یک تبعۀ آلمانی در اعتراضات اردبیل بازداشت شد

Submitted on ی., 10/16/2022 - 09:55

به گزارش روزنامۀ «جام جم» وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، یک تبعه کشور آلمان در جریان اعتراضات روز شنبه ۲۳ مهر در اردبیل، بازداشت شده است.

این روزنامه روز یکشنبه در حساب کاربری خود توئیتر نوشت: «این تبعه آلمانی به عنوان توریست به ایران آمده بود و به دلیل ارتباطات مشکوک با تعدادی از لیدر‌های اغتشاشات اردبیل دستگیر شده است».

در گزارش روزنامۀ «جام جم» هیچ اشاره ای  به هویت و محل نگهداری فرد بازداشت شده نشده است. 

خبرگزاری های دولتی ایران، در واکنش به تجمعات اعتراضی مردم اردبیل در پی جان باختن یک دانش آموز، نوشته اند: «با تحریک چند زن، تجمعی چند ده نفره همراه با شعاردهی در چند نقطه شهر اردبیل منجر به ورود یگان ویژه شد».

در گزارش خبرگزاری های رسمی ایران از اعتراضات روز گذشته در اردبیل آمده است: «مغازه‌داران از ترس اقدامات تخریبی اغتشاشگران فروشگاه‌های خود را تعطیل کرده و در فضای کلی شهر نیز، هیاهو و بوق زدن آشوبگران در خیابان‌ها، آتش زدن دو موتورسیکلت و تخریب بانک رفاه مشهود بود».

همچنین خبرگزاری های ایران و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل، خبر کشته شدن یک دانش آموز در اردبیل را «فضاسازی و ادعایی دروغین» توصیف کرده اند.

بازداشت یک تبعه آلمانی در اغتشاشات #اردبیل‌ ‌ یک تبعه آلمانی که به عنوان توریست به #ایران آمده بود بدلیل ارتباطات مشکوک با تعدادی از لیدر‌های اغتشاشگران اردبیل دستگیر شد. pic.twitter.com/lztQXi5byP

انتشار خبر بازداشت این تبعۀ آلمانی در حالی صورت گرفته است که گفته می شود اتحادیه اروپا قرار است به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران ، اعمال کند.

جمشید شارمهد و ناهید تقوی از دیگر شهروندان دوتابعیتی ایرانی‌آلمانی زندانی در ایران هستند.

پیش از این، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای، ضمن اعلام بازداشت ۹ تبعه خارجی، اعلام کرد که آنها در «صحنه یا پشت صحنه» اعتراضات دست داشته اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز