التهاب در بازار ارز و سکه؛ دلار ۵۴۲۰ و سکه یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان شد

Submitted on ی., 04/08/2018 - 09:39

بازار سکه و انواع ارز امروز یک‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه بشدت ملتهب بود به حدی که دلار آمریکا از کانال ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و به مبلغ ۵۴۲۰ تومان داد و ستد می‌شود و یورو از دیگر ارزهای مهم قابل معامله در بازار ارز از کانال ۶۵۰۰ عبور کرد. سکه طرح جدید(امامی) نیز دستخوش این التهاب بود و از نرخ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد.
به گزارش همشهري آنلاين نرخ دلار در زمان بازگشايي بازار 5245 تومان بود كه نسبت به ديروز روند افزايشي طي كرد و در مقايسه با نرخ پاياني ديروز 94 تومان افزايش داشت. نرخ دلار از مبلغ 5208 تومان تا 5420 تومان در حركت است كه حدود 212 تومان نوسان را نشان مي‌دهد. يورو نيز با نرخ 6450 تومان بازگشايي شد كه نسبت به نرخ روز گذشته روند افزايشي داشت كه تا لحظه تنظيم اين خبر نرخ يورو 6575 تومان داد و ستد مي‌شود كه حدود 125 تومان نسبت به نرخ امروز و 195 تومان نسبت به نرخ روز گذشته نوسان دارد.

پوند انگليس هم 250 تومان نوسان را ثبت كرد و پايين‌ترين نرخ 7250 تومان و بالاترين نرخ 7500 تومان بود.

سكه بهار آزادي طرح جديد(امامي) نيز امروز افزايش قابل توجهي داشت و تا لحظه تنظيم اين خبر به مبلغ يك ميليون و 870 هزار تومان معامله شد كه نسبت به نرخ ديروز 87 هزار تومان افزايش داشت.

دعوت مجلس از مسئولان اقتصادی و بررسی علل گرانی نرخ ارز
در پی تذکر نادر قاضی‌پور درباره بررسی علل گرانی نرخ ارز و پیشگیری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیتی بعدی، علی لاریجانی گزارش کمیسیون اقتصادی در این باره و دعوت مجلس از مسؤولان اقتصادی را از برنامه‌های مجلس برای بررسی علل گرانی نرخ ارز اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 فروردين‌ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی متذکر شد: جلوی گرانی ارز را بگیرید تا مشکلات حاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی به وجود نیاید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: نباید اجازه داد ریال به دلار تبدیل شود. ادامه این روند باعث ورشکستگی بانکها می‌شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: باید در این زمینه حساسیت داشته باشیم البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این زمینه مامور شده و در اولین فرصت یعنی دوشنبه هفته جاری نشستی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌کند و گزارش این نشست به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیز از مسئولان دعوت خواهیم کرد تا درخصوص علت گرانی‌های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

استعفای نجفی رد شد | مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای محمدعلی نجفی
اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رای مخالف، به استعفای نجفی «نه» گفتند.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از سخنان محمدعلی نجفی و اعضای شورای شهر تهران در یک رای گیری مخفی از ۲۰ عضو حاضر در جلسه شورای شهر، اعضا با ۱۶ رای مخالف، استعفای نجفی را نپذیرفتند.

محمدعلی نجفی در نامه استعفای خود به اعضای شورای شهر تاکید کرده بود که عارض شدن بیماری جدیدی خدمتش را منتفی ساخته است اما تا زمان تعیین فرد جانشین با همه توان به کار ادامه خواهد د

تشییع پیکر بهرام زند | دوبلورها با رفیق خداحافظی کردند
پیکر زنده یاد بهرام زند امروز صبح ۱۹ فروردین از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع شد.
به گزارش مهر، پیکر زنده یاد بهرام زند امروز صبح ۱۹ فروردین از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع شد. منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، نصرالله مدقالچی، حسین عرفانی، علی همت، اردشیر منظم، پرویز ربیعی، افشین زی نوری و جمعی دیگر از دوبلورها در مقابل مسجد بلال حضور دارند.

پیکر زنده یاد بهرام زند ساعت ۱۰:۲۵ صبح روی دستان مردم و لااله الا الله گویان دور زد و روی جایگاه قرار گرفت. این مراسم در حالی آغاز شد که هنوز از مدیران سازمان صداوسیما کسی در میان جمعیت حاضر نشده است. مراسم ساعت ۱۰:۲۹ به طور رسمی با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

علی همت مومیوند در ابتدای این مراسم گفت: بهرام زند یک اسطوره به معنای واقعی بود و یاد و خاطره اش تا ابد در دل تک تک همکارانش باقی می ماند. بالاترین توصیف از او این است که بگوییم «بهرام زند» بود. من این مصیبت را به همه هنرمندان و بزرگان هنر دوبلاژ تسلیت می گویم.

در این مراسم پیام تسلیت مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و همچنین پیامی از طرف انجمن گویندگان و سرپرستان گفتارفیلم خوانده شد.

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما از معدود مدیرانی است که در این مراسم دیده می شود.

علی آشتیانی پور سرپرست انجمن گویندگان و سرپرستاران گفتار فیلم در این مراسم گفت: فصل بهار فصل سختی برای رفتن است و می دانم خانواده زند بهار سختی را سپری می کنند. از این پس هر شکوفه و بهاری ببینیم یاد بهرام زند می افتیم. می گویند هرکسی بمیرد فقط خوبی هایش باقی می ماند در مورد بهرام زند هیچ نکته بدی وجود ندارد و از او فقط نیکی باقیست.

محمود قنبری از دیگر دوبلورها به عنوان سخنران مراسم بیان کرد: بهرام زند مردی است که جایگزین ندارد. او جزو نسل دوم دوبلاژ ایران بود که انگیزه داشت و پرتلاش و پرکار بود و با جمله معروف تنها صداست که می ماند او هم همیشه کنار ماست و صدایش باقی می ماند. زند مردی بود دوست داشتنی، آرام، متین و علاقمند به کارش و کارهایی هم که انجام داده ماندگار است.

ناصر ممدوح نیز در این مراسم عنوان کرد: صحبت کردن درباره بهرام زند بسیار مشکل است. من اصلا باور ندارم او نیست. امید داشتم حالش خوب شود و با این اتفاق خیلی دلم شکست و اکنون نمی دانم چه باید بگویم. امیدوارم روح و روانش شاد باشد.

علی همت در بخشی از مراسم اعلام کرد که به او اطلاع داده اند مسئولان سازمان در این مراسم حضور دارند و از اصغر همت بازیگر دعوت کرد تا او هم چند کلامی سخن بگوید.

اصغر همت گفت: در سریال «امام علی» حدود سه ماه با بهرام زند برخورد داشتم و با دیدن او همه افکار منفی درباره دوبلورها نقش برآب شد. او از کسانی بود که گفت ما بازیگرها خودمان جای خود حرف بزنیم. او سعه صدر داشت و با تلاش او صدای ماندگار مهدی فتحی بر نقش عمروعاص باقی ماند.

وی ادامه داد: اینها با صبر او ممکن شد و امیدوارم نام و یادش به خیر و جاودانگی بماند.

دراین بخش مراسم نام محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، محندرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان، مجید شعبانپور از مسئولان فنی صداوسیما، علی دارابی معاون امور استان ها از مسئولان حاضر در مراسم نامشان پشت تریبون خوانده شد.

داوود نماینده دیگر دوبلور در این مراسم بیان کرد: بهرام زند از صلابت صدا و سلامت اخلاق و مهر برخوردار بود و با همه دردهایش بی صدا از دنیا رفت.

در پایان این مراسم بر پیکر زنده یاد بهرام زند نماز خوانده شد و وی را به سوی شهریار در صباشهر بدرقه کردند.

۲۷ استان امسال کمترین بارش را در نیم قرن اخیر دارند
آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور، بیانگر افت بارش‌ها و عبور آن از مرز ۵۰ درصد است و بر این اساس ۲۷ استان کشور در سال آبی جاری، کم‌ بارش‌ترین سال خود را در نیم قرن اخیر تجربه می‌کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، فروردین‌ کم بارش، به نیمه راه خود رسید و محقق نشدن پیش‌بینی‌ها برای جبران نیمی از بارش‌های منفی کشور، در کنار افت 50 درصدی نزولات جوی، نگرانی‌ تازه‌ای را برای تامین آب مورد نیاز فصل تابستان آتی بوجود آورده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رفت تا آخر زمستان 96، بارش‌های کشور به منفی 20 درصد برسد و تا حدودی وضعیت بهبود پیدا کند اما در سال جدید نیز بارندگی روی خوشی به کشور نشان نداد و با افت بارش‌ها، استان‌های بیشتری درگیر معضل خشکسالی شدند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز