ۱۰ درصد پایینی شامل تعداد زیادی از مناطق شهری کانادا می شود. با این اوصاف، کلان شهرهای کانادا به طور نامتناسبی در انتهای رتبه بندی قرار دارند و به طور کامل در صدر نیستند.

در این فهرست، سن خوزه، کالیفرنیا با درآمد متوسط ​​73896 دلار کانادا در رتبه اول قرار گرفت. منطقه متروی سانفرانسیسکو نیز در کالیفرنیا با 70315 دلار در رتبه دوم قرار گرفت. منطقه پایتخت ایالات متحده در اطراف واشنگتن دی سی با درآمد متوسط ​​64056 دلار در رتبه سوم قرار گرفت.

بالاترین رتبه کلانشهر در کانادا، اتاوا-گاتینو (۵۲ از ۱۴۱ منطقه ) با درآمد متوسط ​​45500 دلار است، پس از آن ادمونتون (۵۳ از ۱۴۱) با 45470 دلار کانادا و پس از آن کلگری (۷۲ از ۱۴۱)، با درآمد متوسط ​​​​ 43870 دلار می باشد.

پایین‌ترین منطقه متروی کانادا، سنت کاترینز-نیاگارا (۱۳۸)، با درآمد متوسط ​​31540 دلار، لندن با 36180 دلار در رتبه ۱۳۵ و پس از آن مونترال (۱۳۴) با 36660 دلار قرار گرفتند.

درآمد در شهرهای بزرگ کانادا کمتر از شهرهای کوچکتر است.

یکی از یافته‌های مهم این مطالعه این است که بزرگ‌ترین شهرهای ایالات متحده عموماً شهرهایی هستند که بالاترین میانگین درآمد را دارند، که در کانادا صدق نمی‌کند.

بزرگترین شهرهای کانادا که شامل مونترال (رتبه ۱۳۴)، تورنتو (رتبه ۱۲۷) و ونکوور (۱۳۱) می شود، بخش بزرگی از جمعیت این کشور (۳۵/۹ درصد) را تشکیل می دهند اما در بین ۱۴۱ شهر مورد تجزیه و تحلیل در این مطالعه قرار ندارند و در بین شهرهای با کمترین درآمد هستند.

مناطق کلانشهرهای کانادا با بهترین عملکرد جمعیت نسبتا کمی دارند. سه شهر پردرآمد این کشور - اتاوا، ادمونتون و کلگری - همگی زیر ۱/۵ میلیون نفر جمعیت دارند.

این در تضاد کامل با وضعیت ایالات متحده است. هشت منطقه از ۱۰ کلانشهر برتر کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۲/۸ میلیون نفر یا بیشتر هستند.

علاوه بر این، تقریباً تمام بزرگ‌ترین مناطق متروی ایالات متحده درآمد متوسط ​​سالانه شغلی در نیمه بالای فهرست بزرگ ۱۴۱ شهر دارند.

هشت منطقه از نه کلانشهر ایالات متحده (تقریباً به اندازه تورنتو) با جمعیتی بیش از ۶ میلیون نفر در نیمه بالای رتبه بندی قرار دارند.

به طور خلاصه، در حالی که بزرگترین شهرهای کانادا در انتهای رتبه بندی های بزرگ قرار دارند، بزرگترین شهرهای ایالات متحده اغلب در میان پردرآمدترین شهرهای این کشور نیز قرار دارند.

صنایع پردرآمد در ایالات متحده متنوع تر هستند

در میان کلانشهرهای کانادا، اتاوا و ادمونتون به سختی در نیمه بالای رتبه بندی بزرگ شکسته اند. کلگری رتبه سوم را در کانادا دارد، اما خارج از نیمه بالای فهرست بزرگ است.

دو شهر از این سه شهر، شهرهای پایتخت/ استانی هستند و بنابراین دارای نیروی کار زیادی هستند که دارای شغلی با درآمد خوب در مدیریت دولتی کار می کنند، . این دو شهر در استان AB، یک منطقه بزرگ تولید کننده نفت واقع شده اند.

به طور خلاصه، بخش دولتی و صنعت نفت و گاز سهم عمده ای در موفقیت نسبی شهرهای با بهترین عملکرد کانادا دارند.

با نگاهی به ایالات متحده، مناطق شهری با بهترین عملکرد دارای تنوع اقتصادی قابل توجهی هستند و با چندین صنعت از جمله فناوری، مالی و مدیریت دولتی مرتبط هستند.

تنوع استعدادهای برتر در ایالات متحده نیز بسیار بیشتر است.

این دو شهر با عملکرد برتر یا در مرکز فناوری سیلیکون ولی، کالیفرنیا یا بلافاصله در مجاورت آن قرار دارند. سیاتل، شهر رتبه پنجم، همچنین یک مرکز فناوری است.

واشنگتن دی سی در جایگاه سوم قرار دارد. این کشور به عنوان سرمایه ملی، مانند اتاوا، دارای نسبت بالایی از کارکنان اداره دولتی و کارگران در زمینه های مرتبط است.

کلان شهر اطراف نیویورک نیز بسیار متنوع است. نیویورک همچنین مرکز مالی جهان است. این به سطوح بالای درآمد شغلی کمک می کند.

علاوه بر این، دالاس-فورث با جمعیت ۷/۸ میلیون نفر در رتبه یک سوم قرار دارد و از صنعت بزرگ نفت سود می برد.

بنابراین، علاوه بر داشتن شهرهای پردرآمد بیشتر، شهرهای با عملکرد برتر ایالات متحده در این معیار از نظر اقتصادی نیز متنوع هستند، در حالی که معدود شهرهای کانادایی که شامل پایتخت می باشد یا شهرهای با منابع طبیعی در میانه ی رتبه بندی کانادا/ آمریکایی قرار می گیرند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز