با مشاهده اولین موارد ابتلا به گونه جدید کووید۱۹ در کبک، مقامات خواستار سختگیری بیشتر برای...

Submitted on پ., 12/31/2020 - 01:16

وزیر بهداشت و درمان کبک ضمن گزارش مشاهده اولین موارد ابتلا به گونه جدید کووید۱۹ در کبک که برای اولین بار در اوایل ماه جاری در انگلستان کشف شد از افزایش مرگ و میر بیماران کرونایی خبر دادند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر بیانیه ای که روز سه شنبه در این رابطه صادر شد، وزارت بهداشت استان اعلام کرد فرد مبتلا اخیرا با یكی از اعضای خانواده‌اش كه در انگلستان اقامت دارد و ۱۱ دسامبر به کبک بازگشته در تماس بوده است.

تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان داد شخصی که سفر کرده طی مدت زمان طولانی با سه نفر از اعضای خانواده که همه از نظر آزمایش کووید۱۹ مثبت بودند و در خانه خود در انزوا هستند، تماس داشته است که نوع بیماری یکی از این افراد از نوع «S» شناخته شده است.

مقامات بهداشت عمومی کبک در مونترال و شهرستان‌های شرقی نیز در حال انجام تحقیقات بیشتر در این رابطه هستند.

کریستین دوب، وزیر بهداشت کبک در این مورد گفت: «اولین مورد شناسایی شده گونه جدید کووید۱۹ در کبک به معنای تغییر در اقدامات قرنطینه نیست».

در حالی که نوع جدید برای اولین بار در انگلستان کشف شد، از آن زمان به استرالیا، ژاپن و چندین کشور اروپایی گسترش یافته است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا نیز گفت در حالی که داده‌های اولیه نشان می‌دهد نوع جدید کووید۱۹ قابل انتقال است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهنده شدت بیشتر آن باشد و یا آن را موجب بی تاثیر کردن واکسن نشان دهد.

وزیر بهداشت كبک از دولت فدرال خواسته است كه برای اطمینان از رعایت قوانین قرنطینه اقدامات شدیدتری را نسبت به مسافران بین المللی اعمال کنند.

والری پلانت، شهردار مونترال نیز روز سه شنبه نسبت به موارد مشابه ابراز نگرانی كرد و خواستار تدابیر شدیدتر در زمینه سفرهای بین المللی شد و گفت كه وی از افزایش تعداد موارد در مونترال نگران است.

وی همچنین به دلیل شیوع گونه جدید کووید۱۹ در کبک از مونترالی ها خواستار اجتناب از سفرهای خارجی شد.

او با انتشار توییتی نوشت: «مجدداً و اکیداً توصیه می‌شود که به خارج از کشور سفر نکنید، این کار در حال حاضر کار درستی نیست. اجازه بدهید از یک سناریویی مانند بهار گذشته جلوگیری کنیم».

منبع: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز