اطلاعات موثق در مورد هزینه مسکن در نقاط گوناگون کانادا

Submitted on س., 07/17/2018 - 21:04

اطلاعات موثق در مورد هزینه مسکن در نقاط گوناگون کانادا
کیتلین جینکگو- خبرنگار نشریات گوناگون
کانادا کشوری مهاجرپذیر است، و به همین سبب بگونه ای مستمر شاهد ورود تازه واردان زیادی می باشد. طبیعی است که این تازه واردان یا باید دست به خرید مسکن بزنند، و یا جایی را برای اقامت خویش اجاره کنند. باز هم طبیعی است که بهای خرید و اجاره در نقاط گوناگون کانادا نیز، مانند سایر کشورهای جهان متفاوت باشد.

روی این مقاله زیاد با کسانی نیست، که سال هاست در تورنتو جاافتاده اند و کار و زندگی می کنند. بلکه مخاطب اصلی اش هموطنان تازه وارد هستند. چراکه بتوانند با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند، آیا می خواهند در این کلانشهر که در کنار ونکوور گران ترین های کشور هستند و خرید و اجاره مسکن در آنها نیز خیلی بالاست، بمانند؟ یا اینکه خود را از زیر بار این گرانی بیرون بکشند و در نقاط دیگری جابیفتند، که فشارهای مالی در آنها کمتر می باشد.

آنچه در پی می آید مقایسه ای بین خرید و اجاره بها در برخی از شهرهای عمده نقاط گوناگون کشور، و با تکیه بر اطلاعات منتشره از سوی اتحادیه ملک و املاک کانادا است:

کلانشهر تورنتو، در استان انتاریو
گرچه با توجه به اجرایی شدن قوانین نوین در استان انتاریو بهای مسکن در این کلانشهر نسبت به یک سال پیش کاهش یافته، اما هنوز چه از نظر خرید و چه برای اجاره، دومین گران ترین شهر کانادا می باشد.

اجاره به طور متوسط: ماهی1,970 و 2,500 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دوخوابه

خرید به طور متوسط:751,700 دلار، قسط متوسط ماهانه وام مسکن 3,725.78 دلار

کلانشهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا
این کلانشهر گرانترین در کانادا به شمار می رود. کمااینکه بهای هر خانه در آن به طور متوسط 2,500 دلار از تورنتو گرانتر است.

اجاره به طور متوسط: ماهی2,000 و 3,150 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دو خوابه

خرید به طور متوسط:1,071,800 قسط متوسط ماهانه وام مسکن 5,317.29 دلار

وینی پگ در استان منی توبا

وقتی کسی مصمم شود از استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا فاصله بگیرد، خرید و اجاره مسکن نیز مقرون به صرفه تر می شود. کمااینکه کافی است، در ادامه به قیمت های وینی پگ توجه کنیم.

اجاره به طور متوسط: ماهی900 و1,170 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دو خوابه

خرید به طور متوسط: 297,929 دلار، قسط متوسط ماهانه وام مسکن 1,478.05 دلار

کلگری در استان آلبرتا
هزینه خرید و اجاره در این شهر جایی بین دو گران ترین نقطه کشور از یک سو، و منی توبای ارزان ترین از دیگر سو قرار دارد. اما مانند تورنتو و ونکوور شاهد تغییرات کلان و زیگزاگی نبوده است. کمااینکه در چند سال اخیر هزینه خرید مسکن در آن حول و حوش 430,000 دلار ثابت مانده است. البته اگر از این شهر دور شویم، این بها در استان آلبرتا عمدتا زیر400,000 دلار می باشد.

اجاره به طور متوسط: ماهی 1,080 و1,320 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دو خوابه

خرید به طور متوسط:428,500 دلار، قسط متوسط ماهانه وام مسکن 2,125.83 دلار

ادمنتون در استان آلبرتا
گرچه این شهر مرکز استان به شمار می رود، اما هزینه خرید و اجاره مسکن در آن از کلگری ارزان تر می باشد. البته این هزینه در سال های اخیر اندکی افزایش پیدا کرده است.

اجاره به طور متوسط: ماهی 900 و 1,180 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دو خوابه

خرید به طور متوسط: 374,361 دلار، قسط متوسط ماهانه وام مسکن 1,857.24 دلار

هالیفکس در استان نووااسکوشیا
هر قدر به سوی بخش موسوم به کانادای دریایی (استان های جزیره شاهزاده ادوارد، نیوبرانزویک و نوااسکوشیا) برویم، شاهد ارزان ترین هزینه خرید و اجاره مسکن نیز خواهیم بود. کمااینکه استان نوااسکوشیا با بهای متوسط مسکن تنها 169,023 دلاری، ارزان ترین در کل کشور به شمار می رود. همانگونه که خواهد آمد اجاره و اقساط ماهانه وام مسکن در هالیفکس مرکز این استان نیز، از کمترین ها می باشد.

اجاره به طور متوسط: ماهی900 و1,170 دلار، به ترتیب برای آپارتمان یک و دو خوابه

خرید به طور متوسط: 315,723 دلار، قسط متوسط ماهانه وام مسکن 1,566.33 دلار

کانادا فرماندهی ماموریت آموزشی ناتو در عراق را به عهده می گیرد
اتاوا- به گفته جاستین ترودو، کانادا وظیفه آموزش نظامیان عراقی برای تحکیم ثبات و آرامش در کشور و جلوگیری از ظهور مجدد گروه هایی مانند داعش را به عهده می گیرد.

این ماموریت آموزشی توسط پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) انجام خواهد شد. به این ترتیب تا پایان سال جاری 250 نظامی کانادایی به همراه 4 فروند هلیکوپتر Griffon به بغداد و مناطق اطراف اعزام خواهند شد.

فرماندهی ماموریت آموزشی را یک ژنرال کانادایی به عهده خواهد داشت. ترودو ضمن اعلام این خبر افزود: شکست داعش گام نخست بود. حال باید برای بازسازی این دموکراسی و تقویت آن تلاش کنیم.

درس های آموزنده از قانونی شدن ماری جوانا در سایر کشورهای جهان
کشورهای دیگری که پیش از این مصرف تفننی ماری جوانا را قانونی کرده اند، می توانند درس های آموزنده ای برای کانادا داشته باشند تا از بروز بحران سیاسی جلوگیری شود.

لزوم تفکیک بین ماری جوانای دارویی و غیر دارویی
کشور اروگوئه، اولین کشور جهان که مصرف تفننی ماری جوانا را قانونی اعلام کرد، با اتخاذ سیاست های اشتباه، در تامین ماری جوانای دارویی مورد نیاز بیماران موفق نبود. این کشور به دلیل عدم تفکیک این دو محصول از یکدیگر، سبب کمبود شدید ماری جوانای دارویی شدند.

نارضایتی عمومی به دلیل هجوم توریست ها به کانادا برای مصرف آزادانه
تورنتو در حال حاضر گردشگران زیادی را می پذیرد، اما با قانونی شدن مصرف ماری جوانا تعداد آنها چند برابر خواهد شد. ساکنان شهرهایی مانند آمستردام و بارسلونا که به عنوان پایتخت ماری جوانا شناخته می شوند، که از هجوم مصرف کنندگان ماری جوانا به شهرشان عاصی شده بودند، فریاد اعتراض خود را بلند کردند. مقامات شهری در آمستردام در واکنش به اعتراضات عمومی، کافه های ماری جوانا را از فروش آن به توریست ها منع کردند. صدها هزار نفر از ساکنان بارسلونا طی تابستان گذشته با راه انداختن تظاهرات خیابانی حضور توریست هایی که با هدف مصرف ماری جوانا به شهرشان آمده بودند را عامل ناامنی و افزایش جرم دانستند. تورنتو باید از این تجربیات درس بگیرد. شهرداری می تواند با اتخاذ تدابیر موثر، از تکرار این مشکلات در تورنتو جلوگیری کند.

مقابله با بازار سیاه ماری جوانا
جاستین ترودو بارها تاکید کرده که هدف از قانونی کردن مصرف ماری جوانا، مقابله با گردانندگان بازار سیاه و جلوگیری از رسیدن این ماده به دست نوجوانان می باشد. اما این ادعا در مورد کلرادو، یکی از معدود ایالت های آمریکا که مصرف ماری جوانا را قانونی اعلام کرده، صدق نکرد. در این ایالت، بازار سیاه ماری جوانا به دلیل ارزان تر بودن قیمت آن، همچنان پررونق است. حتی بسیاری از مصرف کنندگان ماری جوانای دارویی در کانادا به دلیل ارزان تر بودن قیمت این محصول در بازار سیاه و همچنین آسان تر بودن دسترسی به آن، ترجیح می دهند آن را از تولیدکنندگان مجاز خریداری نکنند. آیا دولت فدرال می تواند با بازار سیاه مقابله کند؟

آیا صنعت ماری جوانای کانادا می تواند جایگزین نفت بشود؟
ارزش بازار ماری جوانا در کانادا هم اکنون به میلیاردها دلار بالغ شده و با قانونی شدن مصرف آن در کشور، بیشتر نیز خواهد شد

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز