ائتلاف انتاریویی مبارزه با فقر

Submitted on ی., 06/10/2018 - 20:16

ائتلاف انتاریویی مبارزه با فقر
Ontario Coalition Against Poverty
مقصر قلمداد کردن پناهجویان را متوقف کرده و در تورنتو مسکن و سرپناه بسازید!

سیاستمداران و مسوولین دولت های فدرال، استانی و شهری، بحران چندین و چند ساله کمبود پناهگاه برای افراد بی خانمان را ناشی از هجوم متقاضیان پناهندگی که از جنگ و خونریزی و همچنین نژادپرستی در آمریکا فرار کرده و به کانادا پناه آورده اند، می دانند. آنان با این کار تلاش می کنند بر ناکارامدی 20 و چند ساله خود در مبارزه با بی خانمانی، سرپوش بگذارند. سیاستمداران هم اکنون بر سر اینکه چه کسی باید هزینه تامین سرپناه برای پناهجویان را تقبل کند، با یکدیگر درگیر شده اند.

تورنتو در میانه بحران مسکن قرار دارد. بحرانی که در پی بیش از دو دهه کوتاهی و قصور شهرداری و دولت های فدرال و استانی در ساخت مسکن ارزان قیمت دولتی و تعاونی و عدم نگهداری صحیح واحدهای موجود، ایجاد شده است. مسوولین، اجازه دادند که بازار مسکن رونق بگیرد تا صاحبخانه ها، ساختمان سازان و سودجویان از آن سود ببرند. یک نسل کامل از جمعیت کشور از خانه دار شدن محروم شده و حدود نیمی از مستاجران قادر به پرداخت اجاره های سنگین نیستند. میانگین اجاره بها در تورنتو به مراتب بالاتر از کل درآمد افرادی است که welfare دریافت می کنند.

بی خانمانی از سال های 1990 به یک مشکل جدی تبدیل شد، اما به مرور وضعیت آن بدتر شده است. سیستم تامین سرپناه اضطراری، هرگز نتوانسته پاسخگوی نیاز روزافزون به سرپناه و تخت خالی باشد. شورای شهر تورنتو در سال 1998، قول حل مشکل کمبود تخت خالی در پناهگاه های افراد بی خانمان را داد. اما علیرغم گذشت 20 سال از آن زمان، همچنان از اختصاص منابع مالی لازم برای عملی کردن وعده خود طفره می رود. همزمان، نرخ مرگ و میر افراد بی خانمان در حال افزایش است. در سال 2017، حداقل 100 فرد بی خانمان سرما و شرایط غیرانسانی زندگی در خیابان را تاب نیاورده و جان شان را از دست دادند. آمار غیررسمی که از سال 1985 به این سو توسط داوطلبان سازمان Homeless Memorial ارائه شده است، حاکی از درگذشت بیش از 1 هزار انسان بی خانمان می باشد.

افراد بی خانمان و گروه های حامی آنان بیش از دو دهه با همه توان برای افزایش سرپناه مناسب و مسکن دولتی ارزان مبارزه کرده اند. مبارزات آنها پیروزی هایی را در پی داشت؛ از جمله احداث پناهگاه های 24 ساعته مخصوص زنان و افراد تراجنسیتی، استراحتگاه های موقت و افزوده شدن تعدادی تخت در پناهگاه ها، اما دست آوردهایی که به زحمت کسب شده اند، به دلیل سیاست های اشتباه شهرداران، روسای دولت استان و نخست وزیران، خنثی شده و به ساخته شدن مسکن ارزان برای اقشار فقیر جامعه منجر نشده اند.

قشر فقیر و بی خانمان متولد کانادا و کسانی که سال ها در این کشور زندگی کرده اند، می دانند که آسایش ما هرگز برای این سیاستمداران مهم نبوده و نیست. جان توری در سال 2017، بودجه پناهگاه های افراد بی خانمان را 2.6 درصد کاهش داده و به انحای مختلف مانع افزوده شدن 1 هزار تخت جدید به سیستم شده است. یکی از قول های انتخاباتی او در جریان رقابت های شهرداری سال 2003، این بود که گدایی کردن بی خانمان و فقرا در دان تاون تورنتو را ممنوع کند. در سطح استانی، ابتدا محافظه کاران social assistance را کاهش دادند و سپس لیبرال ها توافق بین دولت فدرال و شهرداری ها برای ارائه خدمات به افراد بی خانمان را لغو کردند. اواسط سال های 1990، بودجه فدرال برای ساخت مسکن دولتی و تعاونی لغو شده و در واقع باعث ایجاد شدن بحرانی شد که هم اکنون با آن روبرو هستیم. واقعیت این است که در استراتژی ملی مسکن در سال گذشته، اختصاص بودجه قابل توجه تا قبل از انتخابات سال آینده فدرال، تضمین نشده است.

تنها راه پیروزی اقشار فقیر و بی خانمان تورنتو، این است که در تله ای که سیاستمداران برایشان گذاشته اند، نیفتند. اکثر جمعیت فعلی کانادا را مهاجران یا فرزندان آنها تشکیل می دهند. ما باید با پناهجویانی که توسط سیاستمدارانی مشابه آنانی که بر ما حکم می رانند، از خانه و کاشانه شان رانده شده اند، متحد شویم. بیایید از ورود پناهجویان به کشور استقبال کرده و با اتحاد با یکدیگر در مبارزه برای سرپناه و مسکن برای همه، پیروز شویم.

ما از دیدگاه دیگران: نقطه نظرات لوئیس فیگو در باره تیم ملی ایران

لوئیس فیگو بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال، و همچنین تیم های ملی زیر 16، زیر 17، زیر 18، زیر 20، و زیر 21 سال کشورش، مرد سال 2001 فوتبال جهان، کسی که در دوران بازی برای تیم ملی بزرگسالان پرتغال در 127 رقابت جهانی توپ زده، و… ضمن تأیید اظهارات آقای کی روش مبنی بر اینکه صرف صعود به جام جهانی برای هر تیمی سخت و افتخارآمیز است، افزود که باور دارد دیدار ایران و پرتغال بازی سختی خواهد بود. چراکه کشورش در گذشته یک بار با ایران بازی داشته و مشاهده کرده، تیم خوبی است. همچنین فرهنگ فوتبال در ایران سبب می‌شود، بازیکنان با انگیزه توپ بزنند.در عین حال با اشاره به قدرت بدنی بالای ملی پوشان ایران،نتیجه گرفت که تیم پرتغال نتواند تیم ایران را به آسانی شکست دهد.

انجمن پزشکی کانادا: آی یو دی بهترین ابزار پیشگیری از بارداری زنان نوجوان!
تورنتو- به توصیه انجمن متخصصین اطفال کانادا، زنان نوجوانی که رابطه جنسی دارند و مایل به جلوگیری از بارداری ناخواسته می باشند، می توانند از ابزار جلوگیری از بارداری به نام آی یو دی IUD)) به عنوان بهترین گزینه استفاده کنند.

این ابزارهای پیشگیری از بارداری که با نام IUD یا IUS شناخته می شوند، ابزار T شکل کوچکی هستند که در داخل زهدان قرار گرفته و می توانند 99 درصد از بارداری جلوگیری کنند. در حالی که میزان تاثیر قرص های ضد حاملگی 91 درصد می باشد. آی یو دی مورد تایید سازمان جهانی بهداشت بوده و یکی از پرمصرف ترین و رایج ترین وسایل پیشگیری از بارداری است.

وجود IUS یا intrauterine systems در رحم با انتشار مقدار اندکی هورمون، محیط داخل رحم را برای بارداری نامناسب می کند و سبب آسیب دیدگی یا تخریب اسپرم و تخمک می شود. هر دوی این ابزار پیشگیری از بارداری می توانند به مدت طولانی در بدن باقی بمانند و یا به خواست فرد، توسط پزشک از بدن خارج شوند.

در حال حاضر دو نوع ابزار زهدانی پیشگیری از بارداری وجود دارد؛ در یک نوع مقدار کمی فلز مس و در نوع دیگر پروژستین یا فرم مصنوعی هورمون پروژسترون تعبیه شده است. محل اصلی قرار گرفتن آن در حفره رحم است. IUD فلزی زودتر از 5 تا 10 سال به تعویض نیاز ندارد. اما عمر IUS ها بین 3 تا 5 سال است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز