افزایش قیمت ارز و سکه | دلار ۵۱۵۱ و سکه یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان شد

Submitted on ش., 04/07/2018 - 09:40

بازار سکه و ارز امروز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه افزایشی بود. دلار آمریکا ۵۱۵۱ تومان و یورو ۶۳۶۵ تومان معامله شد و نرخ سکه بهار آزادی طرح جدید یک میلیون ۸۷۵ هزار تومان به فروش رسید.
به گزارش همشهري آنلاين نرخ دلار در زمان بازگشايي بازار 5070 تومان بود كه روند افزايشي طي كرد و به رقم 5160 تومان رسيد و در نهايت در رقم 5151 متوقف شد كه حدود 90 تومان نوسان داشت. يورو نيز با نرخ 6235 تومان بازگشايي شد و بر روي رقم 6365 تومان متوقف شد كه حدود 130 تومان نوسان داشت.

پوند انگليس هم 170 تومان نوسان را ثبت كرد و پايين‌ترين نرخ 7150 تومان و بالاترين نرخ 7320 تومان بود.

سكه بهار آزادي طرح جديد(امامي) نيز امروز افزايشي بود و تا لحظه تنظيم اين خبر به مبلغ يك ميليون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار تومان معامله شد.

تالاب شادگان در آستانه تبدیل به دریاچه نمک
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب شادگان به علت نبود آب در حال تبدیل ‌شدن به دریاچه نمک است.
به گزارش مهر، مجید ناصری‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: در حوزه آب شرب شهرستان شادگان مشکلاتی بیشتر و حادتر از شهرهای دیگر داریم.

ناصری‌نژاد با اشاره به این که در شادگان نخیلات و تالاب مشکلات دارند، گفت: مصوبات قبلی باید مرور شود چون رسیدن آب به شادگان بارها مصوب شده ولی این هدف هنوز محقق نشده است. استاندار بارها دستور داده ولی در زمینه اجرا کمی سستی داشتیم و آب به شهرستان نرسیده است.

وی با گلایه از این که بخش خنافره اصلاً آتش‌نشانی ندارد، بیان کرد: علاوه بر خشكسالی مشکل آتش‌سوزی در نخیلات هم برای شادگان اضافه ‌شده و تقاضای پیگیری را داریم؛ شهرداری‌ها و مراکز امدادرسانی را باید به تجهیزات و امکانات مجهز کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از آتش زدن مزارع نیشکر ادامه داد: مسئله کشت تابستانه را باید حل کرد و اگر امسال آب از مارون رها و به نخیلات نرسد قطعاً همه این نخیلات از بین می‌روند.

ناصری‌نژاد در ارتباط با تالاب شادگان گفت: قسمت انتهایی تالاب به دریاچه نمک تبدیل شده و قطعاً در صورت عدم راهگشایی و ارائه راهکار با طوفان نمک روبرو می‌شویم که ممکن است تمام منطقه را با مشکل مواجه کند. احداث کانال محیط ‌زیست برای تالاب مثل یک داروی اضطراری هست که باید در انجام آن تعجیل شود.

وی تاکید کرد: در آب شرب شادگان اضافه بر شوری، مسئله بوی بد ناشی از تعفن فاضلاب هم مشهود و ملموس است؛ واقعاً وضعیت بد بوی متعفن آب مصرفی مردم شادگان خیلی ظاهر، روشن و غیرقابل‌انکار است. از صبح که دوش گرفتم تاکنون چشمانم سوزش دارد و بوی نامطلوب و کدورت بالای آب هم مشکل‌ساز شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به این که قطع مکرر آب یکی دیگر از مشکلات حوزه آبرسانی است، افزود: برخلاف حرف مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در شادگان در زمینه تامین آب شرب واقعاً مشکل داریم.

ناصری‌نژاد با تأکید بر این که باید بحران را جدی گرفت، یادآور شد: قرار بود حداقل از ۵۰ درصد ظرفیت آب غدیر برای شادگان استفاده شود ولی در حال حاضر شاید کمتر از ۳۰ درصد هست و این باعث افزایش شوری آب و بوی تعفن آن می‌شود.

حمله سایبری جهانی در ۱۷ فروردین؛ گزارش وضعیت ایران
۱۷ فروردین یک حمله جهانی سایبری به وقوع پیوست و هکرها از رخنه موجود در سوئیچ‌های شرکت سیسکو برای این حمله استفاده کردند. این حمله کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را دربرگرفت‌.
به گزارش ایرنا از شرکت ارتباطات زیر ساخت، این شرکت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی وقوع حمله‌های سایبری جهانی، شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به تمهیدات از قبل پیش‌بینی شده هیچ گونه آسیبی ندیده و اختلالی در زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطی این شرکت مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، پس از دریافت گزارش‌های مبنی بر وقوع حملات سایبری به مراکز داده‌های جهانی با توجه به آمادگی این شرکت در مقابله با حملات سایبری همه زیرساخت‌های شبکه های ارتباطی این شرکت پایدار و مصون از حملات ماند و این شرکت در همکاری تنگاتنگ با مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) تمهیداتی برای کاهش مشکل در لایه‌های دیگر شبکه را پیاده سازی کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در پی بروز اختلالات سراسری در سرویس‌های اینترنت و مراکز داده‌های جهانی در هفدهم فروردین ماه امسال و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این حملات بیشتر در بخش تجهیزات روتر و سوئیچ‌های متعدد شرکت سیسکو بوده که به دلیل ضعف امنیتی به هکرها اجازه داده است تا به زیرساخت‌های ارتباطی بسیاری از کشورها حمله شود.

شب گذشته (هفدهم فروردین) برخی سرویس‌ها و وب سایت‌های مهم کشور به دلیل بروز مشکل در مرکز داده (دیتاسنتر) افرانت، شاتل، صبانت از دسترس خارج شدند.

بنا بر اطلاعیه مرکز ماهر، اختلال‌های سراسری در سرویس اینترنت و سرویس‌های مراکز داده داخلی در ساعت حدود 20:15 شامگاه 17 فروردین شناسایی و مشخص شد این حملات شامل تجهیزات روتر و سوئیچ متعدد شرکت سیسکو بوده که تنظیمات این تجهیزات مورد حمله قرار گرفته و همه پیکربندی‌های این تجهیزات (شامل running-config و startup-config) حذف شده است.

بر اساس اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در صفحه توئیتر منتشر شد، جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته صبح امروز برگزار شد و قرار است بیانیه رسمی نتایج این بررسی منتشر شود.

بنا بر اعلام وزیر ارتباطات، هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شبکه اپراتورهای موبایل به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بوده‌اند.

وزیر دفاع: ولیعهد عربستان دچار توهم قدرت است
وزیر دفاع در سفر اخیر خود به مسکو برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی با رسانه روس مصاحبه کرده و در این گفت‌وگو به ادعاهای محمد بن سلمان درباره رهبری ایران واکنش نشان داده است.
به گزارش ایلنا، وزیر دفاع کشورمان با راشا تودی مصاحبه کرده و در این گفت‌و‌گو به گزافه‌گویی‌های اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اشاره کرده است.


امیر حاتمی دراین گفت‌و‌گو با بیان اینکه رهبر جوان عربستان سعودی مانند بسیاری از رهبران پیش از خودش است که در دام توهم قدرت افتادند.

بر اساس گزارش راشا تودی امیر حاتمی در جریان سفر به مسکو با این رسانه مصاحبه کرده است. حاتمی در صدر هیاتی برای شرکت در کنفرانس امنیتی بین المللی به مسکو سفر کرده بود.

وی با اشاره به ادعاهای بن سلمان گفته این عبارات از سوی مردی که تجربه کمی در امور کشورداری دارد مطرح شده است. او یک بار مدعی شده بود که می‌تواند وضعیت یمن را ظرف یک هفته سامان دهد. یمن یک کشور فقیر با قدرت نظامی کم است. جنگ در یمن الان چهار ساله شده و به باتلاقی برای عربستان سعودی تبدیل شده است.

حاتمی گفت: اظهارات محمد بن سلمان باید با دستاورد‌هایش محک زده شود. دستاوردی که در یمن چندان چشم نواز نیست. کشوری که با جنگ داخلی ویران شده است و عربستان مستقیما در یک طرف جنگ مداخله کرده و ایران متهم است که به طور مجرمانه طرف دیگر جنگ را حمایت مالی کرده است.

حاتمی بر این باور است که شاهزاده سعودی مانند سایر رهبران جهان که به قدرت نظامیشان برای رسیدن به اهدافشان متکی هستند، به دام توهم قدرت افتاده است.

وی گفته «هیتلر دچار توهم قدرت بود و فکر می‌کرد قدرتمند است.‌‌ همان طور که صدام حسین زمانی که به ایران حمله کرد چنین تصوری داشت. زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، آن‌ها هم فریب قدرت و توان خود را خوردند. آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند عراق را اشغال کنند و حاکم جدیدی را سر کار بگذارند. اما همه آن‌ها اشتباه مهلکی کردند و کشور را در جهنم عمیقی گرفتار کردند.»

وزیر دفاع اظهار امیدواری کرد که شاه آینده عربستان مجرب‌تر شود و یاد بگیرد چطور از افتادن در چنین دامی اجتناب کند.

حاتمی جان بولتون که اخیرا به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ انتخاب شده است را هم مورد انتقاد قرار داد. بولتون شخصیت کلیدی در حمله آمریکا به عراق است و سال‌هاست حمله مشابه به ایران را تبلیغ می‌کند.

وزیر دفاع در این مصاحبه به راشا تودی گفت: « بولتون شاید بعد از انتخاب (به عنوان مشاور امنیت ملی) بیانیه صریح اللهجه‌ای علیه ایران نداده باشد اما سابقه ذهنیت امپریالیستی او موجود است. همه مردم آزادی‌خواه جهان به خوبی از این سابقه آگاه هستند.»

وی افزود: این ذهنیت در دولت قبل آمریکا هم تفاوتی نکرده بود فقط متد‌ها متفاوت بود. ترامپ نماینده چهره واقعی امپریالیسم آمریکاست که برای همه آشکار شده است. او تهدیدی بدیهی‌ برای صلح و امنیت همه است؛ نه فقط ایران. اما مهم نیست چه کسی در آمریکا مسئولیت داشته باشد. هرکس به این مقام برسد سیاست‌های مشابه را با متدهای خودش اجرا خواهد کرد.

راشا تودی نوشت: «وزیر ایران درباره وابستگی ترامپ به توییتر برای ارتباط و اظهار عقایدش هم اظهار نظر کرد و گفت: این مساله تا زمانی که منبع آن رییس جمهور آمریکا باشد، بی‌ربط است. »

حاتمی گفت: «بعضا ممکن است معتقد باشند که استفاده او از این مدیوم (توییتر) نشان می‌دهد که ترامپ به اندازه‌ای که باید از ذهنش استفاده نمی‌کند. بعضی دیگر می‌گویند استفاده از توییتر یک روش هوشمندانه است. مساله مهم این است که او رییس جمهور است. »

وزیر دفاع ایران در خصوص شکست داعش در عراق و سوریه هم گفت: « تردید کمی درباره اینکه داعش به افغانستان نقل مکان کرده است، وجود دارد اما درباره تعداد آن‌ها توافق نظری وجود ندارد. بعضی می‌گویند ۱۰ هزار نفر آنجا هستند. دولت افغانستان گفته این آمار کمتر است اما بی‌شک آن‌ها در افغانستان درحال اجرای عملیات هستند. بعضی دولت‌ها عقب نشینی تروریست‌ها از سوریه و عراق را تسهیل کردند و اقداماتی برای حفظ رهبران تروریست‌ها کردند. اطلاعات ما می‌گوید که این رهبران شاید به افغانستان به طور قاچاقی رفته باشند. »

حاتمی در ادامه افزود: « افغانستان به کل با سوریه و عراق متفاوت است و داعش نمی‌تواند در افغانستان با روشی که در عراق و سوریه پیشروی کرده جلو برود مگر اینکه حامیان آن‌ها منابع مالی زیادی هزینه کنند. برخلاف همسایگان و یا ایران و سوریه، همسایگان افغانستان تحرکات داعش را در مرز‌ها مسدود کرده و خطوط توزیع آن‌ها را قطع خواهند کرد. مردم افغان هم این ایدئولوژی را نمی‌پذیرند چرا که با فرهنگ آن‌ها متفاوت است. »

وی خاطرنشان کرد: «بازیگران اصلی باید هشیار بمانند و نباید به داعش اجازه دهند در جای دیگر رشد پیدا کند.»

بن سلمان: اسد جز با جنگ از قدرت کنار نمی‌رود
ولیعهد عربستان اعلام کرد، رئیس جمهور سوریه جز با جنگ، قدرت را کنار نمی‌گذارد.
ولیعهد عربستان نسبت به باقی ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت خود قانع بودنش را ابراز کرده و از سوي ديگر پیش‌بینی کرد که اسد قدرت را بدون جنگ ترک نخواهد کرد.


بن سلمان:اسد ماندنی است
محمد بن سلمان درخصوص ماهیت واقعی سناریوی «پایان دادن به جنگ در سوریه» گفت: بشار فعلا باقی است و سوریه همچنان عامل نفوذ بلندمدت روسیه بوده و هست، اما معتقدم منافع سوریه در انجام اقدام‌هاي ایرانی‌ها در سوریه نیست زیرا اگر این کشور ایدئولوژی خود را تغییر دهد اسد به عروسکی در دست ایران تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مصاحبه بن‌سلمان با تايم نوشت: تحکیم قدرت اسد به نفع خود او و روسیه است. این مساله به مسکو اجازه خواهد داد نه از طریق ایران بلکه به صورت مستقیم در سوریه نفوذ داشته باشد. این منافع ممکن است از نفوذ ایران به طور چشمگیری بکاهد اما در هر صورت بشار فعلا باقی است و معتقدم جز با جنگ، قدرت را کنار نخواهد گذاشت. او به دنبال کسی برای شروع این جنگ نیست، زیرا این امر خود منجر به درگیری میان روسیه و آمریکا خواهد شد و کسی به دنبال‌ آن نیست.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز