آیا قیمت خانه حرکت تدریجی رو به پایین دارد؟ در چند شهرکانادا قیمت خانه برای چند ماه متوالی حرکت نزولی داشته است

Submitted on پ., 12/13/2018 - 19:41

شاخص بانک ملی کانادا نشان می دهد که در ۸ شهر از ۱۱ شهر کانادا قیمت خانه کاهش داشته است و داغ ترین بازار خرید و فروش خانه مثل تورنتو و ونکوور برای ماه ها با کاهش قیمت روبرو بوده است.

هافپست کانادا گزارش می دهد که در تحقیقی که از ۱۱ شهر کانادا توسط بانک ملی بعمل آمده است، تنها کبک سیتی و هالیفکس در ماه اکتبر افزایش بطئی قیمت داشته اند، ویکتوریا واقع در بی سی افزایش قیمت نداشته است و ۸ شهر دیگر در مقایسه با ماه سپتامبر سطح متفاوتی از ریزش قیمت داشته اند.

Marc Pinsonneault اقتصاددان بانک ملی کانادا به این نکته اشاره کرد که تمامی تغییر بازار مطالب اشاره شده نیست.در حقیقت شهرهای متعددی هستند که هنوز بازار داغی برای خرید و فروش دارند برای مثال قیمت ها در تورنتو و ونکوور در ماه نوامبر برای چند ماهی کاهش داشته است. قیمت ها در تورنتو در سه ماه گذشته سیر کاهشی داشته است و قیمت خانه به ۰.۴ درصد تنزل داشته است.شرایط در ونکوور به مراتب جدی تر از تورنتوست و قیمت ها برای ماه های متوالی ریزشی بوده است و جمعا این کاهش قیمت به ۱.۸ درصد می رسد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، این اقتصاددان اشاره می کند که به طور خیلی واضحی افزایش بهره ی مورتگیج و تست استرس و معیارهایی که دولت محلی هر شهر درنظر گرفته است تأثیر بسیاری بر بازار خانه گذاشته است و تقاضای مردم را برای خرید خانه کاهش داده است و استقبال از خرید خانه مانند قبل نیست. و با این توصیفات قیمت خانه نه تنها افزایش نداشته است بلکه کاهش داشته است.

این اقتصاددان همچنین می گوید قیمت خانه در اکثر شهرها که شامل تورنتو و ونکوور نیز می شود نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی در کلگری با ۲/۶درصد و کبک سیتی با ۰/۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

با این وجود متوسط قیمت فروش خانه های نوساز در تورنتو نسبت به سال گذشته پایین آمده است. با توجه به آمار و ارقامی که امروز توسط دفتر اداره ی آمار فدرال کانادا انتشار یافت، شاخص قیمت خانه های نوساز ۱/۴ درصد درماه اکتبر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این ریزش نسبت به سپتامبر سال ۱۹۹۶ بزرگترین کاهش قیمت محسوب می شود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز