یک علامت دیگر رکود بازار مسکن

Submitted on ی., 07/24/2022 - 18:58

بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی در تورنتو بزرگ از لیست فروش حذف شده اند! افزایش ۶۴۰ درصدی در نیم سال!
کارشناسان می‌گویند افزایش بی‌سابقه‌ای در تعداد آپارتمان‌ها ی لیست نشده برای فروش در تورنتوی بزرگ دیده می شود که نشانه‌ای از کند شدن بازار مسکن است.

پلتفرم املاک و مستغلات تورنتو Strata در این ماه گزارش داد که از ابتدای سال، تعداد کنسلی های آپارتمان در GTA به میزان ۶۴۳ درصد افزایش یافته است.

اگر صاحبخانه دیگر نمی‌خواهد خانه را بفروشد یا قرارداد نمایندگی بین فروشنده و مشاور املاک قبل از پذیرش پیشنهاد منقضی شود، مالک می‌تواند فروش را فسخ کند.

تعداد آپارتمان های حذف شده از ۳۸۰ واحد در ژانویه به ۲۸۲۲ واحد در ماه جون افزایش یافت که ۶۴۳ درصد افزایش را در شش ماه نشان می دهد.

الکس هود، نماینده املاک و مستغلات گفت: "بسیاری از فروشندگان هنوز فکر می کنند که بازار، بازار فروش است، بنابراین آنها قیمت بیش از حد را درخواست می کنند ولی در قبال آن هیچ خریداری نیست."

در عین حال، افزایش تورم و نرخ بهره خریداران را در مورد جهت بازار و پیشنهادهای محافظه کارانه تر دچار تردید کرده است.

کل موجودی کاندوها از ابتدای سال ۲۰۲۲ تقریباً سه برابر شده است، همانطور که تعداد کاندوهای خارج از لیست نیز افزایش یافته است.

هود گفت که او معتقد است تعداد خروج از فهرست کاهش خواهد یافت و انتظارات فروشندگان شروع به "همسویی با واقعیت بازار فعلی" می کند.

آنا وونگ، نماینده املاک و مستغلات Strata گفت اکثر فروشندگانی که از لیست خارج شده اند، می‌خواستند منتظر زمان بهتری برای ثبت مجدد یا تصمیم به اجاره ملک بگیرند.

برخلاف بازار فروش بیش از حد، موجودی آپارتمان اجاره ای تقریباً ۶۰ درصد از سطح ژانویه کاهش یافته است.

ناتی لگاره، نماینده املاک و مستغلات گفت: «پس از یک خواب زمستانی، بازار اجاره با پیشنهادات زیاد، سپرده های بالا و روزهای بسیار کوتاه در بازار در حال بهبود است.

کارشناسان می گویند برخی از فروشندگان ممکن است زودتر به لیست فروش بازگردند که می تواند فرصتی برای خریداران باشد.

گالینا شولوا، یک مشاور املاک در Strata، گفت: «در یک بازار راکد، بسیار معمول است که یک فهرست از بازار خارج شود و یک یا دو روز بعد دوباره در فهرست قرار گیرد.» دو علامت که نشانه ی این نوع بازار می باشد: یک، قیمت ها توسط فروشنده تعدیل می شود؛ دو، فروشندگان تصمیم به فروش آنی دارند.

زمانی که تعداد موارد حذف از فهرست افزایش می‌یابد، ما معمولاً شاهد مذاکرات بیشتر و پیشنهادات کمتری هستیم. در آن زمان است که خریداران می‌دانند که در موضع بالا دست هستند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز