اگر این برچسب را روی میوه دیدید، هرگز آن را نخرید!

Submitted on ش., 08/18/2018 - 19:32

اگر این برچسب را روی میوه دیدید، هرگز آن را نخرید!
تورنتو- حتما شما هم متوجه برچسب روی سبزیجات و میوه ها شده اید. اما آیا می دانید در واقع چه معنا و مفهومی دارند؟ این برچسب ها حاوی اطلاعات مهم درباره محصول می باشند. IFPS، یا فدراسیون بین المللی استانداردهای محصولات زراعی، معنا و مفهوم این برچسب ها را توضیح داده است.

PLU Code که در صورت اسکن شدن قیمت محصول را نشان می دهد، حاوی اطلاعاتی درباره نحوه پرورش میوه و سبزیجات است و نشان می دهد که آیا محصول اصلاح ژنتیکی شده، حاوی آفت کش و کود شیمیایی است و یا به صورت ارگانیک تولید شده است.

اگر برچسب دارای کد PLU پنج رقمی باشد که با عدد 9 شروع شده، یعنی محصول بر اساس استانداردهای ارگانیک تولید شده است.

کد 4 رقمی که با اعداد 3 یا 4 شروع شده باشد به این معنی است که محصول حاوی آفت کش است و به اصطلاح به صورت سنتی پرورش داده شده است.

جمع آوری پانصد هزار اسباب بازی محبوب کودکان از فروشگاه دالراما
تورنتو- وزارت بهداشت و درمان کانادا به دلیل بالا بودن سطح فتالات موجود در یک نوع اسباب بازی محبوب که در فروشگاه های Dollaram عرضه می شود، دستور فراخوان آن را صادر کرد. این اسباب بازی skip ball نام دارد و ساخت چین می باشد. در فاصله ژانویه 2012 تا جولای 2018، حدود 516 هزار و 125 قطعه از این اسباب بازی در سراسر کانادا فروخته شده است.

فتالات ها مواد شیمیایی مصنوعی هستند که در صنعت تولید پلاستیک و محصولات مصرفی کاربرد دارد. در این میان DEHP یا دی اتیل هگزیل فتالات بیشترین رواج را دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان و بر اساس مطالعات انجام شده، برخی از فتالات ها، از جمله DEHP می توانند در صورت جویده شدن و یا مکیده شدن محصولات نرم حاوی فتالات برای مدت طولانی، سبب ایجاد شدن ناهنجاری رشدی در کودکان بشوند.

به خریداران این اسباب بازی توصیه شده که آن را دور بیندازند و یا آن را بدون نیاز به ارائه رسید، به فروشگاه عودت داده و وجه آن را دریافت کنند.

افزایش بیش از دو هزار درصدی مالیات در کانادا در مقایسه با سال شصت و یک
اتاوا- اگر فکر می کنید این روزها زیاد مالیات می دهید، اشتباه نمی کنید. کارشناسان Fraser Institute در گزارش تحلیلی اخیر خود با نظر شما موافق اند.

در گزارش Canadian Consumer Tax Index آمده است که هر خانواده متوسط کانادایی سال گذشته 43 درصد از درآمدش را مالیات پرداخت کرده است. مجموع مالیات های پرداخت شده توسط خانوار کانادایی از سال 1961 تا 2017 به میزان 2112 درصد افزایش یافته است.

چارلز لامام، مدیر مطالعات مالی در موسسه فریزر می گوید: بسیاری از کانادایی ها از شنیدن اینکه مالیات و نه مخارج ضروری زندگی از جمله هزینه مسکن، بزرگترین هزینه خانوار است، شگفت زده خواهند شد. او می افزاید: مالیات، بودجه لازم برای ارائه خدمات عمومی که کانادایی ها به آن نیاز دارند را تامین می کند، اما مشکل، میزان مالیات دریافتی دولت در مقایسه با خدماتی است که کانادایی ها در عوض آن دریافت می کنند. با توجه به اینکه کانادایی ها 43 درصد درآمدشان را مالیات می پردازند، آیا معادل ارزش دلارهای مالیاتی خدمات دریافت می کنند؟

بر اساس گزارش مورد اشاره، یک خانواده متوسط کانادایی سال گذشته 85 هزار و 883 دلار درآمد داشته و 37 هزار و 58 دلار مالیات پرداخت کرده است. در حالی که 30 هزار و 597 دلار بابت مجموع هزینه های مسکن (از جمله اجاره خانه و اقساط مورگیج)، غذا و پوشاک، پرداخته است. سهم هزینه مسکن یک خانواده متوسط کانادایی از درآمد 20.8 درصد و مالیات 43.1 درصد است. در واقع یک خانواده متوسط کانادایی دو برابر هزینه ای که بابت مسکن پرداخت کرده، مالیات داده است.

این نشان دهنده یک افزایش قابل توجه در مقایسه با سال 1961 است. در آن سال خانواده های کانادایی 33.5 درصد مالیات پرداخت کرده و 56.5 درصد از درآمدش را بابت غذا، پوشاک و مسکن هزینه می کرد.

تشدید بحران کمبود پزشک در بیمارستان های کانادا با بازگشت پزشکان عربستانی به کشورشان
تورنتو- برخی از دانشجویان عربستانی که دوره های رزیدنسی خود را در بیمارستان های کانادا سپری می کنند، می بایست تا قبل از 31 آگوست، کانادا را ترک کنند. فراخوان این دانشجویان، وضعیت بسیار نامناسب بیمارستان ها را بحرانی تر کرده است. ریچارد مک لین، از مسوولین ارشد Hamilton Health Science Centre گفت که متاسفانه راهکار کوتاه مدت و عاجلی برای رفع بحران وجود ندارد.

در حال حاضر مشخص نیست که از چه تعداد دانشجوی پزشکی عربستانی خواسته شده تا کانادا را ترک کنند. تا قبل از فراخوان دولت عربستان، 216 رزیدنت عربستانی در بیمارستان های تورنتو، 156 رزیدنت در بیمارستان های همیلتون و 225 رزیدنت نیز در بیمارستان وابسته به دانشگاه مک گیل مونترال مشغول کار بودند.

همانطور که گفته شد، بیش از 1 هزار فارغ التحصیل عربستانی دانشکده پزشکی که دوره رزیدنسی خود را در بیمارستان های کانادا سپری می کنند، می بایست تا 31 آگوست کشور را ترک کنند. کانادا از مدت ها قبل امکان گذراندن دوره رزیدنسی پزشکان عربستانی در بیمارستان های کشور را فراهم کرده بود. دولت عربستان بابت هر دانشجوی دانشکده پزشکی 100 هزار دلار به کانادا پرداخت می کرد. این پزشکان در حین گذراندن دوره رزیدنسی در کانادا تجربیات ارزشمندی را کسب می کردند.

عربستان سعودی 5 آگوست، روابط دیپلماتیک خود با کانادا را قطع کرده و ضمن اخراج سفیر کانادا از ریاض، دانشجویان عربستانی را به کشور فراخواند. عربستان همچنین پروازهای مستقیم به کانادا و واردات گندم و جو از کانادا را متوقف کرده است.

صندوق‌های پس‌انداز تحصیلی؛ آیا ماجرا به همین سادگی است؟
هم احساس غرور می کرد که دخترش دارد به دانشگاه می رود، و هم هیجان‌زده بود، چراکه سال‌ها برای این موضوع پس‌انداز کرده بود. سال 2016 بود و تصمیم گرفت با صندوق پس‌انداز تحصیلی Heritage تماس بگیرد تا مطمئن شود که پول آماده‌ برداشت است. صندوق Heritage یکی از بنگاه‌های خصوصی است که وام موسوم به یا RESP را به صورت ارائه می‌دهند. حساب پس‌اندازش را در این صندوق، هنگامی گشود که دخترش یک‌ماهه بود. زمانی که او با صندوق تماس گرفت، کارکنان شرکت به او اطلاع دادند که هشت هزار و 300 دلاری که در طول این مدت پرداخت کرده بود، از میان رفته است. به گفته این شرکت، علت از بین رفتن پس‌انداز و ناممکن بودن برداشت، یکی از مفاد قرارداد بوده، که به گفته‌ ، به او در آن مورد اطلاعی داده نشده بوده است. خانم که یک مادر مجرد از شهر انتاریو است، می‌گوید: .

خانم از شهر Surrey بریتیش کلمبیا، پس از آن که متوجه شد حدود 26 هزار دلاری که او و شوهرش در Heritage پس‌انداز کرده بودند، از بین رفته است، از این شرکت شکایت کردند. به او نیز گفته شد که دلیل، تخلف از مفاد قراردادی بوده که در ابتدا امضا کرده بود. خانم که یک مادر خانه‌دار بوده و زبان مادری‌اش است، در اسناد دادگاهش می‌گوید که هرگز به او نگفته‌اند که اگر مبلغی را که ماهیانه به حساب می‌ریخته، قطع کند، امکان برداشت نهایی را به کلی از دست می‌دهد. او در این اسناد گفته که، تا پس از امضای قرارداد، برگه‌ شرایط ویژه‌ آن را دریافت نکرده و حتی پس از آن، محتویات این برگه خارج از حد ادراک یک فرد با اطلاعات متوسط اقتصادی بوده است.

تحقیقات Toronto Star نشان می‌دهد که از سال 2014 تا کنون، حدود 500 شکایت از شرکت Heritage به دادگاه ارائه شده است. این شکایت‌ها، همه از طرف مشتریانی بوده، که مانند این دو فرد یاد شده، تمام یا بخشی از سپرده‌ خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مشتریان، شکایت خود را از طریق سازمان بازرسی خدمات و سرمایه کانادا (OBSI) که مسوول حفظ آیین‌نامه‌ها و مقررات بانکی است، ارائه داده‌اند. برخی نیز به مراجعه کرده‌اند.

در سال 2017، نیمی از مجموع 18 شکایتی که به OBSI ارجاع شده بودند، به نفع مشتریان به مصالحه انجامیده‌اند، اما مبلغ پرداختی به مشتریان و هویت آنها، آشکار نشده است. شرکت Knowledge First Financial که خود یکی دیگر از ارائه دهندگان خدمات پس‌انداز و وام تحصیلی (RESP) است، مالک کنونی شرکت Heritage است. این شرکت در گفتگو با Toronto Star گفته که تعداد شکایت‌های ارائه شده به OBSI کسر بسیار ناچیزی از مشتریانش را تشکیل می‌دهد. این شرکت همچنین مدعی شده که اکثر این شکایت‌ها، از سوی مشتریانی بوده که با مفاد قراردادها مخالف بوده‌اند.

در طرح یا RESP که شرکت Heritage یکی از ارائه دهندگان آن است، مبالغ دریافتی از والدین، در یک جا جمع شده و سود حاصل از آن به افراد ذینفع – که در اینجا فرزندانی هستند که به دانشگاه وارد می‌شوند– پرداخت می‌شود. این سرمایه‌گذاران، البته مشمول تمام وام‌ها و کمک های مالی دولت نیز می گردند.

از سال 2000 تا 2012، قانونگذاران و سازمان‌های نظارتی در انتاریو و بریتیش کلمبیا، شش بار اقدام به بازرسی عملکرد شرکت Heritage کرده‌اند تا میزان سازگاری آن را با مقررات بسنجند. هر بار که این بررسی انجام شده، مشخص شده که این شرکت مشکلاتی دارد که از آن جمله می‌توان به بازاریابی گمراه‌کننده و هدف قرار دادن مشتریان آسیب پذیر اشاره کرد؛ مشتریانی که ممکن است نتوانند به پرداخت‌های ماهانه ادامه دهند.

بازاریابان و نمایندگان فروش کمپانی‌هایی مانند Heritage، در سراسر کشور، در نمایشگاه‌های تجاری و آموزشی، والدین را به ورود به طرح RESP فرا می‌خوانند. درصد کمیسیون این بازاریابان به مبلغی که مشتریان در هنگام امضای قرارداد پرداخت می‌کنند وابسته است، و هر چه این مبلغ بالاتر باشد، کمیسیون نیز بالاتر می‌رود. پرداخت‌ها در ماه‌های ابتدایی تنها صرف هزینه‌های وام می‌گردد و بر اساس سیستمی که Heritage تعریف کرده، 33 ماه طول می‌کشد تا تمام هزینه‌های وام پرداخت شود.

دولت فدرال کانادا در سال 1974 طرح وام‌های RESP را ایجاد کرد تا خانواده‌ها را تشویق کند برای آموزش دانشگاهی پس‌انداز کنند. این سپرده‌ها، از مالیات معاف هستند، اما چنانچه در پرداخت ماهانه‌ آنها تعویق ایجاد شود، ممکن است باعث شوند که تمام پول پس‌انداز شده، از بین برود.

لغو راه اندازی مراکز تزریق ایمن در انتاریو به تصمیم دولت داگ فورد
تورنتو- وزیر بهداشت ودرمان انتاریو، افتتاح 3 مرکز جدید تزریق ایمن را به حال تعلیق در آورد. هدف از راه اندازی این مراکز، پیشگیری از یا مرگ ناشی از افراط در مصرف مواد مخدر بود. کریستین الیوت (وزیر بهداشت) می گوید که تا پایان بررسی های دولت و اثبات مفید و موثر بودن اینگونه مراکز، پروژه احداث سه مرکز تزریق ایمن در تاندربی، سنت کاترین و تورنتو به حال تعلیق در آمده است.

طی دو سال گذشته، چند مرکز پیشگیری از اوردز، به صورت خودجوش و خصوصی در برخی از مناطق دان تاون تورنتو راه اندازی شده اند. این مراکز علیرغم مخالفت اولیه دولت سابق انتاریو، سرانجام تاییدیه دولت را دریافت کرده و به فعالیت خود ادامه می دهند. اما مراکز تزریق ایمن در مکان های دائمی ایجاد شده و تحت نظارت دولت فعالیت می کنند. با اینکه دکتر آیلین دی ویلا (مقام بهداشتی ارشد تورنتو) وجود سایت های موقت و دائمی در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از مصرف مخدر را مفید می داند، اما خانم الیوت می گوید که شواهد و مدارک دال بر نفی و یا تایید این فرضیه وجود دارد و بایستی با دقت بررسی شود. الیوت گفت: باید مطمئن باشیم که دیدگاه ها و مدارک ارائه شده از سوی مخالفان و موافقان با دقت بررسی خواهد شد. تنها در این صورت می توانیم به راهکار موثر برای نجات جان انسان ها دست پیدا کنیم. بایستی ببینیم آیا جز راه اندازی مراکز تزریق ایمن، راهکار دیگری وجود دارد یا خیر. وی افزود: اگر قرار است مراکز تزریق ایمن بیشتری راه اندازی شود، این کار بایستی بر اساس شواهد و مدارک علمی و به بهترین شیوه ممکن انجام شود.

همانطور که انتظار می رفت، آندریا هوروات، رهبر حزب نیودموکرات انتاریو و منتقد دولت داگ فورد به این تصمیم اعتراض کرده و می گوید دولت در واقع در کار کارشناسان و مددکارانی که مستقیما با معتادان سر و کار دارند، دخالت می کند.

لازم به یادآوری است که یک مرکز تزریق ایمن در لندن-انتاریو، اخیرا موافقت موقت دولت محافظه کار انتاریو و بودجه لازم برای ادامه فعالیت را دریافت کرد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز