یک عضو ارشد گروه داعش در افغانستان کشته شد

Submitted on چ., 03/01/2023 - 06:19

حدود ۱۷ ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان و تدشدید حملات تروریستی داعش در این کشور، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان کشته شدن قاری فاتح، «مسئول نظامی و عملیاتی» شاخه خراسان داعش را تایید کرد. به گفته وی، این عضو ارشد گروه داعش شامگاه یک‌شنبه، طی عملیاتی در کابل کشته شد.

سونیا غزالی، گزارشگر رادیوی بین‌المللی فرانسه روز چهارشنبه اول مارس/۱۰ اسفند، در گزارشی در مورد کشته شدن قاری فاتح نوشت که وی «مغز متفکر» و رهبر چندین حمله تروریستی، از جمله حملات اخیر در کابل علیه مراکز دیپلماتیک و مساجد این شهر بود.

از زمان تسلط مجدد گروه طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون، اغلب حملات تروریستی در کلان شهرهای این کشور به شاخه خراسان گروه داعش نسبت داده می‌شود و این گروه نیز اغلب مسئولیت حملات در افغانستان را رسما می پزیرد.

در تازه‌ترین مورد، گروه داعش در تاریخ ۲ ژانویه سال جاری، ۲۰۲۳، مسئولیت حمله تروریستی به فرودگاه نظامی کابل که در آن دست‌کم ۵۰ تن از اعضای گروه طالبان طالبان کشته و زخمی شندند را رسما پذیرفت. 

گروه داعش پیش از حمله فرودگاه نظامی کابل، مسئولیت حمله مسلحانه به محل اقامت تاجران چینی در کابل که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت را نیز بر عهده گرفت.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز