یوناما: طالبان می‌خواهند سازمان ملل را وادار به انجام «انتخاب وحشتناک» کنند

Submitted on س., 04/11/2023 - 10:58

به دنبال گسترش ممنوعیت کار زنان افغانستان با نهادهای غیردولتی، طالبان به تازه‌گی، زنان را از کار با سازمان ملل و نهادهای مربوط به سازمان ملل نیز منع کردند.

یوناما یا نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان به دنبال واکنش‌های اخیر خود، امروز ٢٢ حمل در اعلامیه‌ای تازه، این ممنوعیت را «غیرقانونی» گفته و تاکید کرده که طالبان با این اقدام، سازمان ملل را در دو راهی انجام «انتخاب وحشتناکی» قرار داده‌اند.

سازمان ملل در این مورد گفته:

یوناما در کنار محکوم کردن این محدودیت تازه طالبان، هم‌اینک یک دوره بازنگری عملی را که قرار است تا ۵ ماه می ادامه یابد، آغاز کرده است.

گفته شده که در جریان این دوره، سازمان ملل در افغانستان، مشاوره‌های ضروری و تنظمیات عملیاتی مورد نیاز را آغاز کرده وبرای همه نتایج ممکن نیز «برنامه‌های اضطراری» آماده خواهد کرد.

در کنار این، به تمام کارمندان محلی یوناما شامل زنان و مردان هدایت داده شده تا به جز موارد استثنایی و مهم، دیگر به دفاتر سازمان ملل، گزارش ندهند.

از زمان برگشت گروه طالبان به قدرت تاکنون، این گروه، محدودیت‌های زیادی بر زنان افغانستان وضع کرده‌اند که شامل ممنوعیت تحصیل، کار و سفر بدون محرم می‌باشد. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز