آیا هم اکنون زمان خرید خانه است؟ کارشناسان معتبر کانادایی به این پرسش پاسخ داده اند!

Submitted on چ., 08/07/2019 - 14:12

بعد از تجربه کردن جنگ مناقصه و افزایش قیمت خانه، خریداران بالقوه در کانادا با وضع دشواری روبرو هستند یا از قیمت متوسط خانه ی ملی سود ببرید تا اینکه وقتی بازار پایین است وارد بازار شوید یا اینکه مواظب باشید دوباره اشتباه نکنید. اگرچه کاهش قیمت خانه در دو سال گذشته پاببن آمد ولی اگر از رکود وضعیت اقتصادی نگران هستید برای خرید خانه در کانادا نباید عجله کنید.

Hilliard MacBeth، مدیر Richardson GMP در ادمونتون گفت، اگر می خواهید خانه بخرید، صبر کنید. Hilliard MacBeth به طور دقیقی پیش بینی کرده است که صنعت مشاور املاک کانادا از هم خواهد پاشید. دیدگاه های وی درباره ی صنعت املاک و مستغلات روشن است.
وی همچنین نویسنده ی کتاب "The Latest Developments in the Bubble Breakdown: Surviving from the Canadian Real Estate Crash" می باشد.

وی گفت: « وقتی که قیمت خانه ثابت می شود یا پایین می رود، اجاره کردن از خرید خانه به صرفه تر است» آخرین پیش بینی بازار که توسط انجمن مشاوران املاک کانادا در ماه جون انجام شد حاکی از آن است که قیمت متوسط خانه به میزان ۰/۶٪ امسال پایین خواهد آمد. و به ۶۸۵۰۰۰ دلار خواهد رسید. در سال ۲۰۱۸ کاهش قیمت خانه ۴/۱٪ بود.

سال گذشته بعد از معرفی استرس تست و افزایش نرخ وام دهندگی، فروش خانه ضعیف شد. اگرچه آخرین اطلاعات CREA نشان می دهد که متوسط قیمت ملی خانه در ماه می
به ۵۰۰ هزار دلار نزدیک بود و نسبت به همین زمان در سال گذشته به میزان ۱/۸٪ بالا رفت. قیمت بالای خانه بعضی از خریداران بالقوه ی خانه را از بازار بیرون انداخت و این خریداران را مجبور کرد که به دنبال خانه ی کوچک باشند و خریداران را با کمبود بودجه مواجه کند.

اقتصاد کانادا ممکن است به علت قیمت بالای خانه در خطر باشد. گزارشی که توسط International Monetary Fund منتشر شد مبنی بر آن است که از آنجائیکه حباب خانه در آمریکا در سال ۲۰۰۸ ترکیده شد، قیمت خانه پایین آمد و بازار املاک کانادا با خطر تعدیل قیمت مواجه شد. بانک کانادا گفت در ماه می قیمت خانه در شهرهای کلیدی مانند تورنتو و ونکوور به سردی گراییده بود اما بی تعادلی در بازار مشاور املاک در ضعف باقی ماند و تمام سیستم اقتصادی کانادا را در بر گرفت.

بانک توسعه ی بازرگانی کانادا گفت که بنا بر اقتصاد روان و رشد استخدام قوی به نظر نمی رسد که فروپاشی اقتصادی رخ دهد. این گزارش در ماه آپریل نوشت« مادامیکه مردم کار داشته باشند، آنها توان پرداخت قرض هایشان را دارند.»

MacBeth گفت که وی اعتقاد دارد بار سنگین قرض و افزایش قیمت خانه های کانادا در سال های اخیر بازار املاک کانادا را به مسیر تعدیل سوق می دهد. این تعدیل بدتر از موقعیتی است که آمریکا بیش از یک دهه ی پیش تجربه کرده است. با در نظر گرفتن این موقعیت، بهترین کار این است که صبر کنیم زیرا دست کم چهار سال طول می کشد که تازه از عمق ترکیدن حباب آمریکا به سطح برسیم. بنا بر این باید این انتظار را داشت که حباب کانادا حد اقل ۴ سال لازم دارد تا بترکد و شاید کمی بیش از ۴ سال طول بکشد. برای اینکه به سطح توان خرید خانه برسیم، باید قیمت خانه ۴۰ تا ۵۰ درصد از سطحی که ونکوور در اوج می باشد پایین بیفتد. بازار املاک تورنتو نیز در ضعف قرار داشته است.

صنعت املاک و مستغلات دیدگاه های متقاوتی راجع به آنچه ضعف بازار برای خریداران بالقوه معنی می دهد، دارد. بعضی ها به روند تاریخی اشاره می کنند که دلالت بر این است که خرید خانه همیشه سرمایه گذاری عاقلانه ای است. Phil Soper، مسئول اجرایی Royal LePage یکی از بزرگترین کمپانی های کانادا گفت که پایین بودن قیمت خانه برای خریداران یک شانس بزرگ فراهم می آورد تا در دراز مدت به سود آوری برسند زیرا که قیمت خانه ناگزیر بالا می رود.

وی گفت در زمان های دشوار، بازار املاک کانادا در طی تاریخ رکود جدی نداشته است. در دو دهه ی گذشته، قیمت خانه در کانادا هر سال بیش از ۵٪ بالا می رود. وی هشدار داد خریداران نباید با صبر کنند تا اینکه بازار املاک به سطح برسد زمان را محاسبه کنند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، وی گفت پیش بینی رکود اقتصادی حقیقتاً کار سختی است و ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد. در چند سال آینده، ممکن است با رکود اقتصادی آمریکا مواجه شویم که رشد بازار کانادا را کاهش می دهد اما ممکن است این اتفاق نیفتد. اگر تاریخ را به عنوان الگو قرار دهیم، می توانید رشد و پیشترفت را تقریباً همه جا در کانادا شاهد باشید.

در طی رکود اقتصادی یا بحران اقتصادی، روند بازار املاک به طور اتوماتیک وار تعدیل می شود. زیرا که تعداد خانه های فروخته شده و تعداد خریداران به شدت کاهش می یابد. بنا بر این عرضه و تقاضا به تعادل می رسد. Craig Henniga مدیر بازار هوشمند با نام Colliers International گفت:« اگر بازنگری بر ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته داشته باشیم در اکثر بازار های املاک مشاهد می کنیم که پایین آمدن قیمت برای بیش از ۱۲ ماه چیزی نادر است.»

Henniga گفت به دلیل قیمت ثابت و مناقصه ی پایین در حال حاضر، هم اکنون فرصت خوبی است تا خانه بخریم زیرا که خریداران شانس بیشتری دارند تا شرایطی مانند وام و بازرسی خانه را شامل شوند. علاوه بر این نرخ بهره ی وام خیلی پایین است و مورتگیج های کمتری هر ماهه پرداخت می کنند.

وی همچنین گفت که تصمیم برای خرید خانه یا نخریدن آن بیشتر شخصی است و به قیمت و ارزش خانه وابسته نیست. Henniga گفت: « شما به پرداخت وام ها عادت می کنید، مگر اینکه بخواهید خانه را بفروشید،‌ آیا شما به اینکه خانه تان چقدر می ارزد فکر می کنید؟ بنابراین خرید خانه یک پس انداز به حساب می آید که توفیق اجباری است و یک سرمایه گذاری است که از مالیات مبرا است تا اینکه به آن زندگی که خواهانش برسید و این است که از درجه ی اهمیت بیشتری .برخوردار است. اگرچه مردم درباره ی قیمت خانه بسیار نگران هستند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز