افزایش چشمگیر بیماری های آمیزشی در کانادا

Submitted on س., 07/16/2019 - 12:19

اکثر افراد پس از اتمام کلاس های آموزش های جنسی در مدرسه، به ندرت پیرامون بیماری هایی نظیر "کلامیدیا"، "سوزاک" و "سیفلیس" آگاهی دارند. با این حال، در حال حاضر کارشناسان هشدار داده اند که افراد می بایست بیشتر در رابطه با این بیماری های آمیزشی آگاهی یابند، چرا که عفونت هایی نظیر موارد ذکر شده در بین کانادایی ها رو به افزایش است.

در واقع، از سال 2003 تاکنون، عفونت های آمیزشی مانند کلامیدیا و سیفلیس به طور مداوم در کانادا افزایش یافته، که اخیرا کارشناسان به دلیل آن پی برده اند.

Nathan Lachowsky، استادیار سازمان بهداشت عمومی و سیاست های اجتماعی، توضیح روشنی در رابطه با دلیل افزایش برخی بیماری های آمیزشی در کانادا ارائه داده و معتقد است که عدم تمایل برخی افراد به استفاده از کاندوم خطر ابتلا به این عفونت ها را در پی دارد.

این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به HIV در کانادا، با روند سریعی رو به کاهش است. ماه گذشته، سازمان بهداشت ساحلی ونکوور اعلام داشت که تعداد افراد مبتلا به HIV از سال 2011 تاکنون، در استان بریتیش کلمبیا، به 52 درصد کاهش یافته و انتظار می رود که این رقم همچنان به پایین ترین سطح خود کاهش یابد.

این در حالی است که بنا بر آمار مرکز کنترل بیماری ها در این استان، نرخ سایر عفونت های آمیزشی نظیر کلامیدیا، سیفلیس و سوزاک، همچنان به طور نمادین در کانادا در حال افزایش می باشد.

Kirsten Gilbert، متصدی آموزش های جنسی در Options for Sexual Health، معتقد است که افزایش این بیماری ها در کانادا به این دلیل نیست که جوانان به خطر ابتلا به آنان اهمیتی نمی دهند، بلکه به گفته وی اکثرا به سلامت جنسی خود اهمیت داده و از روش های مختلفی استفاده می کنند، از جمله برقراری رابطه جنسی در سنین بالاتر و یا استفاده از روش های کنترل بارداری نظیر قرص یا کاندوم (که البته کم تر مورد استفاده قرار می گیرد). وی همچنین متذکر شده است که تمامی افراد به آموزش های جنسی لازم برای اتخاذ بهترین تصمیم ممکن دسترسی ندارند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که علیرغم پیشرفت آموزش های جنسی در کانادا، برخی افراد حتی در اواخر دوران نوجوانی خود هرگز یک کاندوم را از نزدیک ندیده اند.

به اعتقاد وی روش کلیدی در پاکسازی این نوع عفونت های آمیزشی در کانادا، فراهم آوردن آموزش های لازم برای مردم، به ویژه جوانان، در استفاده موثر از موارد پیشگیری از بارداری و بیماری های آمزشی است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز