اموال ایرانیان مقیم خارج از کشور مصون‌سازی می‌شود / طرح اصلاح ماده 989 قانون مدنی

Submitted on ی., 10/07/2018 - 21:35

اموال ایرانیان مقیم خارج از کشور مصون‌سازی می‌شود / طرح اصلاح ماده 989 قانون مدنی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح اصلاح ماده 989 قانون مدنی در راستای مصون کردن اموال ایرانیان مقیم خارج از کشور و بهره گیری از ظرفیت و امکانات انها برای توسعه کشور، پیشنهاد و در دستورکار قرار گرفت.

به نقل از سایت الف، علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، از بررسی مقدماتی پیش نویس طرح اصلاح ماده 989 قانون مدنی ایران که از سوی تعدادی از اعضای این کمیسیون پیشنهاد شده خبر داد.

وی افزود: براساس این طرح کلیه اتباع ایرانی مشمول ماده 989 قانون مدنی از تاریخ تصویب این مصوبه از الزامات مربوط به واگذاری و فروش اموال غیرمنقول معاف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: این طرح در راستای مصون کردن اموال ایرانی مقیم خارج از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات انها برای توسعه کشور پیشنهاد شده و در دستورکار قرار گرفته است. طرح مذکور در حال حاضر در سامانه قانونگذاری مجلس قرار دارد تا نمایندگان موافق ان را امضا کنند.

توضیحاتی درباره ماده 989 قانون مدنی ایران ، هرچند که بخش‌های مختلف این قانون عملا در ایران اجرا نمی‌گردد!
هر تبعه ایرانی که بدون رعایت مقررات قانونی بعد از تاریخ 1280 شمسی تابعیت خارجی تحصیل کرده باشد، تابعیت خارجی او کان لم یکن بوده و تبعه ایران شناخته می‌شود، ولی در عین حال، کلیه اموال غیرمنقوله او با نظرت مدعی‌العموم محل بفروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش قیمت ان به او داده خواهد شد و بعلاوه از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضویت مجالس مقننه و انجمن‌های ایالتی و ولایتی و بلدی و هر گونه مشاغل دولتی محروم خواهد بود.

تبصره: هیات وزیران می‌تواند بنا به مصالحی به پیشنهاد وزارت امور خارجه تابعیت خارجی مشمولین این ماده را به رسمیت بشناسد. به این گونه اشخاص با موافقت وزارت امور خارجه اجازه‌ی ورود به ایران یا اقامت می‌توان داد.

در واقع قانون مدنی ایران ،‌ اصولا‌ تابعیت دوم ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد ولی در عین حال برای کسانی که تابعیت کشور دیگری را تحصیل می کنند ،‌محدودیت هایی قائل می شود که از ان جمله است محرومیت این فراد از داشتن اموال غیرمنقول در ایران مانند زمین و خانه و مغازه و نیز ممنوعیت اشتغال انها به هرگونه شغل دولتی.

توضیحات اموال غیرمنقول
در اصطلاح حقوقی به مالی گفته می‌شود که از جایی به جای دیگر قابل انتقال نباشد.

مانند زمین و معدن. اگر در عمل، نقل مالی ممکن شود، اما به موجب این تغییر ویرانی و خرابی عین یا محل آن حاصل گردد، آن را نیز غیرمنقول می‌گویند.

اموال جمع مال است و در لغت به معنی خواسته، املاک و اسباب، کالا و ثروت وهرچیزی که در تملک کسی باشد، یا در تصرف و ید کسی باشد، گفته می‌شود.

توضیحات اموال منقول
مطابق با تعریف قانون، «اشیائی که نقل آنها از محلی به محل دیگر ممکن باشد، بدون اینکه به خود یا محل آن خرابی وارد آید منقول است». پس هر مالی را که بتوان بدون آسیب رساندن به خود آن مال یا محلی که در آن قرار گرفته است، جابه‌جا کرد، منقول نامیده می‌شود.

قیمت گوش‌های جدید گوگل در کانادا لو رفت (فاش شد)
قیمت گوشی‌های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL قبل از معرفی رسمی در کانادا لو رفت !

به نقل از phonearena، گوگل در تاریخ 9 اکتبر مراسمی را برای معرفی گوشی‌های جدید خود برگزار می‌کند.

تا به امروز اطلاعات زیادی در رابطه با گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در فضای مجازی منتشر شده است.
قیمت گوش‌های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL در کشور کانادا به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.
علاوه بر قیمت این محصولات، شاهد انتشار مشخصات آن ها نیز هستیم.

گوشی‌های هوشمند آینده گوگل با قیمت‌های زیر در کانادا به فروش می‌رسند:

پیکسل 3 با 64 گیگابایت حافظه داخلی: 999 دلار کانادا

پیکسل 3 با 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1129 دلار کانادا

پیکسل 3 XL با 64 گیگابایت حافظه داخلی: 1129 دلار کانادا

پیکسل 3 XL با 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1259 دلار کانادا

بد نیست بدانید گوشی‌های هوشمند در کشور کانادا در مقایسه با ایالات متحده آمریکا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

با تبدیل این قیمت‌ها به دلار آمریکا به این موضوع پی می‌بریم که پیکسل 3 با قیمت پایه 771 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گوگل سال گذشته گوشی پیکسل 2 را با قیمت 900 دلار کانادا در این کشور عرضه کرد؛ با این حال شاهد عرضه این محصول با قیمت 695 دلار در ایالات متحده آمریکا بودیم.

پرچمداران آینده گوگل در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گوشی‌های جدید گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 و 4 گیگابایت رم مجهز می‌شود و در نسخه پایه خود از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

گوشی‌های جدید گوگل دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید 9، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی است.

گوشی‌های جدید گوگل پیکسل 3 از نمایشگر 5.5 اینچی و گوگل پیکسل 3 XL از صفحه نمایش 6.7 اینچی بهره می‌برد.

گوشی‌های جدید گوگل به ترتیب به باتری 2915 میلی آمپر ساعتی و 3430 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شوند.

روز شکرگزاری در کانادا یا تنکس‌گیوینگ چه روزی است
روز شکرگزاری در کانادا یکی از تعطیلات رسمی و سالانه کاناداست و از ششم نوامبر سال 1957 طی لایحه‌ای مجلس تصویب کرد تا دومین دوشنبه ماه اکتبر همیشه بعنوان روز شکرگزاری در کانادا شناخته می‌شده.

این روز فرصتی است برای مردم کانادا تا جهت برداشت خوب محصولات و نعمت‌هایی که نصیب آنان شده مراسم شکر را به جا بیاورند.
در روز شکرگزاری در کانادا تمای بخش‌های دولتی و نیمه دولتی مانند بانک‌ها و ادارات پست تعطیل می‌باشند، البته در استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد تعطیلات اختباری می‌باشد.

بنا به رسم روز شکرگزاری در کانادا یک وعده غذایی خاص در طول تعطیلات آخر هفته تدارک دیده می‌شود که بطور سنتی شامل غذاهایی مانند گوشت بوقلمون و محصولات فصلی مانند کدو تنبل، درت و… می‌شود.

یکی از عللی که روز شکرگزاری در کانادا بسیار مهم می‌باشد وجود زمستان‌های سرد در این کشور است و شاید این آخرین فرصت تعطیلات پاییزی باشد که در هوای مناسب خانواده‌ها می‌توانند برای یک گردش عمومی در کنار یکدیگر وقت گذرانی کنند.

روز شکرگزاری در کانادا به جشنواره های برداشت محصول سنتی اروپایی پیوسته است.
در حقیقت یک تصویر متداول که در این زمان از سال دیده می شود ظرفی است به شکل قیف که با میوه های فصلی و سبزیجات پرشده است و در فرهنگگ یونان باستان نشانی از وفورنعمت است.

بوقلمون کباب شده، کدو تنبل، ذرت و نمایش بزرگی از غذاها نیز به عنوان نماد روز شکرگزاری استفاده می شود.

در حقیقت اولین جشن‌های شکرگزاری در اروپا آغاز و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شد.

هرچند برخی تاریخ‌دانان ایرانی اعتقاد دارند که جشن شکرگزاری ترکیبی از جشن مهرگان و آبانگان است و یا برداشتی از این دو جشن باستانی است.

اولین جشن‌های شکرگزاری اروپایی‌ها به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شد.
به‌گفته بعضی از مورخان، اولین جشن شکرگزاری در آمریکای شمالی در سال ۱۵۷۸ پس از بازگشت مارتین فروبیشر از سفر تحقیقاتی و طولانی‌اش در جستجوی گذرگاه شمال‌غربی به شکرانه نجات معجزه‌آسا و عجیبش در این سفر طولانی و خطرناک برپا شد.

در سالیان بعد فرانسوی‌هایی که به شرق کانادا یعنی کبک خود را رساندند، جشن شکرگزاری را برگزار کردند.

اولین روز شکرگزاری پس از کنفدراسیون کانادا در ۵ آوریل ۱۸۷۲ به‌عنوان تعطیل رسمی جشن گرفته شد، که به‌دلیل بهبودی شاهزاده ولز از بیماری‌ای کشنده‌ بود.

از سال ۱۸۷۹ این جشن سالانه برپا می‌شد اما تاریخ آن در اواخر اکتبر یا در اوایل نوامبر (با مناسبت و تاریخ‌های متفاوت) بود.

پس از پایان جنگ جهانی اول، روزهای شکرگزاری و خاتمهٔ جنگ (Armistice Day) هر دو در دوشنبه‌ای نزدیک ۱۱ نوامبر جشن گرفته می‌شدند.

ده سال بعد در سال ۱۹۳۱ این دو روز از هم جدا شدند و روز خاتمهٔ جنگ به روز یادبود (Remembrance Day) تغییر نام داد و روز شکرگزاری به دومین دوشنبه ماه اکتبر منتقل شد.

و از سال ۱۹۵۷ به بعد، همیشه روز شکرگزاری در کانادا ، دومین دوشنبه ماه اکتبر بوده است.

همچنین مضمون تعطیلات روز شکرگزاری در کانادا هرساله برای بازتاب و سپاسگزاری از رویدادی ویژه تغییر می‌کند.

در سال‌های اول این جشن به‌مناسبت وفور محصول و گه‌گاه سالگرد رویدادی خاص برگزار می‌شد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز