بازار املاک جی تی ای حرکت کرده است. فروش خانه در ماه مارچ ۲۰٪ افزایش داشته است.

Submitted on جمعه, 04/26/2019 - 21:04

تورنتو استار گزارش داد که با توجه به اطلاعات حاصله توسط انجمن گسترش زمین و ساخت و ساز کانادا (BILD)، فروش خانه های جدید در منطقه ی جی تی ای به ۲۳۱۴ واحد در ماه مارچ امسال رسید که رشدی ۲۰ درصدی نسبت به همین زمان در سال گذشته داشته است.

فروش خانه نسبت به سال گذشته و نسبت به پنج ماه پی در پی اخیر نیز افزایش یافته است ولی نسبت به متوسط ده سال گذشته هنوز ۳۸٪ پایین تر از آن سطح است.

با توجه به اطلاعات تاریخی (BILD)، بیشترین فروش خانه در سال های اخیر در سال ۲۱۰۶ بوده است و متعاقب آن سال ۲۰۱۷ سال پر فروشی بوده است ولی سال ۲۰۱۸ بدترین سال فروش محسوب می شود.

با توجه به گزارش سالانه ی (BILD)، فروش خانه های جی تی ای در سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافت. تعداد کلی خانه های فروخته شده در این سال ۳۸۳۱ باب بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به نصف رسید و نسبت به متوسط ده سال گذشته به کمتر از ۷۴٪ تنزل یافت. فروش خانه های جدید در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ خیلی کمتر بود و تقریباً ۵۸٪ از سال ۲۰۱۶ کمتر شد.

در ماه مارچ امسال فروش کاندوهای جدید به ۱۳٪ کاهش یافت. بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگر بر حسب قیمت فروش محاسبه کنیم، قیمت خانه در ماه مارچ به ۱۱۱۷۰۰۰دلار رسید که ۷/۵٪ نسبت به سال پیش که قیمت ۱۲۰۷۰۰۰ بود ، کاهش یافت. افزایش خالص نسبت به سال گذشته ۳۸۰۰۰ دلار یا ۵٪ افزایش قیمت بوده است.

با توجه به اطلاعات (BILD) ۱۶۷۹۸ باب خانه در جی تی ای در ماه مارچ امسال برای فروش وجود داشت که اکثر آنها کاندومینیوم بوده اند و از این تعداد ۱۱۷۴۴ کاندو و ۵۰۵۴ باب خانه های مستقل یا نیمه متصل و یا متصل بوده اند. این بازار شامل خانه های نیمه تمام، خانه های در دست ساخت و خانه های آماده ی تحویل می باشد.

بنا بر گفته های David Wilkes مدیر BILD، اطلاعات اخیر نشان می دهد که بازار جدید خانه به طور کلی در تمام زمان ها پایین بوده است، خصوصاً از نقطه نظر فروش هنوز خیلی مانده است تا بتوانیم به متوسط ده سال گذشته برگردیم.

وی همچنین پیش بینی کرد که اگر دولت فدرال هنوز قوانین سخت مورتگیج و استرس تست را اجرا کند، بازار املاک جی تی ای امسال نیز پیشرفتی نخواهد داشت و ممکن است سالی سخت و بی رونقی باشد. دلیل اصلی آن این است که پیش نیاز های مورتگیج خیلی سخت وضع شده است که خریداران بخصوص آنانی که برای بار اول می خواهند خانه بخرند برایشان غیر قابل تصور است که به آرزویشان برسند.

مدیر BUILD دو پیشنهاد ارائه می کند: یکی اینکه تست استرس را هر چه زودتر کنسل کنند و دیگر اینکه مدت پرداخت مورتگیج را از ۲۵ سال به ۳۰ سال افزایش دهند. وی می گوید تنها با اعمال این معیارها بازار املاک جی تی ای ترمیم می یابد.

در حقیقت، دولت فدرال در سال ۲۰۰۸ بازپرداخت مورتگیج را به ۴۰ سال رساند. اگرچه دولت فدرال کم کم این خط مشی را سخت تر کرد و در سال ۲۰۱۲ بازپرداخت مورتگیج به ۲۵ سال رسید.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز