یونیسف: نزدیک به ۳۰۰ کودک پناهجو در دریای مدیترانه جان باخته‌اند

Submitted on جمعه, 07/14/2023 - 13:52

طبق آمار منتشر شده از سوی یونیسف، شمار کودکانی که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳ جان خود را  در مسیر دریای مدیترانه از دست داده‌اند در مقایسه با سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد صندوق می‌گوید که در حال حاضر هر هفته دست‌کم ۱۱ کودک جان خود را در مسیر دشوار و خطرناک دریای مدیترانه از دست می‌دهند.

این نهاد بین‌المللی در گزارش روز جمعه خود تاکید دارد که جهان نمی‌تواند در برابر افزایش سرسامآور آمار جان باختگان در مدیترانه، بویژه در مورد مرگ کودکان سکوت اختیار کند.

 

@UNICEF is supporting countries in strengthening national child protection, social protection and migration and asylum systems to ensure children are safe as they move. #ForMigration #Childrenuprooted #AChildIsAChildhttps://t.co/koQTsktpuj

 

بر اساس آمار و برآوردهای یونیسف از ماه ژانویه سال جاری (۲۰۲۳) تاکنون، دست‌کم ۱۱۶۰۰ کودک با عبور از دریای مدیترانه وارد سواحل کشور ایتالیا شده‌اند.

آمار اخیر یونیسف در حالی منتشر می‌شود که نهاد‌های مدافع از حقوق پناهجویان همواره تاکید کرده‌اند که شمار پناهجویانی که در مسیر مهاجرت جان خود را از دست می‌دهند بیشتر از آمارهای رسمی است.

افزون بر این، ماه گذشته یک قایق با بیش از ۷۰۰ سرنشین پناهجو در عمیق‌ترین بخش دریای مدیترانه در آب‌های یونان غرق شد. غرق شدن این کشتی که از مرگبارترین حوادث سال‌های اخیر بود و دست‌کم ۶۰۰ پناهجو را به کام مرگ کشید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز