تاخیر دولت در اعطای اقامت به ایرانیان و اضطرابی که دوره انتظار می‌آورد

Submitted on س., 07/10/2018 - 15:52

تاخیر دولت در اعطای اقامت به ایرانیان و اضطرابی که دوره انتظار می‌آورد
اکنون در مرحله‌ای از زندگی‌اش است که باید بتواند بیشترین لذت را ببرد. او که به تازگی ازدواج کرده، همراه با همسرش خانه‌ای در شهر استان بریتیش کلمبیا خریده است تا با هم زندگی کنند. آقای همچنین با پژوهش‌هایش در زمینه ساختمان‌سازی بدون آلودگی، در رشته‌ خودش که بخشی از مهندسی است به موفقیت دست یافته و به جوایز بین‌المللی هم دست یافته است؛ رشته ای که در آن به سطح دکترا رسیده است.

اما، او به جای اینکه موفقیت‌هایش را جشن بگیرد و به زندگی مشترک اش بپردازد، در یک برزخ قانونی گرفتار شده است: او منتظر است تا کانادا، که در شش سال گذشته، خانه‌ او بوده است، تصمیم بگیرد او را شهروند محسوب کند. نام آقای سال گذشته به خاطر اینکه به او اجازه ندادند سوار هواپیمای به شود تا یافته‌های پژوهشی‌اش را ارائه دهد، به صدر اخبار رفت. علت این امر، فرمان اجرایی بود که برای پذیرش افراد از هفت کشور مسلمان، که در میان آنهاست، موانعی ایجاد کرده است. هفته گذشته، دادگاه عالی ایالات متحده، به یک نسخه اصلاح شده از این قانون، چراغ سبز نشان داد.

اما ماجرای منع پرواز آقای ، خشم عمومی را به دنبال داشت و همچنین او را بر آن داشت تا تصمیم اش برای اقامت در کانادا را، که پنج سال پیش گرفته بود، عملی کند. شایان ذکر است که او همچنین پیشنهادات پذیرش برای دانشگاه‌های آمریکا را داشت. آقای پس از بازگشت از فرودگاه، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که گرچه رفتار آمریکا برای عدم پذیرش او، واقعا او را ناامید کرده، افتخار می‌کند که در مسیر دریافت کارت اقامت (کارت PR) کانادا است.

اما اکنون یک سال و نیم از آن ماجرا می‌گذرد و او هنوز منتظر است که اقامت اش توسط دولت کانادا تایید شود. او در گفتگویی با Toronto Star می‌گوید روند اقدام کردن، و سپس صبر کردن برای این کارت، از موضوع ممنوعیت پرواز بیشتر به او فشار آورده است. آقای می‌گوید: .

اما آقای در این زمینه تنها نیست. او یکی از صدها ایرانی است که برای دریافت کارت اقامت دائم، بیش از یک سال است که در انتظار به سر می‌برند. این مساله، باعث ایجاد یک حرکت اعتراضی شده که از دولت می‌خواهد از به تاخیر انداختن صدور این کارت برای ایرانیان، دست بردارد؛ موضوعی که این درخواست‌کنندگان، آن را نوعی تبعیض محسوب می‌کنند. خواسته‌های این گروه، توسط خانم نماینده شهر در پارلمان، به گوش دولت نیز رسیده است.

دولت کانادا، اخیرا پذیرفته است که درخواست‌های دریافت اقامت دائم ایرانی‌ها، چند سال است که به تاخیر افتاده است، اما گفته که حالا روند رسیدگی به حالت طبیعی بازگشته است. مشاور رسانه‌ای وزیر امنیت ملی کانادا، در بیانیه‌ای در این مورد می‌گوید: .

اما این مشکل، تنها محدود به درخواست‌کنندگان ایرانی نیست. اطلاعاتی که سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا، هر ماه منتشر می‌کند نشان می‌دهد که تعداد درخواست‌های اقامتی که مورد پذیرش قرار می‌گیرند، به نسبت کشورهایی که درخواست کنندگان اهل آنها هستند، تغییر می‌کند.

اما تاثیرات این تاخیر بر زندگی آقای بسیار است. در یک نمونه، هنگامی که او و همسرش برای خرید منزل اقدام کردند، با کمال شگفتی فهمیدند که بخشی از قیمت خانه، مربوط به مالیاتی است که نام گرفته است. افزون بر این به خاطر این موضوع، سفر به ایران نیز مشکل شده است.

اما او و همسرش می‌گوید آنها، از بسیاری از شهروندان کانادا، هستند زیرا موضوع چندفرهنگی بودن را بیشتر وارد زندگی خود کرده‌اند. سال گذشته، آنها در جشن عروسی‌شان 50 مهمان داشتند که از 16 ملیت مختلف بودند!

فراخوان ده ها داروی فشار خون به دلیل وجود مواد سرطان زا در آنها
اتاوا- شرکت های دارویی چند نوع داروی فشار خون حاوی valsartan را فراخوان کرده اند. این داروها برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا تجویز می شود تا از بروز حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری شود.

در valsartan مصرفی در این داروها (ساخت شرکت چینی Zhejiang Huahai Pharmaceuticals ) ناخالصی N-nitrosodimethlamine مشاهده شده است. این ماده سرطان زا است و می تواند در طولانی مدت فرد را به سرطان یا آسیب کبدی جدی دچار نماید.

آژانس دارویی اروپا نیز در حال بررسی این داروها بوده و آنها را فراخوان کرده اند.

وزارت بهداشت و درمان کانادا به مصرف کنندگان توصیه کرده ضمن ادامه مصرف داروی حاوی valsartan در مورد اینکه آیا داروی شان مشمول فراخوان می باشد یا خیر تحقیق کنند. چنانچه داروی مشمول فراخوان را مصرف می کنید، بایستی با پزشک معالج خود تماس گرفته و در مورد داروی جایگزین با وی مشورت نمایید. برخی از داروهای فراخوان شده به شرح زیر می باشند:

TEVA-VALSARTAN/HCTZ TABLETS PP 30s
TEVA-VALSARTAN/HCTZ TABLETS (Bulk)
ACT-VALSARTAN 40MG FC TABLETS 100
ACT-VALSARTAN 80MG FC TABLETS 100
ACT-VALSARTAN 160MG FC TABLETS 100
SANDOZ VALSARTAN 40 MG
SANDOZ VALSARTAN 80 MG
SANDOZ VALSARTAN 160 MG
SANDOZ VALSARTAN 320 MG
SANIS VALSARTAN 40 MG
SANIS VALSARTAN 80 MG
SANIS VALSARTAN 160 MG
PRO DOC LIMITEE VALSARTAN 40 MG
PRO DOC LIMITEE VALSARTAN 80 MG
PRO DOC LIMITEE VALSARTAN 160 MG
PRO DOC LIMITEE VALSARTAN 320 MG
SIVEM PHARMACEUTICAL ULC VALSARTAN 40 MG
SIVEM PHARMACEUTICAL ULC VALSARTAN 80 MG
SIVEM PHARMACEUTICAL ULC VALSARTAN 160 MG
SIVEM PHARMACEUTICAL ULC VALSARTAN 320 MG
توجه: برای دسترسی به فهرست کامل به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://healthycanadians.gc.ca/recall-alert-rappel-avis/hc-sc/2018/67202a-eng.php

موج گرما در کبک 70 قربانی گرفت!
کبک- به گفته مقامات بهداشتی و درمانی در پی افزایش شدید دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد در کبک طی هفته نخست ماه جولای، 70 نفر در کبک به دلیل عوارض ناشی از گرمازدگی جان خود را از دست داده اند.

بیشترین مورد در مونترال گزارش شد. به گفته مقامات بهداشتی مونترال، 34 نفر در این شهر جان خود را از دست دادند. بد نیست بدانید که سردخانه مونترال به دلیل تکمیل شدن ظرفیت مجبور شد اجساد را بین چند funeral home تقسیم کند.

اکثر متوفیان بالای 60 ساله بوده و از نوعی بیماری مزمن رنج می بردند.

جاستین ترودو هم انسان است: بگذارید یک روز مرخصی بگیرد
روز دوشنبه این هفته، نخست‌وزیر برخی از رقیبان سیاسی‌اش را بسیار عصبانی کرد. او در این روز، با دیکتاتور کره شمالی طرح دوستی نریخت، کودکان پناهجویان را در قفس نینداخت و هیچ رشوه‌ای هم دریافت نکرد. آقای نخست وزیر، در عوض، این روز را به خودش اختصاص داد. بهتر بگوییم؛ برنامه‌ نخست وزیر برای روز دوشنبه – که در استان تعطیل رسمی بود– این بود که یک روز را تعطیل کند و به خودش اختصاص دهد… که در آن روز برای بهتر شدن کانادا تلاشی نکند. اما این مساله باعث شد که بسیاری از منتقدان نخست‌وزیر، به او شدیدا اعتراض کنند. در این میان شدیدترین اعتراضات البته، از سوی حزب محافظه‌کار کانادا بود. این حزب که حزب رسمی مخالف کابینه است، روز دوشنبه، در حساب توییتر خود پستی گذاشت و سپس سریعا ان را پاک کرد. در این توییت آمده بود: .

اما این تاکید بر واژه‌ در این توییت، اشاره می‌کند که انگار این که نخست وزیر کانادا یک روز و یا چند روز در سال را تعطیل باشد، موضوع ناشایست و نیرنگ‌آمیز است. معنای دیگر این تاکید این است که تعطیل کردن، موردی که ما به عنوان یک تصمیم عاقلانه و برای حفظ سلامتی در زندگی نرمال خودمان می‌گیریم، برای نخست‌وزیر ممنوع است. به نظر می‌رسد که وقتی پای زندگی رهبران سیاسی (و به ویژه رهبران سیاسی که ما از آنها خوش مان نمی‌آید) به میان کشیده می‌شود، انتظارات ما از آنها، به شدت غیرواقعگرایانه است. علت احتمالا این است که این افراد، قدرت زیاد و منابع بسیاری در دست دارند و این حقیقت که ما از آن قدرت و منابع در زندگی خودمان محروم هستیم، ما را کلافه می‌کند. به همین دلیل، ما از مردان سیاست توقع داریم که آنقدر به کار کردن ادامه بدهند تا بمیرند! یا اگر می‌خواهند به تعطیلات بروند، این کار را خیلی بی‌سروصدا و با کمترین هزینه‌ ممکن انجام دهند، مبادا، خدای ناکرده، از تعطیلات شان لذت هم ببرند!

البته، این ایرادگیری به تعطیلات از تاکتیک‌های ویژه‌ حزب محافظه‌کار نیست. اگر خود شخص رهبر حزب محافظه‌کار هم روزی نخست‌وزیر شود، منتقدانش از آن سوی پارلمان، برای تعطیل کردن، از او ایراد خواهند گرفت.

نکته کنایه‌آمیزی که اینجا وجود دارد این است که رهبران سیاسی کانادا از تمام احزاب سیاسی، رسیدگی به اهمیت سلامت روانی و تعادل در زمینه کار و زندگی را، اولویت کاری خود قرار داده‌اند. این موضوع، و این اهمیت ویژه، همچنین به امید افزایش دادن دخالت نیروهای زن، در تعیین سیاست‌های عمومی، صورت گرفت. با این حال، به محض اینکه یک مقام سیاسی از حزبی که مخالف افراد باشد، در جایگاه نخست‌وزیر و یا جایگاه‌های مشابه می‌نشیند؛ ناگهان مرخصی گرفتن و به تعطیلات رفتن با تنبلی و عدم لیاقت برای پست دولتی، هم‌معنی می‌گردند.

ما در تمام ابعاد زندگی‌های شخصی‌مان، قبول داریم که مقام بالاتر و مسئولیت بیشتر به معنای نیاز بیشتر به تعطیلات است، اما چرا معتقدیم این اصل، در دنیای مقام‌های سیاسی کاربرد ندارد؟

بدون شک، ما به عنوان رای دهنده، حق داریم ماهیت سفر و تعطیلاتی که یک سیاستمدار به خود اختصاص می‌دهد را زیر سوال ببریم: آیا برای این سفر از منابع عمومی هزینه شده است؟ آیا نخست‌وزیر این زمان را با مردمی می‌گذراند که ارزش‌هایشان با ارزش‌های ملی ما در تضاد هستند؟ آیا از میزبانانش رشوه دریافت کرده است؟ آیا بیش از حد تلاش کرده شبیه یکی از ستاره‌های سینمای هند به نظر برسد؟ این‌ها همه سوالات درستی هستند که ما باید از هر کسی که دلارهای مالیاتی ما را خرج می‌کند بپرسیم؛ جدای از اینکه او، وابسته به کدام جناح و یا حزب سیاسی باشد. اما این بسیار غیرمنصفانه است که موضوع به تعطیلات رفتن یک فرد را به طور کاملا غلط بدانیم، تنها به این علت که آن فرد، بالاترین مقام سیاسی کشور است. این نه تنها بی‌انصافی است، بلکه به عدم صداقت نیز دامن می‌زند، زیرا به این ایده پرو بال می‌دهد که سیاستمداران، باید هویت انسانی خود را کاملا پنهان نمایند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز