افزایش آمار سوء مصرف و اعتیاد نوجوانان Outaouais به داروی زاناکس به علت در دسترس بودن آن

Submitted on Mon, 05/07/2018 - 21:01

افزایش آمار سوء مصرف و اعتیاد نوجوانان Outaouais به داروی زاناکس به علت در دسترس بودن آن
ستاد مبارزه با مواد مخدر منطقه Outaouais اعلام کرد، اینروزها شمار زیادی از نوجوانان با تهیه انلاین قرص های زاناکس و مصرف آن سلامت خود را به خطر می اندازند.

قرص زاناکس برای کنترل اضطراب، حملات هراس و برخی از اختلالات روانی تجویز می شود، اما بسیاری از قرص هایی که نوجوانان به صورت آنلاین خریداری می کنند تقلبی هستند.

با شیوع این مسئله مرکز تحقیق و بررسی سم زدایی (CIPTO) منطقه Outaouais که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارد از سازمان بهداشت این منطقه خواستار پیگیری صحت این امر در مدارس راهنمایی شد.

Stéphanie Patry، مددکار مرکز ارتباطات و خدمات اجتماعی (CISSS) جوانان دچار اعتیاد بیان کرد: "مصرف این محصول در سال جاری رواج بسیاری داشته است." همچنین جوانانی هستند که
نسبت به سال گذشته دوز مصرف زاناکس را افزایش داده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد معلمانی که در این زمینه آگاهی دارند به منظور عدم گرایش دانش آموزان به این دارو درصدد ارائه اطلاعاتی از عوارض جدی و جانبی آن در مدرسه باشند.

زاناکس متعلق به گروه دارویی بنزودیازپین ها است و از آنجایی که اثربخشی آنی دارد باعث وابستگی بیشتر به این دارو می شود، مصرف زیاد آن بسیار خطرناک است. به طوری که با از بین رفتن اثر آن افراد تمایل به مصرف بیشتر دارند.

اگر مصرف زاناکس همراه با الکل باشد خطرات جدی تر از جمله افسردگی، استفراغ و ذات الریه به همراه خواهد داشت.

چگونگی دسترسی به زاناکس

رادیو کانادا اعلام کرده است که داروخانه های انلاین عرضه کننده اصلی این دارو هستند و با کمترین هزینه طی چند روز آن را به دست مشتری می رسانند.

عدم توجه نوجوانان و جوانان به تقلبی بودن این قرص، پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت. زاناکس، همچنین، در خیابان های گاتینو و اتاوا فروخته می شود.

در ماه ژانویه یک مظنون به فروش زاناکس و کوکائین توسط پلیس اتاوا دستگیر شد و همچنین در ماه فوریه دو مرد به جرم فروش 700 قرص زاناکس در گاتینو دستگیر شدند.

والدینی که فرزندانشان به دام اعتیاد به این قرص افتاده اند می توانند از طریق مراکز مختلف ترک اعتیاد این موضوع را پیگیری نمایند.

دولت کانادا استفاده از نی های پلاستیکی را ممنوع میکند
ترزا می، نخست وزیر انگلستان، عنوان کرد که دولتش برنامه ای جهت ممنوعیت استفاده از نی های پلاستیکی و دیگر ظروف پلاستیکی که اقیانوس ها را آلوده می سازد، منتشر می کند.

رهبران کشورهای مشترک المنافع، طی دیداری در لندن در صدد اقدامات مشابهی در این زمینه هستند که بتوانند ضایعات پلاستیکی "یکی از بزرگترین چالش های زیست محیطی در جهان" را کاهش دهند. دولت ترزا متعهد شده است تا زباله های پلاستیکی غیرقابل بازیافت را تا سال 2042 از بین ببرد.

به گفته سازمان ملل متحد، هر ساله بیش از هشت میلیون تن نشت پلاستیک در اقیانوس وجود دارد که "برابر با تخلیه یک کامیون زباله از پلاستیک در هر دقیقه است."

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، نیز این مسئله را در جلسه ی اجلاس سران مورد گفتگو قرار داد. وی بیان کرد که دولتش از این حرکت و استراتژی ملی که برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی است حمایت خواهد کرد. حرکت ارائه شده توسط Gord Johns، نماینده مجلس بریتیش کلمبیا، در نوامبر، شامل اقداماتی با هدف محدود کردن "استفاده مصرفی و صنعتی از پلاستیک های تک کاربره از جمله ... کیسه های پلاستیکی، بطری، نی، کارد و چنگال، پلی استایرن (فوم)، فیلتر سیگار و ظروف آشامیدنی می باشد." وی طرح حفاظت از اقیانوس را اعلام کرد و اظهار داشت که علاقمند به شنیدن پیشنهادات برای حفاظت از سواحل کاناداست.

رهبران G7 در تاریخ 8-9 ژوئن در چارلووکس در میشیگان ملاقات خواهند کرد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز