یک عضو پارلمان آمریکا، از ناتوانی اداره جوبایدن در برخورد با رفتار «غیرانسانی» طالبان با زنان، انتقاد کرد

Submitted on جمعه, 03/03/2023 - 07:40

این عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آمریکا در نامه‌ای که به انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نوشته، نگرانی و نارضایتی خود را از سیاست‌های حکومت بایدن در برابر طالبان، ابراز کرده و گفته که اداره بایدن به‌گونه عمدی در زمینه اعمال تحریم بر اعضای طالبان که مسئول «رفتار وحشیانه با زنان و دختران» افغانستان هستند، شکست خورده است.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آمریکا در این نامه‌ی خود گفته که رئیس جمهور بایدن برای مسئول نگه‌داشتن طالبان، وعده کرده بود، اما تنها عملی که در برابر «رفتار وحشیانه طالبان با زنان و دختران» تاکنون انجام داده، وضع محدودیت ویزا برای شمار از اعضای طالبان است.

عملی که به باور رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آمریکا، کوچک و ناکافی است. از زمان اعلام ممنوعیت ویزا برای طالبان، هم‌اینک فقط ٨‬ تن از اعضای طالبان با ممنوعیت ویزا و داخل شدن به آمریکا روبه‌رو هستند.

طالبان پس از برگشت به قدرت در سال ٢٠٢١، رفتار سخت‌گیرانه‌ای خود با طالبان را که در دور نخست حکومت خود داشتند، ازسر گرفتند و محدودیت‌های گسترده‌ای را برضد زنان و دختران وضع کردند. هم‌اینک دختران و زنان در افغانستان زیر حاکمیت طالبان، حق کار ندارند و از رفتن به مدرسه، دانشگاه، حمام و پارک‌های شهری منع شده‌اند.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آمریکا در نامه خود به وزیر خارجه اداره بایدن تاکید کرده که برای «پاسخ به رفتار غیرانسانی طالبان با زنان و دختران» باید «گام‌های مهم» بیشتری برداشته شود و نیز تحریم‌ها شامل وسیع‌تر کردن ممنوعیت ویزا، افزایش یابد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز