انتقاد تند نخست وزیر جاستین ترودو درباره سیاست‌های ترامپ در حاشیه مجمع سازمان ملل

Submitted on س., 09/25/2018 - 21:00
Videos

انتقاد تند نخست وزیر جاستین ترودو درباره سیاست‌های ترامپ در حاشیه مجمع سازمان ملل / ویدیو (کامل)
نخست وزیر جاستین ترودو در حاشیه نشست مجمع سازمان ملل ضمن اعلام آمادگی کانادا برای پیوستن به گفتگوهای آمریکا و مکزیک بر سر توافق نفتا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به دلیل استفاده ابزاری تهدید از تعرفه‌ها انتقاد کرد.

به نقل از سی تی وی، نخست وزیر جاستین ترودو به طور مشخص انتقاد خود را بر اساس تعرفه ایجاد شده بر روی خودرو بیان کرد و گفت: ترامپ با اعمال تعرفه بر خودرو بدنبال تهدید دیگر همسایگان خود است.

ترودو در دیگر بخش از سخنرانی خود ضمن اعلام آمادگی کانادا برای پیوستن به دور تازه گفتگوهای توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی مسوم به نفتا نسبت به تمامیت سیاست‌های آمریکا انتقاد کرد.

نخست وزیر کانادا در بخش‌هایی از انتقادات خود درباره افزایش بحران حقوق بشر و مسئله ونزوئلا دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

کانادا، مکزیک و آمریکا اعضای پیمان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا نفتا می‌باشند اکه در سال ۱۹۹۴ پایه گذاری شد، اما با روی کار آمدن ترامپ، واشنگتن بر لزوم تجدیدنظر و اصلاح این توافق تجاری تاکید کرده است.

در ماه اگوست گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که توانسته است با مکزیک در ارتباط با اصلاحات اساسی در اصول نفتا به توافقات اولیه‌ای دست یابد و در صورتی که کانادا با آن چه ترامپ عادلانه ساختن این توافق خوانده، مخالف است، اجازه ورود به این مذاکرات را نخواهد داشت.

مذاکرات کانادا و ایالات متحده در رابطه با تجاری آزاد آمریکای شمالی (نفتا) در حاشیه نشست‌های سازمان ملل پیگیری می‌شود.
به نقل از سی تی وی نیوز، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به همراه کریستینا فریلند؛ وزیر امور خارجه و جیم کار، وزیر تجارت بین‌الملل کانادا ضمن حضور در نشست سازمان ملل موضوع قرارداد نفتا را پیگیری می‌کنند.
هیات کانادا (نخست وزیر و وزرای امور خارجه و تجارت بین‌الملل) طی نشستی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر موضوع نفتا راجع به بحران شدید حقوق بشر در ونزوئلا گفتگو کردند.
هیات کانادایی همچنین با رابرت لایتیزر(Robert Lighthizer)، نماینده تجاری آمریکا با هدف چانه زنی در خصوص توافقات جدید نفتا (North American Free Trade) دیدار کردند.
رابرت لایتیزر(Robert Lighthizer)، نماینده تجاری آمریکا در این جلسه گفت: با توجه به اینکه کانادایی‌ها از دادن امتیاز در مواضع حساس به آمریکا اجتناب کرده‌اند، به نظر می‌رسد بین دو طرف مذاکره شکاف زیادی وجود دارد.
ماه گذشته امریکا و مکزیک خبر از توافقی دو جانبه دادند و کاخ سفید اعلام کرد قرارداد جدیدی را با Enrique Pena Nieto، رئیس جمهور مکزیک ، امضاء و تا قبل از دسامبر اجرایی می‌کند.
دولت ترامپ کنگره آمریکا را تحت فشار قرارداده که تا آخر این هفته قرار نفتا نهایی و تکلیف قرارداد جدید معلوم شود.
رابرت لایتیزر(Robert Lighthizer)، روز سه شنبه تأکید کرد که ایالات متحده مایل است در صورت لزوم به جای قرارداد سه جانبه، دو قرارداد تجاری به تنهایی را امضا کند.
او در نشست سالانه با سازمان‌های غیردولتی گفت: ما قصد داریم کارمان را با مکریک پیش ببریم، اگر کانادا الان با ما همراه شود چه بهتر وگرنه توافقات ما با کانادا به بعد موکول می‌شود.
ترامپ همچنین در سخنرانی سالانه خود در سازمان ملل گفت که دولت امریکا به طور سیستماتیک “معاملات بی نتیجه و بد تجاری” را بازنگری می کند. او به سران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس تاکید کرد که ایالات متحده بیش از این به سایر کشور‌ها آوانتاژ نمی‌دهد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز