ادامه افزایش فروش و بهای مسکن در تورنتو

Submitted on پ., 08/16/2018 - 19:54
Videos

ادامه افزایش فروش و بهای مسکن در تورنتو
براساس گزارش هیئت معاملات املاک تورنتو که روز سوم آگست منتشر شد، در ژوئیه برای دومین ماه پیاپی افزایش فروش و بهای مسکن در تورنتو ادامه داشت. اما این بالا رفتن تنها به این دو ماه محدود نبود. چراکه اعداد و ارقام نشان از افزایش سال به سال هم دارند. کمااینکه براساس همین گزارش بهای متوسط مسکن در این کلانشهر از 745 هزار و 971 در ژوئیه سال گذشته به 782 هزار و 129 دلار در ماه پیش افزایش پیدا کرد، که معادل 4.8 درصد است. میزان مسکن های به فروش رفته هم 18.6 درصد بالا رفت. تعداد املاک عرضه شده به بازار نیز، افزایش 1.8 درصدی داشت. در عین حال میزان فروش واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی همچنان بیشتر از انواع خانه بود.

جیسن مرسر تحلیلگر بازار هیئت مورد اشاره در این پیوند می گوید: به نظر می رسد برخی از مردم پس از به اجرا درآمدن قانون نوین موسوم به طرح مسکن منصفانه و تغییر مقررات وام مسکن، خود را کنار کشیده بودند. اما دوباره وارد بازار شده اند.

از دیگر سو اعداد و ارقام نهاد موسوم به خدمات فهرست چندگانه املاک ارائه شده به بازار نیز نه تنها روند مورد اشاره را تایید می کند، بلکه براساس آن در ژوئیه برای پنجمین ماه پیاپی شاهد افزایش مذکور بودیم. کمااینکه این بالا رفتن در مقایسه با ماه ژوئن سر به 3.1 درصد زد.

در عین حال میزان فروش واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی همچنان بیشتر از خانه های از دو سو و یا یک سو متصل به املاک مجاور، و قطارخانه ها بود. بهای اینگونه واحدها هم، با افزایش متوسط 8.9 درصدی سر به 546 هزار و 984 دلار زد.

از دیگر سو حدود دو سوم از این واحدهای به فروش رفته در محدوده اصلی شهر تورنتو قرار داشتند. اما سه چهارم از 2 هزار و 390 باب خانه از دو سو متصل به املاک مجاور معامله شده، در خارج از این محدوده بودند. بهای آنها نیز تنها 0.5 درصد افزایش پیدا کرد. کمااینکه هر واحدشان به طور متوسط به قیمت یک میلیون دلار به فروش رفت. این میزان برای همگنان واقع در محدوده اصلی شهر تورنتوی آنها 3.6 درصد بود. چراکه در این محدوده به ندرت چنین خانه هایی به بازار عرضه شدند. درنتیجه در حالی که املاکی از این دست در حومه شهر ما که دارای پیش شماره تلفن 905 است نقریبا ثابت ماند و به طور متوسط 907 هزار و 347 دلار به فروش رفت، این مبلغ در محدوده اصلی شهر تورنتو سر به یک میلیون و 350 هزار دلار زد.

همانگونه که آمد افزایش مورد اشاره در عین حال ماه به ماه هم بود. کمااینکه در ژوئن امسال در مقایسه با برهه مشابه 2017، 2 درصد بالا رفت. افزایشی که نشانگر رونق بازار ملک و املاک در نیمه دوم سال جاری هم می باشد. مساله ای که دست اندرکاران هیئت مورد اشاره و کارشناسان صنعت ملک و املاک آن را پیش بینی کرده بودند.

البته اعداد و ارقام پیش بینی شده، با واقعیت موجود تقاوت اندکی داشته است. اما همه کارشناسان مربوطه متفق القولند، که روند بازار در آینده نزدیک نیز همچنان رو به رونق دارد. کمااینکه افزایش سال به سال بها و میزان فروش مسکن در مجموع به ترتیب 3.1 و 6.6 درصد بوده اند.

البته این روند در مورد کلیه مناطق کلانشهر تورنتو صدق نمی کند. کمااینکه براساس اعداد و ارقام نهاد مورد اشاره بهای انواع ملک و املاک واقع در منطقه یورک از جمله واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی، به طور متوسط کاهش 9.06 درصدی داشته اند. در حالی که محدوده اصلی شهر تورنتو با افزایش 3.85 درصدی روبرو شده است.

به هر حال بهای متوسط مسکن در این منطقه در نیمه اول سال جاری 788 هزار و 882 دلار بود. حال آن که در برهه مشابه 2017 که بازار در اوج خود قرار داشت، سر به 856 هزار و 677 دلار زد. البته نباید تاثیر اجرای قانون و مقررات مورد اشاره را نادیده گرفت، که شبیه ریختن آب سرد بر بازار داغ ملک و املاک کلانشهر تورنتو بود. خط مشی ای که در عین حال با افزایش محدودیت های اخذ وام، روند کار را برای خریداران مشکل تر کرد.

توصیه اتحادیه آموزگاران انتاریو: سرپیچی از دستور وزیر آموزش و پرورش
تورنتو- اتحادیه آموزگاران مقطع ابتدایی انتاریو از اعضای خود خواسته است که با نادیده گرفتن دستور وزیر آموزش و پرورش، برنامه درسی به روز شده (مصوب سال 2015) را آموزش بدهند. همانطور که می دانید دولت جدید انتاریو، با لغو برنامه درسی پیشنهادی دولت سابق، دستور بازگشت به برنامه 20 سال قبل را از سال تحصیلی جدید، داده است. در برنامه درسی دولت لیبرال، موضوعاتی مانند حقوق اعضای جامعه LGBTQ، امنیت سایبری، هویت جنسی و مفهوم یا consent آموزش داده می شد. بر اساس تصمیم دولت محافظه کار، آموزگاران می بایست تا تکمیل نظرسنجی های عمومی دولت و تدوین برنامه درسی جدید، نسخه سال 1998 را تدریس کنند. دولت قصد دارد نظرسنجی را از سپتامبر آغاز کند.

سم هاموند، دبیر اتحادیه با انتقاد دولت، این تصمیم را غیرمسوولانه و تبعیض آمیز و تهدیدی برای امنیت دانش آموزان، خواند. هاموند تاکید کرد به آموزگاران مقطع ابتدایی توصیه شده کماکان برنامه درسی سال 2015 را تدریس کنند و در صورت هرگونه شکایت والدین و یا اقدام تنبیهی اداره آموزش و پرورش، از آموزگاران دفاع خواهد شد.

طی چند هفته گذشته، تقریبا کلیه ادارات آموزش و پرورش انگلیسی زبان استان از تصمیم دولت برای بازگشت به برنامه درسی سال 1998 انتقاد کرده اند. همچنین 6 خانواده ساکن انتاریو نیز دادخواست حقوق بشر را بر علیه دولت انتاریو به جریان انداخته اند. آنها استدلال می کنند که بازگشت به برنامه 20 سال قبل تبعیض آشکار بر علیه دانش آموزان LGBTQ می باشد. شاکی اصلی پرونده، خانواده دانش آموز تراجنسیتی 11 ساله است که پاییز امسال به کلاس ششم خواهد رفت.

هفته گذشته آندریا هوروات، طوماری با امضای 1 هزار و 800 پزشک، پرستار، مددکار اجتماعی و ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی را در مخالفت با تصمیم دولت، به مجلس انتاریو ارائه کرد.

هشدار پلیس تورنتو در پی مرگ هفت معتاد در اثر اوردز مواد مخدر خطرناک
تورنتو- در پی مرگ 7 معتاد در اثر اوردز مواد مخدر از 2 آگوست به این سو، پلیس تورنتو در مورد وجود یک نوع ماده خطرناک و مرگبار هشدار داد.

پلیس معتقد است که ماده مخدر عامل مرگ هفت شهروند تورنتویی، فنتانیل یا کارفنتانیل می باشد. فنتانیل نوعی مسکن مخدر است که 100 برابر قوی تر مورفین می باشد. کارفنتانیل به مراتب قوی تر و موثرتر می باشد و بیشتر توسط دامپزشکان برای بیهوش کردن فیل و حیوانات عظیم الجثه دیگر استفاده می شود.

این دو ماده مخدر خطرناک، طی نیمه نخست سال 2017، جان 1 هزار و 460 کانادایی را گرفتند.

هشدار پلیس در حالی صادر شده که دولت انتاریو راه اندازی مراکز تزریق ایمن را لغو کرده است.

بسته شدن آژانس مسافرتی چینی در تورنتو و برباد رفتن تعطیلات رویایی صدها کانادایی
تورنتو- یکی از آژانس های مسافرتی شناخته شده در کانادا که معمولا سفرهای توریستی به چین را ارائه می کند، تعطیل شد و صدها کانادایی را از سفر به چین محروم کرد. جان و پارادیسا پروسر، دو نفر از گردشگرانی هستند که با تعطیل شدن آژانس Sinorama Holidays با مشکل روبرو شده اند. این آژانس واقع در مارکام – انتاریو، طی ده سال گذشته، تور all-inclusive به چند مقصد توریستی در آسیا را با قیمت فوق العاده مناسب ارائه می کرد.

جان با رزرو تور برای خود و پارادیسا، قصد داشت همسرش را به مناسبت بیستمین سالگرد ازدواج شان سورپرایز کند. اما هم اکنون می داند که نمی توانند به سفر رویایی شان بروند.

جان دو سال برای ترتیب دادن این سفر تلاش کرده بود و پس از خرید بلیط 5 هزار دلاری در نوامبر، مجبور شده بود اضافه کاری کند تا هزینه های جانبی را تامین کند. جان می گوید: درست یک هفته قبل جلسه اطلاع رسانی و معارفه برگزار شد. آنها حتی بلیط ها را تحویل دادند. نمی توانم درک کنم که یک بیزنس ظرف یک هفته ورشکسته بشود. این زوج ساکن تورنتو، تنها قربانیان ماجرا نیستند. به گزارش Travel Industry Council of Ontario، برنامه سفر حدود 5 هزار مسافر از هم اکنون تا اواخر نوامبر کنسل شده است.

مدتی قبل دفتر حمایت از مصرف کننده در کبک اعلام کرد که مجوز فعالیت Sinorama را تجدید نمی کند. این تصمیم به تعطیلی آژانس در مارکام و معلق شدن فعالیت شعبه شرکت در بریتیش کلمبیا منجر شد.

قربانیان، از جمله جان و همسرش می بایست با صادرکننده کارت اعتباری تماس بگیرند تا ببینند آیا امکان بازپس گرفتن پول شان وجود دارد یا خیر. آنها همچنین تا فوریه سال آینده برای طرح شکایت رسمی از آژانس نزد TICO فرصت دارند. مسافرانی که با مشکل روبرو شده اند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://www.tico.ca/ مراجعه نمایند.

نتیجه معکوس: مخاطرات مراجعه به مراکز درمانی
معمولا مردم برای درمان بیماری ها، زایمان بی مخاطره و یا دست کم کم خطرتر، و… به بیمارستان ها مراجعه می کنند. اما در برخی از موارد نه تنها به این هدف نمی رسند، بلکه با مشکلاتی بیشتر، این مراکز درمانی را ترک می کنند. بدتر اینکه در معدودی از موارد جان خود را هم از دست می دهند. در ادامه به چند نمونه می پردازیم.

مرگ ومیرهای قابل پیشگیری

والدین دیکل کریگن شیرخوار 44 روزه ای که پزشکان بیمارستان کودکان شرق انتاریو پس از دو بار مراجعه نتوانستند ابتلایش به سیاه سرفه را تشخیص دهند و این عدم تشخیص شان در ماه اوت سال گذشته به مرگ او منجر شد، تصمیم دارند از این پزشکان اعلام خسارت کنند. زو لوپیج مادر دیکل در این باره می گوید: فکر نمی کنم هیچ والد دیگری باید آنچه را که بر ما گذشت، تجربه نماید…. چهار روزی را که در بیمارستان و در کنار بستر فرزندمان بودیم، تقریبا نه غذایی خوردیم و نه چشم بر هم گذاشتیم…. در حالی که حتی نخستین چیزی که وارد کردن علائم بیماری او در موتور جستجوی گوگل نشان می داد، این بود که به سیاه سرفه مبتلا شده است…. از اینکه نتوانستم او را نجات دهم، احساس گناه می کنم. باید نخستین باری که به بیمارستان رفته بودیم، بیشتر اصرار می کردم.

البته این رخداد اندوهبار تنها مورد از این دست نیست. کمااینکه عایشه ریاض زن 24 ساله ای که در دهم فوریه و سه روز پس از بستری شدن برای زایمان به سبب وجود باکتری عفونت زا در بیمارستان استوفویل در مارکهام درگذشت، از دیگر موارد به شمار می رود. احمد سلیم شوهر این زن می گوید: تمام زندگی من در چند لحظه به باد رفت…. من نمی توانم هیچ کاری انجام بدهم، که بشود او را بازگرداند. اما نجات جان و یا آگاه کردن افراد دیگر، به من آرامش می بخشد.

وی لیو زن 37 ساله نیز در هفتم آوریل پس از به دنیا آوردن دوقلوهای خود در بیمارستان ریچموند درگذشت. دست اندرکاران اداره بهداشت ساحلی ونکوور ضمن تایید مرگ این زن، از تحقیقات درباره این رخداد تلخ خبر دادند. چراکه مرگ در خلال زایمان و به ویژه در صورتی که دوران حاملگی عادی سپری شود، نادر است.

موارد دیگر

بنا به نوشته ای به قلم پزشکان بشار علی ابراهیمی و جرج وارمبی که در بیست و دوم مارس در نشریه معتبر پزشکی نیوانگلند منتشر شد، احتمالا عدم رعایت بهداشت در هنگام مراجعه به دندانپزشکی سبب ورود نوعی باکتری خطرناک مرگبار به بدن یک مرد 27 ساله اهل ونکوور گردید. این باکتری ابتدا باعث دل درد شدید، و در نهایت جراحی قلب باز و تعویض دریچه آئورت وی شد.

به گزارش شبکه سراسری چندرسانه ای کانادا/ سی بی سی به نقل از بیانیه خبری صادره از مقامات اداره بهداشت و درمان اتاوا، تجهیزات کثیف مرکز درمانی خانوادگی سبب خطر ابتلاء به عفونت در بین 4 هزار و 600 بیماری شده، که از دسامبر 2003 تا اواخر آوریل 2018 در این مرکز زیر عمل های جراحی کوچک رفته اند. این مقامات روز پس از دریافت شکایت از سوی برخی از مراجعان، ضمن متوقف کردن کار بهداری مورد اشاره تحقیقات خود را آغاز نمودند. همچنین با ارسال نامه به این مراجعان از آنها خواستند، آزمایش هپاتیت های ب و ث، و ویروس ناقل ایدز بدهند.

سایر کشورها

البته اینگونه رخدادها تنها در کانادا پیش نمی آیند. بلکه در سایر کشورها از جمله ایران هم اتفاق می افتند. کمااینکه الی-می کلرک دختر 5 ساله انگلیسی که به همراه مادرش به بهداری گرنگ در نوپورت ولز مراجعه کرده و قرار بود از سوی دکتر جوآن رو معاینه شود، ساعاتی بعد جان سپرد. چراکه به سبب معطلی در صف برای رسیدن به مسئول پذیرش بهداری، ده دقیقه دیرتر از وقت تعیین شده/ 5 پس از نیمروز به نزد پزشک نامبرده رسید. در حالی که سینه این کودک به سبب ابتلاء به آسم خس خس می کرد، و قادر به راه رفتن نبود. براساس اظهارات مادر، دخترش که پس از بازگشت به خانه به بستر رفت، در ساعت 10:30 شامگاه به شدت به سرفه افتاد، نمی توانست خوب نفس بکشد، و دست ها و صورتش کبود شدند. بنابراین او را با آمبولانس به بیمارستان سلطتنی گوئنت رساندند. در نهایت آشکار شد که پزشک نامبرده حتی بدون توجه کافی به وضعیت بدنی دخترک، از معاینه او خودداری کرده بود. معاینات به عمل آمده پس از جانسپاری الی-می فاش ساخت، که وی بر اثر کمبود اکسیژن درگذشته است.

قوز بالای قوز

به گفته گوردون بوید متخصص مغز و اعصاب و کارشناس بالینی دانشگاه کویین همه ساله هزاران بیمار با نوعی عارضه روانی تازه شناخته شده بیمارستان ها را ترک می کنند. سبب ابتلای این افراد نه عواملی که تاکنون در مورد اینگونه بیماری ها نقش داشته اند، بلکه تا اندازه زیادی مراقبت های ناکافی در بیمارستان ها است. البته صدها هزار بیمار در همین بیمارستان ها درمان می شوند. اما پس از مرخصی عوارض روانپریشی از جمله خیالبافی، از بین رفتن توانایی تمرکز، مشکل در هنگام سخن گفتن، سردرگمی، حواس پرتی و… در آنها دیده می شود.

این اظهارات بزرگنمایی نیستند. کمااینکه در سال 2016 کومار زرمراجان استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ییل اطلاعات بالینی 469 بیمار سن و سال دار اهل کنتیکات را که در پژوهشی شرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. 15 درصد این افراد در زمان بستری شدن در بیمارستان به روان پریشی مبتلا گشتند. همچنین احتمال مرگ آنها در 90 روز پس از مرخص شدن از بیمارستان، به شکلی چشمگیر افزایش یافت. بدتر اینکه این بیماری تا مدت ها تشخیص داده نمی شود. زیرا گرچه نخستین بار در دهه 1960 شناسایی شد، اما عوارضش تا همین امروز هم با عارضه های کهنسالی اشتباه گرفته می شود. بنابراین از آنجاکه بیشتر مبتلایانش را هم این گروه سنی تشکیل می دهند، معمولا به شکایت شان رسیدگی نمی شود. زیرا مثلا ممکن است، این نوع روان پریشی شبیه جنون پیری به نظر برسد.

در نتیجه به گفته گوردون بوید شرایط بیمارستان ها سبب ایجاد بسیاری از مشکلات روانی درازمدت می شود، که هزینه مالی آنها سر به میلیاردها دلار می زند. چراکه مبتلایان به ناچار در پی درمان می روند. امری که به نوبه خود وضعیت شان را بدتر می کند. یعنی در واقع در دور باطل می افتند. کمااینکه در کانادا نه تنها کهنسالان بیشترین شمار مراجعان به بخش اورژانس بیمارستان ها را تشکیل می دهند، بلکه بیشتر هم در این مراکز درمانی بستری می شوند. در نتیجه منابع بیشتری هم مصرف می کنند. فراتر اینکه زمان بستری شدنشان احتمال ابتلاء به روان پریشی آنها را افزایش می دهد. مساله ای که به نوبه خود نیازشان به مراجعه به بیمارستان را زیادتر می کند. پس در واقع عملکرد سیستم درمانی ما، برعلیه خودش است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز