زمان بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تمدید شد

Submitted on پ., 05/20/2021 - 01:26

عباسعلی کدخدائی که در گفتگوی زندۀ بخش خبری ساعت ۲۱، سخن می‌گفت با اعلام عدم دست یافتن شورا به «جمع بندی نهائی» تاکید کرد که «بعید است که شورای نگهبان زودتر از مهلت ده روزه نتایج نهائی بررسی، بتواند صلاحیت‌ها را اعلام کند».

در همین حال، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد که «طبق گزارش ارائه شده بسترها و شرایط برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر قانونی کاملا آماده است» و «به محض اعلام شورای نگهبان، اسامی نامزدهای تائید شده به اطلاع عموم مردم ایران رسانده می‌شود و فرایند تبلیغات در بازه زمانی مشخص آغاز می‌شود».

از سوی دیگر وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت که از «عاملان تولید اخبار جعلی» در بارۀ انتخابات شکایت خواهد کرد. در این بیانیۀ آمده است «نظر به اقدامات غیر سازنده برخی عناصر افراطی و مشکوک در بخشی از فضای مجازی شامل ایراد اتهام بی پایه و اساس عدم بی طرفی وزارت کشور در روند برگزاری انتخابات، [...] از آنجا که اقدامات ضد رسانه‌ای موصوف [...] ضمن ایجاد خدشه در اعتماد عمومی می‌تواند، موجبات اخلال در امر انتخابات را فراهم آورد، [...] وزارت کشور به استناد تصریحات قانونی موجود در این عرصه، از عاملان تولید، انتشار و بازنشر این مطالب، به مراجع قضائی شکایت و این موارد را تا برخورد متناسب قانونی پیگیری می کند».

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز