وزیر مهاجرت کبک: تعیین آستانه مهاجرت به کبک بر عهده دولت کبک است

Submitted on ی., 12/18/2022 - 15:03

وزیر مهاجرت کبک: تعیین آستانه مهاجرت به کبک بر عهده دولت کبک است

ترودو: کبک می‌تواند پذیرای ۱۱۲ هزار مهاجر در سال باشد

کریستین فرشت، وزیر مهاجرت کبک، در واکنش به سخنان ترودو مبنی بر اینکه کبک باید به امکان پذیرش ۱۱۲ هزار مهاجر در سال که عمدتاً فرانسوی زبان هستند توجه کند گفت: تعیین آستانه مهاجرت به کبک بر عهده دولت کبک است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، فرشت با انتشار بیانیه‌ای کتبی درباره این اظهارات ترودو بیان کرد: به نظر می‌رسد جاستین ترودو، نخست‌وزیر نسبت به نیازهای مهاجرتی خاص کبک و موقعیت ویژه آن در کانادا بی‌تفاوت است.

کاهش کمبود نیروی کار و حفظ زبان فرانسه که به نظر می‌رسد آقای ترودو نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت است.

او یادآور شد: حدود ۳۰ سال است که کبک و اتاوا در امور مهاجرت بر سر ترتیباتی به توافق رسیده‌اند که اختیارات خاصی را به دولت کبک اعطا می‌کند.

به گفته این وزیر، دولت استانی کبک قصد ندارد هدف خود را در پذیرش مهاجران در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد، یعنی پذیرش حداکثر ۵۰ هزار مهاجر دائمی که کمتر از نیمی از ۱۱۲ هزار مورد اشاره در سخنان ترودو است.

آقای ترودو بهتر است به جای مداخله در امور مربوط به میزان پذیرش مهاجران به کبک به مشکلات مهم و بزرگ کشوری رسیدگی کنند.

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک نیز اخیراً گفته بود که کبک اکنون می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ از مهاجرت ۱۰۰ درصدی فرانسوی زبانان استقبال کند.

در حال حاضر، این نسبت حدود ۶۰ درصد است.

بر اساس توافق با اتاوا، کبک می‌تواند مهاجرانی را در طبقه اقتصادی انتخاب کند که حدود ۶۵ درصد از کل مهاجران هستند.

ما می‌توانیم در یک کبک مستقل با تعیین اهداف بر اساس نیازهایمان و با اطمینان از اینکه از مهاجرت دائم حمایت می‌کنیم، این کار را انجام دهیم. کبک با ورود روزافزون کارگران موقت پذیرش شده از سوی دولت فدرال، کنترل مهاجران را از دست می‌دهد.

وی افزود: اتاوا باید واقعیت خاص کبک را در نظر بگیرد و اجازه دهد خودمان کارگران موقت را برای کبک انتخاب کنیم. کبک آماده پذیرش ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار مهاجر در سال است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز